Перевірте, чого навчилися з теми "Київська Русь у другій половині 11 – першій половині 13 ст."
- 26-10-2022, 17:42
- 373
7 Клас , Історія України 7 клас Власов
ПЕРЕВІРТЕ, ЧОГО НАВЧИЛИСЯ З ТЕМИ
ДАТИ ТА ПОДІЇ
1. Скільки минуло років від запровадження християнства як державної релігії до запрошення Володимира Мономаха на великокнязівський стіл?
2. Позначте на стрічці часу зазначені події.
A. Князювання в Києві Володимира Мономаха.
Б. Любецький з’їзд князів.
B. Найдавніша згадка назви «Україна» в Київському літописі.
Г. Утворення Галицько-Волинської держави.
3. Установіть, за яких відомих вам князів було: 1. збудовано Успенський собор Печерського монастиря в Києві; 2. збудовано Михайлівський Золотоверхий собор Михайлівського монастиря в Києві; 3. укладено першу редакцію «Повісті минулих літ»; 4. створено «Слово о полку Ігоревім».
ІСТОРИЧНА ОСОБИСТІСТЬ
4. Підготуйте розповідь про одного з найвизначніших діячів доби за планом: 1. Коли жив; за якого часу мав найбільшу владу, унаслідок яких подій здобув її. 2. Опишіть зовнішність історичного діяча, схарактеризуйте його вдачу. Що, на вашу думку, вплинуло на формування його характеру? 3. Висловіть своє ставлення до історичного діяча (які вчинки і справи викликають захоплення, а які ви не можете схвалити; як ви ставитесь до засобів, якими він прагнув досягти мети).
ПРИЧИНИ, СУТНІСТЬ, НАСЛІДКИ ПОДІЙ
5. Назвіть три події історії Київської Русі другої половини 11 - першої половини 13 ст., які вважаєте доленосними. Відповідь стисло обґрунтуйте.
ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТКА
6. Використовуючи наведені пам’ятки другої половини 11 - першої половини 13 ст., визначте досягнення культури України.
Історична карта
7. Роздивіться картосхему. Які часи історії України зображено на ній? Якою літерою на карті позначено князівства на землях сучасної України за доби роздробленості? Які сусідні держави позначено цифрами?
Історичне джерело
8. Про кого з історичних діячів доби йдеться в уривках з джерел?
A. «Благовірний і христолюбивий той князь просвітив Руську землю, наче сонце, промені пускаючи, і слава його розійшлася по всіх землях».
Б. «Він бо любив дружину, і золота не збирав, майна не жалів, а давав дружині; був же він князь доблесний і всякими чеснотами був сповнений. За ним же Україна багато потужила».
B. «Високо сидиш ти на своїм золотокованім престолі, підперши гори угорські своїми залізними полками, заступивши королю дорогу, зачинивши ворота на Дунаї».
9. Назвіть події або явища, про які розповідають джерела:
А. «Пощо ми губимо Руську землю, самі проти себе зваду маючи? А половці землю нашу розносять і раді є, що межи нами війна донині. Відтепер з’єднаймося в одне серце і обережімо Руську землю. Кожен хай держить отчину свою...».
Б. «Перестали князі невірних воювати, стали один одному казати: "Се моє, а се теж моє, брате!» Стали вони діла дрібні вважати за великі, на себе самих підіймати чвари, - а невірні з усіх сторін находили, землю Руську долали».
В. «Що то шумить, що то дзвенить перед зорею ранньою? Ігор полки свої повертає, жаль йому брата любого Всеволода. Бились день та бились і другий, а на третій, в південну годину, похилились Ігореві стяги!».
Г. «Заснована ж була сія божественна церква Богородична в літо 1073. У дні благовірного князя Святослава, сина Ярославового, який своїми руками почав рів копати, стала будуватися церква ця».
10. З яких давніх літературних творів узято ці цитати?
A. «Коли ж поляни жили осібно і володіли родами своїми, то було між них три брати... Зробили вони городок і на честь брата їх найстаршого назвали його Києвом... Були ж вони мужами мудрими й тямущими і називалися полянами. Од них ото є поляни в Києві й до сьогодні».
Б. «А коли добре щось умієте - того не забувайте, а чого не вмієте - то того учітесь так само, як отець мій. Удома сидячи, він зумів знати п’ять мов. Лінощі ж - усякому лихому мати: що людина вміє - те забуде, а чого ж не вміє - то того не вчиться».
B. «Ігор сей, славен князь, міццю розум оперезав, мужністю сердечною нагострив, ратного духу виповнився та й повів полки свої хоробрі на землю Половецьку, за землю Руську!».
Г. «Дуже добре він умів ікони писати; цього ж уміння захотів він навчитися не ради багатства, але для Бога робив. А робив він, скільки треба було, всім, ігуменові та братії писав ікони і нічого за це не брав».
11-12. Уявіть, що за умовами комп’ютерної гри ви маєте можливість опинитися в одному з князівств за часів роздробленості як боярин. Яке князівство ви обрали б і чому? Розкажіть про свою фантастичну подорож у невеличкому творі.
Коментарі (0)