Войти
Закрыть

Життя у стародавній Спарті

6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019

 

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

§ 27. Життя у стародавній Спарті

Мудрість давніх цивілізацій живе в нашій мові у вигляді крилатих висловів. Закодовані в хмаринці крилаті вислови розповідають історію стародавньої Спарти — держави воїнів. Сформулюйте вислови з хмаринки та дізнайтеся з параграфа, що вони означають і за яких обставин могли виникнути.

1. СТАРОДАВНЯ СПАРТА

У XI ст. до н. є. одну з областей південної Греції — Лаконіку — захопили племена дорійців. Володіючи більш досконалою залізною зброєю, вони змогли підкорити місцеве ахейське населення, а також сусідню область Мессенію. У межах захоплених областей дорійці утворили державу Спарту, або Лакедемон.

Діємо: практичні завдання

Покажіть на карті (с. 131 або в атласі) та позначте на контурній карті територію Спартанської держави та м. Спарту.

Спартанці (називали себе спартіатами) займали панівне становище в завойованих районах. Уся захоплена земля стала їхньою власністю. Значна частина місцевого населення була поневолена й перетворена на ілотів (рабів). Жителі малородючих земель передгір’я увійшли до складу Лакедемонської держави на правах періеків (ті, що живуть навколо). Вони були вільними, але не мали громадянських прав.

Господарство Лакедемону було менш розвиненим, ніж в Аттиці. Головним заняттям було землеробство. Самі спартіати не працювали — всю роботу виконували ілоти. Закони Спарти всіляко обмежували контакти з іншими народами. Заборонялося ввезення іноземних товарів, існувала лише внутрішня торгівля.

Пізнавально й цікаво

Гроші в Спарті виготовляли із заліза, тому вони були важкими. Їх не носили в гаманці, а зберігали в спеціальних кімнатах. Для придбання товару на базарі потрібно було везти цілий віз таких залізних грошей.

Поміркуймо!

  • 1. Як впливали на побут жителів Спарти особливості господарства держави?
  • 2. Висловте припущення, чому спартанці обмежували зовнішні контакти своєї держави.

2. ЯК БУЛА ВЛАШТОВАНА СПАРТАНСЬКА ДЕРЖАВА

Спартіати докладали чималих зусиль для утримання в покорі ілотів, яких було значно більше. Спартанський законодавець Лікург (імовірно, VIII ст. до н. е.) вважав, що спартанці мають бути згуртованими, дисциплінованими та добре навченими у військовій справі.

Він провів реформи, які сприяли встановленню рівності між спартіатами та вивільненню часу для занять військовою справою. Усі спартанці жили в однакових умовах, носили простий одяг, їли однакову їжу за загальним столом під час спільних обідів.

Статуя Лікурга (Палац правосуддя в м. Брюсселі, Бельгія)

1. Як ви думаєте, чому автори розташували назви органів управління сходинками, а не горизонтально?

2. Розгляньте схему й визначте, чим організація влади в Спарті схожа на афінську (див. схему на с. 104), а чим відрізняється?

3. Як ви вважаєте, яка система управління була демократичнішою, тобто ширше залучала населення до управління полісом?

Водночас народні збори втрачали значення, а влада зосереджувалася в руках ради старійшин і колегії ефорів. Такий спосіб управління державою ще давньогрецькі історики назвали олігархією.

Варто запам’ятати!

Олігархія — режим, за якого влада в державі належить невеликому замкненому колу осіб.

Постійні тренування та відданість військовій справі перетворили спартанське військо на найкраще в грецькому світі. Але за економічним і культурним рівнем Спарта відставала від інших грецьких держав. Вона залишалася ізольованою від зовнішнього світу.

Воїни-спартанці (чорнофігурний розпис)

ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання

I. Знаю нове

  • 1. Назвіть поняття, за допомогою яких можна розповісти про організацію влади в Афінах, Спарті.
  • 2. Визначте правильне твердження. У неправильних твердженнях виправте помилки.
  • а) населення Спарти складалося з трьох рівноправних груп: спартіатів, періеків та ілотів;
  • б) спартанський законодавець Лікург провів реформи, які заклали основи спартанського способу життя;
  • в) народні збори відігравали головну роль в управлінні спартанською державою.
  • 3. Яку роль у розвитку Спарти відіграв Лікург?
  • 4. Виконайте тренувальну онлайн-вправу: https://learningapps.org/watch?v=pvk5xdc6n19.

ІI. Обговорюємо в групі

  • Дізнайтеся, які події з історії вивчених вами стародавніх цивілізацій відбувалися одночасно із заснуванням Спартанської держави; правлінням Лікурга. Запропонуйте задачі на лічбу часу із цими подіями.

III. Мислю творчо

  • Придумайте історичну загадку (хмаринку слів, ребус, кросворд), пов'язану з історією Афін і Спарти, і запропонуйте друзям розгадати її.
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду