Узагальнення Новітній період (1939–2011 рр.) 11 клас
- 3-02-2022, 21:15
- 468
11 Клас , Всесвітня історія 11 клас Щупак (Новітній період 1939 - 2011 рр.)
УЗАГАЛЬНЕННЯ
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ 6. РОЗВИТОК КРАЇН АЗІЇ, АФРИКИ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XX – НА ПОЧАТКУ XXI ст.
I. Початковий рівень навчальних досягнень учнів
1. Друга світова війна для Японії завершилася: 9 травня 1945 р., 6 серпня 1945 р., 2 вересня 1945 р.
2. Китайська Народна Республіка була проголошена: у 1945 р., 1949 р., 1952 р.
3. З якими країнами була пов'язана діяльність Мао Цзедуна і Дж. Неру?
4. Яка подія в Китаї відбулася пізніше - початок «культурної революції» чи початок здійснення ринкових реформ?
5. Договір 1951 р., підписаний у Сан-Франциско, означав для Японії: а) повну втрату незалежності; б) відновлення суверенітету країни; в) завершення стану війни із СРСР.
6. Про кого йдеться? Дочка першого прем'єр-міністра незалежної Індії. Лідер ІНК наприкінці 1960-х - на початку 1980-х рр. Прем'єр-міністр Індії в 1966-1977, 1980- 1984 рр. Вбита сикхськими сепаратистами в 1984 р.
7. Які з перерахованих країн не належать до латиноамериканських: Болівія, Бірма, Перу, Таїланд, Венесуела, Парагвай, Лівія, Гондурас, Гватемала, Гвінея, Саудівська Аравія, Аргентина, Уругвай, Ангола, Еквадор?
II. Середній рівень навчальних досягнень учнів
1. Розкажіть про економічні реформи уряду Дж. Неру в Індії.
2. Які заходи вживалися в останні роки в ПАР для ліквідації расової дискримінації?
3. Як відбувалася революція на Кубі? До яких наслідків вона призвела?
4. Дайте визначення понять: апартеїд, колоніалізм, націоналізація.
5. Які реформи були проведені американською окупаційною адміністрацією в перші післявоєнні роки в Японії?
6. Розкажіть про арабо-ізраїльські війни в другій половині XX ст.
7. Розкажіть про роль української діаспори в житті Аргентини та Бразилії. Як розвиваються відносини цих країн з Україною в останні роки?
III. Достатній рівень навчальних досягнень учнів
1. Які основні передумови лежали в основі «японського економічного дива»? До яких наслідків воно привело?
2. У чому полягала сутність політики «великого стрибка» і «комунізації» села в Китаї? Які вона мала наслідки?
3. Охарактеризуйте соціально-економічний і внутрішньополітичний розвиток країн Латинської Америки в 1945-1960 рр.
4. Назвіть справжні цілі «культурної революції» в Китаї. Що спільного вона мала з культурою? До яких наслідків вона призвела?
5. Як Ви вважаєте, чому глобальні проблеми Африки на початку XXI століття хвилюють усе людство?
6. Розкрийте сутність найактуальніших проблем країн Латинської Америки, які вони переживають на початку XXI століття.
7. Говорячи про перспективи розвитку Китаю, Ден Сяопін часто вживав відоме китайське прислів’я: «Не має значення, якого кольору кішка - чорного чи білого, аби вона добре ловила мишей». Як Ви думаєте, що при цьому мав на увазі основоположник реформаторського курсу в Китаї?
8. У чому полягає сутність палестинської проблеми? Як вона виникла і поглиблювалася? Яке її сучасне становище?
IV. Високий рівень навчальних досягнень учнів
1. Багато прихильників комуністичної ідеології бачать в економічних успіхах сучасного Китаю один з останніх аргументів на користь життєздатності комунізму. Чи поділяєте Ви таку точку зору?
2. Сучасна Індія має дуже високий промисловий і науково-технічний потенціал. Які проблеми цієї країни на сьогодні не дозволяють їй бути на одному рівні з найбільш розвинутими державами світу?
3. Близькосхідна криза, незважаючи на зусилля світового співтовариства і лідерів провідних держав світу, в останні роки зайшла у глухий кут. Які фактори загострюють її на сучасному етапі? Які, на Ваш погляд, можливі шляхи розв’язання кризи?
4. На сучасному етапі Японія є однією із найбільш розвинутих в економічному відношенні країн світу і виробляє до 17% світової промислової продукції. Як Ви вважаєте, чи є ця країна «наддержавою»?
5. Поясніть, чому спеціалізація на експорті сировини робить економічні системи багатьох держав Азії, Африки і Латинської Америки слабкими, уразливими, залежними від розвинутих в економічному відношенні держав? Яких першочергових заходів їм необхідно вжити, щоб змінити таке становище?
6. Рада Безпеки ООН на сьогодні відіграє ключову роль у забезпеченні міжнародної безпеки, але як постійні члени до її складу входять тільки п’ять держав: США, Росія, Велика Британія, Франція і КНР. На рубежі століть все частіше постає питання про необхідність розширення кола постійних членів РБ ООН. Які, на Ваш погляд, держави Азії, Африки і Латинської Америки могли б поповнити цей список на початку XXI ст.? Обґрунтуйте свій вибір.
7. У свій час Наполеон Бонапарт сказав: «Не будіть Китай. Коли він прокинеться, увесь світ пошкодує про це». Як Ви думаєте, що мав на увазі французький імператор? Чи поділяєте Ви його точку зору?
8. Релігійний фактор останнім часом значно підсилює свій вплив на суспільно-політичне і соціально-економічне життя народів Азії й Африки. Як Ви вважаєте, чим це можна пояснити?
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З ТЕМИ 8. РОЗВИТОК КУЛЬТУРИ (1945 – ПОЧАТОК XXI ст.) і 9. СВІТ НА ПОЧАТКУ XXI ст.
І. Початковий рівень навчальних досягнень учнів
1. Коли була створена ООН: у 1945 р., у 1950 р., у 1955 р.?
2. Назвіть кілька прізвищ відомих кіноакторів і кіноактрис останніх десятиліть.
3. Назвіть кілька прізвищ спортсменів, які стали олімпійськими чемпіонами в останні десятиліття.
4. Яка подія відбулася раніше - створення НАТО чи об'єднання Німеччини?
5. Кінорежисери Р. Росселіні, Ф. Фелліні, М. Антонівні представляли Францію - так чи ні?
6. За вихідними даними визначте, про яку подію йде мова. Коли вона відбулася? Керівництво СРСР прийняло рішення розмістити на Кубі ракети середнього радіуса дії; уряд США оголосив про воєнно-морську блокаду Куби; переговори М. Хрущова і Дж. Кеннеді.
7. Не так часто в наш час зводяться нові міста, тим більше столиці. За три роки під керівництвом всесвітньо відомого архітектора О. Німейера в одній із країн Латинської Америки було побудовано таке місто. У квітні 1960 р. відбулося офіційне відкриття нової столиці. Як вона називається? У якій країні була побудована?
8. Які країни і види спорту представляють: У. Гретцкі, З. Зідан, М. Тайсон, М. Шумахер, Г. Каспаров, П. Мальдіні?
II. Середній рівень навчальних досягнень учнів
1. Коротко розкажіть про основні події в другій половині XX століття, що реально загрожували виникненням нової світової війни.
2. Наведіть конкретні приклади прояву «холодної війни» у 1950-1960-ті рр.
3. Розкажіть про основні досягнення літератури і мистецтва в другій половині XX ст.
4. У чому виявляється наростання глобальних екологічних проблем на рубежі століть? Яку небезпеку вони становлять для людства?
5. Рішення Ялтинської та Потсдамської конференцій були спрямовані на створення після війни єдиної і демократичної Німеччини. Але всупереч цим рішенням на карті Європи з’явилися дві німецькі держави - НДР і ФРН. Як і чому це відбулося?
6. Назвіть основні досягнення науки у другій половині XX ст. У чому полягало їхнє значення для розвитку виробництва і суспільства?
7. Охарактеризуйте роль Олімпійських ігор на сучасному етапі розвитку спортивного руху.
8. Коротко охарактеризуйте основні напрямки сучасного тероризму. Яку небезпеку для людства становить потенційно можливе використання терористами зброї масового знищення?
III. Достатній рівень навчальних досягнень учнів
1. У чому полягали основні передумови розв’язання «холодної війни»?
2. Як вплинули підсумки антитоталітарних революцій у країнах Східної Європи на характер міжнародних відносин у 1990-ті рр.?
3. Дайте визначення поняття «глобалізація». Як розвиваються процеси глобалізації на рубежі століть?
4. У роки Другої світової війни У. Черчілль був прихильником об’єднання зусиль із СРСР у боротьбі проти фашизму. Незабаром після закінчення війни у своїй промові, проголошеній 5 березня 1946 р. у Фултоні, він заявив, що «комуністичний тоталітаризм замінив собою фашистського ворога і планує підкорити весь світ... Через усю Європу від Балтики до Адріатики простягається «залізна завіса». Чим можна пояснити зміну позиції Черчілля стосовно СРСР? До яких наслідків на міжнародній арені призвела його промова у Фултоні?
5. Визначте причинно-наслідкові зв’язки між передумовами НТР, її сутністю і соціальними наслідками.
6. У літературі (як і в кінематографі) у другій половині XX ст. на перший план висунулися нові жанри - детектив, фантастика, вестерн та інші. Представники «елітарної культури» часто оцінюють твори цих жанрів як «ширвжиток», як типове явище «масової культури». Чи згодні Ви з такою точкою зору?
7. Уряди Південної Кореї, Тайваню, Сінгапуру, Малайзії, ряду інших країн в останні десятиліття значно підсилили увагу до розвитку освіти та її фінансування з державного бюджету. Як Ви вважаєте, чим повчальний досвід «нових індустріальних держав» у сфері освіти? Чому на сучасному етапі розвитку світової цивілізації різко зростає значимість освітнього фактора?
8. Як Ви вважаєте, що в сучасних умовах може викликати застосування будь-якою країною ядерної зброї? Чи можуть які-небудь аргументи стати достатнім виправданням для такого вибору?
9. Які цілі переслідує НАТО, проводячи політику розширення своїх рядів за рахунок країн Центральної, Південно-Східної та Східної Європи? Чому Росія виступає проти такої політики Північноатлантичного блоку?
10. Які реальні загрози для всього людства в наш час становить міжнародний тероризм? Які заходи вживаються міжнародним співтовариством у боротьбі проти цього нового небезпечного явища? Які заходи, на Ваш погляд, потрібно вжити найближчим часом?
IV. Високий рівень навчальних досягнень учнів
1. Як Ви думаєте, «хрестовий похід проти комунізму», проголошений президентом США Г. Труменом, мав на меті утвердження американського гегемонізму в світі або відбивав прагнення захистити людство від нової тоталітарної загрози?
2. У чому полягає сутність Балканської кризи на сучасному етапі? Чому, на Ваш погляд, вона виходить за рамки регіональної кризи? Як Ви ставитеся до дій США та їхніх союзників по НАТО стосовно Югославії в 1999 р ? Наскільки вони відповідали нормам міжнародного права?
3. Як Ви вважаєте, чи існує загроза національному суверенітету держав в умовах розвитку процесів глобалізації? У чому вона може виявлятися?
4. Наприкінці XX ст. людство усвідомило багато проблем світового значення, що реально приховують у собі загрозу для сучасної цивілізації. Про які проблеми йде мова? Які реальні небезпеки загрожують нашій планеті та її жителям сьогодні й у найближчому майбутньому?
5. Високопоставлені представники адміністрації США в останні роки не раз заявляли про те, що Сполучені Штати «є головним гарантом миру і міжнародної безпеки». Чи згодні ви з таким твердженням?
6. Проблема запобігання новій світовій війні та збереження миру є головною глобальною проблемою людства. Які реальні можливості має в наші дні світове співтовариство для вирішення цієї найважливішої проблеми сучасності?
7. Із книги американських футурологів Д. Нейсміта і П. Ебурдена «Мегатенденції. Рік 2000»:
«...Ми потрапляємо в пастку, думаючи чи, точніше, кажучи, що нові технології вирішать усі наші проблеми... В остаточному підсумку ми сподіваємося, що технології звільнять нас від самодисципліни і відповідальності. Але цього ніколи не було і не буде...»
Які думки виникають у Вас при знайомстві з точкою зору американських учених? Чи поділяєте Ви їхню позицію?
8. Які фактори розвитку сучасного світу свідчать про поступове формування багатополюсної системи? Чи здатні вони, на Ваш погляд, перебороти тенденцію наростання зовнішньополітичного гегемонізму США та їхнього прагнення до формування однополюсної системи?
9. Якими факторами, на Вашу думку, викликана інтернаціоналізація світового культурного процесу на сучасному етапі? Як відбувається процес взаємозближення культур? Чи є, на Ваш погляд, ця тенденція прогресивною?
Коментарі (0)