Всесвітня історія 11 клас Щупак (Новітній період 1939 - 2011 рр.)
- 3-02-2022, 16:25
- 598
Тема 1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни
§ 2. Воєнні дії з червня 1941 до кінця 1942 рр.
§ 3. Окупаційний режим та рух Опору на окупованих територіях. Голокост
§ 4. Хід війни в 1943–1944 рр.
§ 5. Завершальний період війни в Європі та Азії. Зміни у світі внаслідок Другої світової війни
§ 6. Матеріал до узагальнення з теми 1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни
Тема 2. США та Канада у 1945 р. — на початку ХХІ ст.
§ 10. Канада у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.
Тема 3. Країни Західної Європи (1945 р. — початок ХХІ ст.)
§ 11. Європа після Другої світової війни. Італія у 1945–2011 рр.
§ 12. Німеччина у 1945–2011 рр.
§ 13. Велика Британія у 1945–2011 рр.
§ 14. Франція у 1945–2011 рр. Інтеграційні процеси в Європі наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст.
Тема 4. СРСР. Нові незалежні держави
§ 16. СРСР після війни, «відлига» та крах реформ
§ 17. Суспільно-політичне життя країни, «перебудова» та розпад СРСР
§ 18. Росія наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. Нові незалежні держави
Тема 5. Країни Центральної та Східної Європи (1945 р. — початок ХХІ ст.)
§ 20. Кризові явища 50–80-х рр. ХХ ст.
Тема 6. Розвиток провідних країн Азії, Африки та Латинської Америки в другій половині ХХ — на початку ХХІ ст.
§ 24. Китай у другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.
§ 25. Індія в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.
§ 26. Країни Африки та Близького Сходу
§ 27. Країни Латинської Америки
Тема 7. Міжнародні відносини у другій половині ХХ — на початку ХХІ ст.
§ 28. Виникнення і розгортання «холодної війни». Міжнародні кризи і конфлікти у 40–80-х рр. ХХ ст.
§ 29. Кінець «холодної війни». Перехід від конфронтації до співробітництва
Тема 8. Розвиток культури (1945 р. — початок ХХІ ст.)
§ 30. Становлення постіндустріального суспільства. НТР
§ 31. Основні тенденції і течії розвитку літератури, образотворчого мистецтва
§ 32. Розвиток фізичної культури і спорту
Тема 9. Світ на початку ХХІ століття
§ 33. Оптимальні шляхи подолання світових глобальних проблем
Додаток. Словник термінів і понять
СЛОВО ДО ЧИТАЧА
Шановний випускнику! Підручник із всесвітньої історії, який Ви зараз читаєте, хронологічно охоплює період з 1939 по 2011 рр., що є продовженням «новітньої», або «модерної історії». Її вивчення дає не тільки задоволення пізнання, а й може надати ключі до розуміння важливих сучасних суспільно-політичних, культурних, моральних явищ. Цьому має сприяти наш підручник.
СТРУКТУРА ПІДРУЧНИКА включає 9 тем, які поділяються на параграфи. В окремих параграфах поданий матеріал для узагальнення.
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДУ ТЕКСТУ ПІДРУЧНИКА полягають у певному порядку структурування тексту, що сприяє розумінню навчального матеріалу. Обов’язкові для запам’ятання терміни і поняття, дати виділені червоним кольором і подаються там, де вони згадуються в підручнику.
РУБРИКИ ПІДРУЧНИКА. Рубрика «Згадайте...» нагадує про важливі події та явища попереднього курсу всесвітньої історії та пов’язує їх з новим матеріалом. Важливі свідчення учасників подій та оцінки істориків, з якими можна сперечатися, статистичні дані та інша інформація подаються у рубриках «Свідчать документи», «Слово історика», «Мовою цифр», «Роздуми з приводу». Художній за формою опис подій, що відбувалися, - у рубриці «Так це було». У підручнику поміщені також біографії видатних особистостей.
Рубрики «Гіпотеза», «Питання до дискусії,» дають можливість учням за допомогою вчителя обдумати та обговорити можливі шляхи розвитку історичних процесів, для чого треба застосувати власну уяву, творче мислення.
НАОЧНИЙ, ІЛЮСТРАТИВНИЙ МАТЕРІАЛ. Застосування схем, таблиць сприятиме полегшенню засвоєння навчального матеріалу. Малюнки та фото в підручнику ілюструють та допомагають зробити наочним текст, подають важливу інформацію. Карикатури та плакати оживляють історичний матеріал. Історичні карти на форзаці підручника висвітлюють основні події історії.
ПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ В ПІДРУЧНИКУ спрямовані на різні види систематизації навчального матеріалу, на самостійну роботу та роботу в групі. Деякі питання мають «провокативний», дискусійний характер. Вони важливі для формування Вашої власної оцінки історичних подій та явищ, для розуміння зв’язку навчального матеріалу з життям, з теперішніми суспільно-політичними, економічними, культурними подіями, морально-етичними явищами.
ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ. Інформація для тих, хто особливо цікавиться історією, подається у рубриці «Додаткова інформація». Допоміжний матеріал можна знайти в мережі Інтернет на сайтах, посилання На деякі з них наведені у Додатках до підручника, а також у Додатковій літературі.
Отже, зміст та дух цієї книги спрямовані на формування поважного ставлення до історичного досвіду і культурної спадщини різних народів, і, разом з тим — почуття гордості за власний народ, досягнення України та українців.
Перед Вами - підручник, який має бути Вашим надійним помічником у вивченні історії, у самостійній роботі. Хоча це, звичайно, не може замінити живого слова Вашого Вчителя. Бажаємо Вам успіхів у навчанні!
Коментарі (0)