Войти
Закрыть

Розуміємо, знаємо, вміємо, застосовуємо на практиці

8 Клас , Українська література 8 клас Слоньовська (повторне видання) 2022

 

Підсумковий урок

Розуміємо, знаємо, вміємо, застосовуємо на практиці

Ось і проминув навчальний рік. Прочитано всі запропоновані шкільною програмою з української літератури твори, закріплено знання про історичні пісні та думи, збагачено важливою інформацією про народну співачку-піснярку Марусю Чурай ваші знання про таланти представників українського народу в козацькі часи; отримано чіткі уявлення про літературні роди й міжродові (насамперед - ліро-епічні) жанри, поглиблено знання з теорії літератури про велике різноманіття художніх засобів, види лірики, літературного героя, особливості композиції і сюжету, найважливіші ознаки оповідання, повісті, філософської повісті-казки. З таким вагомим багажем знань, умінь і навичок ви уже легко зможете самостійно аналізувати літературний твір для уроків позакласного читання в дев’ятому класі, а також отримаєте справжню насолоду від тих художніх книг, які прочитаєте влітку.

Залишилося повторити й закріпити вивчене у восьмому класі, а для цього ми пропонуємо вам попрацювати в парі з однокласником чи однокласницею, з якими сидите за партою. Один із вас має відкрити у підручнику сторінки зі змістом, а другий - таблицю, яку ми подаємо нижче. Будете заповнювати її усно, узгоджуючи з класом свої відповіді. За потреби використовуйте «Літературознавчий словничок» наприкінці підручника.

Візьмемо, для прикладу, оповідання «Ніч перед боєм» Олександра Довженка. Цей твір належить до прози, за жанром є оповіданням. Отже, те, що вимагає таблиця, ми легко визначили. А тепер подумайте, на які запитання ви б хотіли отримати відповідь від своїх однокласників. Не бійтеся, якщо ваші запитання викликатимуть дискусію і навіть діаметрально протилежні відповіді, головне, щоб вони були цікавими, важливими, оригінальними. Приміром:

1. Як треба розуміти поетику назви оповідання «Ніч перед боєм»? Як саме назва твору впливає на читацьку увагу? Чим саме інтригує?

2. Хто в цьому творі головні герої: діди-перевізники Савка і Платон чи Герой Радянського Союзу Петро Колодуб і його бійці? Чому ви так вважаєте?

3. Розкрийте сутність понять «герой» і «персонаж»?

4. Чи можна Петра Колодуба вважати оповідачем? Свої висновки доведіть.

5. Оповідання «Ніч перед боєм» Олександра Довженка має своєрідне обрамлення: Петро Колодуб і деякі бійці, яких колись перевозили через Десну діди Савка і Платон, дізнаються про геройську смерть стареньких і мають нагоду бачити поруч себе вже дорослого онука одного з дідів. Для чого й чому письменник використав такий прийом?

6. Діди-перевізники на початку війни розбудили в серцях здеморалізованих численними поразками воїнів гнів і ненависть до ворога. А як вплинула розповідь онука про їхню геройську смерть на Героя Радянського Союзу і його молодих бійців, яких Петро Колодуб напередодні психологічно готував до надзвичайно тяжкого й кровопролитного бою?

7. З якої причини у вашому віці важливо мати свою власну думку про художній твір і свого власного улюбленого письменника?

За подібним принципом роботи варто повторити увесь обсяг навчального матеріалу з української літератури, який ви опрацьовували впродовж року. Наприкінці визначте, хто з ваших однокласників має найкращу пам’ять, хто вміє оригінально мислити, а хто здатний відшукувати в художньому тексті такі таємниці й цікаві факти, яких інші учні навіть не помітили.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Українська література 8 клас Слоньовська (повторне видання) 2022", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація