«Київ — традиція» Микола Зеров аналіз
“КИЇВ — ТРАДИЦІЯ” вірш
Ніхто твоїх не заперечить прав.
Так, перший світ осяв твої висоти,
До тебе тислись войовничі готи,
І Данпарштадт із пущі виглядав.
Тут бивсь норманн, і лядський Болеслав
Щербив меча об Золоті ворота,
Про тебе теревені плів Ляссота
І Левассер Бонплан байки складав.
І в наші дні зберіг ти чар-отруту:
В тобі розбили табір аспанфути —
Кують, і мелють, і дивують світ.
Тут і Тичина, голосний і юний,
Животворив душею давній міт
І “Плуга” вів у сонячні комуни.
1923
«Київ — традиція» аналіз вірша
Сонет “Київ-традиція” – поетична фсторіософія Миколи Зерова. У ньому поет з притаманним йому лаконізмом відтворив історію славного міста від найдавніших часів до сього дення.
Вірш «Київ — традиція» входить до збірки «Сонети і елегії»
Тема «Київ — традиція»: оспівування “золотоголового” вічного міста Києва – як свідчення високої культури народу.
Ідея «Київ — традиція»: утвердження незнищеності стародавнього Києва, культури, духовного життя народу, тощо.
Головна думка – утвердження незнищенності Києва, його культури, духовності народу, його безсмертя, возвеличення краси золотоглавого Києва
Жанр «Київ — традиція»: сонет
Віршовий розмір – ямб
Художні засоби «Київ — традиція»
Персоніфікація – персоніфікується образ Києва, Данпарштадта
Іронія – і в наші дні зберіг ти чар-отруту; в тобі розбили табір аспанфути; кують, і мелють, і дивують світ
Епітети: войовничі готи, голосний і юний Тичина, давній міт, сонячні комуни
Метафори: животворив душею, “Плуга” вів, лядський Болеслав Щербив меча об Золоті ворота
Фразеологізми: теревені плів, байки складав
Основна особливість – сонет позбавлений суспільного змісту