Войти
Закрыть

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). Про кохання («Моя любове! Я перед тобою...»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Про кохання («Моя любове! Я перед тобою...»)

Інтимна лірика Ліни Костенко багатогранна. Її героїня дуже емоційна, але водночас і вольова, наділена самоповагою й почуттям власної гідності.

Такою вона є у вірші «Моя любове! Я перед тобою», що організований як звернення до персоніфікованого образу любові. У цьому зверненні-проханні розкриваються різні грані стривоженої душі ліричної героїні, уже майже готової поринути в «блаженні сни кохання».

Вона не приймає тієї любові, що загрожує рабською залежністю («не ошукай і крил не обітни!»), що заплутує почуття в дрібницях і розмінюється в обивательській щоденності. Адже справжнє кохання має окрилювати й духовно збагачувати, а не збіднювати людську особистість, не обмежувати її контактів зі світом. А щоб проілюструвати, яким бачить своє почуття, героїня навіть апелює до родового історичного досвіду «гірких і гордих прадідів».

У цьому вірші натрапляємо на дуже гарні і звичні для поезії Л. Костенко художні оздоби — повтори, алітерації й асонанси, що забезпечують вишукану милозвучність твору.

Читацький практикум

Прочитайте поезію, виконайте завдання.

* * *

Моя любове! Я перед тобою.

Бери мене в свої блаженні сни.

Лиш не зроби слухняною рабою,

не ошукай і крил не обітни!

Не допусти, щоб світ зійшовся клином,

і не приспи, для чого я живу.

Даруй мені над шляхом тополиним

важкого сонця древню булаву.

Не дай мені заплутатись в дрібницях,

не розміняй на спотички доріг,

бо кості перевернуться в гробницях

гірких і гордих прадідів моїх.

І в них було кохання, як у мене,

і від любові тьмарився їм світ.

І їх жінки хапали за стремена,

та що поробиш, — тільки до воріт.

А там, а там... Жорстокий клекіт бою

і дзвін мечів до третьої весни...

Моя любове! Я перед тобою.

Бери мене в свої блаженні сни.

Виявляємо літературну компетентність

  • 1. Які враження справила на вас ця поезія? Які емоції, думки, літературні асоціації викликала?
  • 2. Проаналізуйте поезію і визначте:
  1. • вид лірики, до якого належить твір;
  2. • мотиви поезії;
  3. • провідні образи;
  4. • художні засоби.
  • 3. Оберіть рівень складності, виконайте завдання й презентуйте свою роботу однокласникам та однокласницям.

• Яка поезія Ліни Костенко вас найбільше зацікавила? Складіть «хмарину тегів» до цієї поезії.

• Напишіть тези до виступу на тему «Лірична героїня поезій Ліни Костенко».

• Доведіть або спростуйте тезу: «Поезія Ліни Костенко допомагає людині протистояти дрібному і бачити величне».

• Доведіть або спростуйте тезу: «Філософічність, інтелектуалізм, публіцистичність — характерні ознаки стилю поетки Ліни Костенко».

Читаємо взірці української художньої літератури

Прочитайте твір Ліни Костенко «Маруся Чурай». Порівняйте власні враження від твору з матеріалом, запропонованим у статтях підручника. У розділі «Віртуальна бібліотека» електронного додатка до підручника ви знайдете повний текст твору.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду