Войти
Закрыть

Як навчали та виховували дітей в Афінах і Спарті

6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019

 

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

§ 28. Як навчали та виховували дітей в Афінах і Спарті

Поміркуйте, яких наук могли навчати дітей у Давній Греції. Чи всі жителі грецьких полісів навчалися?

Діємо: практичні завдання

  • 1. Розгляньте ілюстрації параграфа та опрацюйте думки античних мудреців щодо освіти.
  • 2. Дайте відповіді на запитання до них.
  • 3. Заповніть у зошиті порівняльну таблицю «Освіта та виховання в Афінах і Спарті».

1. НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ В АФІНАХ

Давні греки значну увагу приділяли навчанню та вихованню дітей. На їхню думку, освічена людина — це, передусім, мудрий, відважний, справедливий громадянин. Він мав бути готовим брати участь у політичному житті, управлінні державою, захищати свою батьківщину на полі бою.

Палестра — приватна гімнастична школа для хлопчиків 12-16 років

Навчання в афінській школі (червонофігурний розпис, V ст. до н. е.)

Уважно розгляньте ілюстрації та визначте, які знання та вміння здобували учні в афінських школах.

Давня мудрість

Думки античних мудреців про виховання

Надмірне захоплення мусійними науками (література, граматика, філософія, риторика), нестача фізичних вправ призводить до слабкості людини.

Платон

Вільну людину від раба вирізняє можливість вести дозвілля, відпочивати (звідси skhole — школа) та вміння розпорядитися вільним часом, тобто поєднати приємне з корисним. Для цього й потрібне навчання музики, щоб уміти грати та вести бесіду про неї.

Аристотель (про навчання музики)

  • 1. Як ви розумієте вислів «гармонійний розвиток особистості»? Спробуйте довести, що афінські школи сприяли гармонійному розвиткові особистості.
  • 2. Зверніть увагу, чи зображені на ілюстраціях (с. 110) дівчатка. Поясніть чому.

2. ВИХОВАННЯ ЮНИХ СПАРТІАТІВ

Головним завданням виховання юного спартанця була підготовка відважного воїна. Спартанська влада втручалася в особисте життя громадян і керувала вихованням юнацтва. Сім’я повинна була давати державі міцних, здорових дітей, які стали б надійною опорою рабовласницької Спарти.

У сім років хлопчиків забирали в батьків та об’єднували в невеликі загони. Тут їх виховували всіх разом, привчаючи до суворої дисципліни.

Спартанські воїни

Пізнавально й цікаво

Про витривалість спартанських дітей ходили легенди. Якось спартанський хлопчик украв лисеня і сховав його під плащем. Звірятко почало дряпати й кусати хлопчика, який, стоячи в шерензі, боявся навіть поворухнутися. Тільки коли лисеня прогризло йому живіт, хлопчик упав мертвим.

Дітей привчали висловлювати свої думки коротко й влучно, кількома простими словами — лаконічно. Наприклад, спартанка, проводжаючи сина на війну, вручала йому щит із такими словами: «З ним або на ньому!». Це означало, що вона бажала йому перемоги, а якщо — загибель, то тільки героїчна (воїна, що загинув на полі бою, несли до місця поховання на щиті). Вислів «Зі щитом або на щиті» став крилатим.

3. ВИХОВАННЯ ДІВЧАТОК В АФІНАХ ТА СПАРТІ

Жінки в гінекеї, Афіни (червонофігурний розпис, V ст. до н. е.)

Дівчата на спортивних змаганнях, Спарта (чорнофігурний розпис)

1. Розгляньте пам'ятки давньогрецького живопису та визначте, чим відрізняються зображені на ілюстраціях жінки.

2. Як пов'язані заняття жінок зі способом життя громадян Афін і Спарти?

Отже, виховання дітей, як і організація родинного життя та суспільного устрою, у Спарті й Афінах істотно відрізнялися.

ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання

I. Знаю нове

  • Обговоріть виконану в ході практичного завдання таблицю та дайте відповіді на запитання:
  • а) Поміркуйте, чи відповідали демократичним принципам система освіти в Афінах та Спарті.
  • б) Яка система виховання — афінська чи спартанська — вам більше подобається? Чому?

II. Обговорюємо в групі

  • Учені помітили, що в Афінах за короткий проміжок історичного часу з'явилася і творила велика кількість геніальних людей: скульптор Фідій, драматург Софокл, філософи Сократ, Платон, Анаксагор, Зенон, Протагор. Поміркуйте, як це пов'язано з особливостями навчання та виховання юних афінян.

III. Мислю творчо

  • Запитання для уважних: чи знаєте ви секрети гарних манер? Розгляньте ілюстрацію «Навчання в афінській школі (с. 110)». Хто із зображених персонажів є рабом?
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду