Вступ 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019
- 28-04-2022, 01:27
- 594
6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019
6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019
Типи джерел з історії Стародавнього світу.
1. Як працювати з підручником. Цього навчального року ви продовжите вивчати курс історії. Ви дізнаєтеся про основні події стародавнього періоду в історії України, Європи та світу загалом.
Вашим надійним помічником у цьому стане підручник, який ви тримаєте в руках. Для успішної роботи вам необхідно ознайомитися з його змістом.
Матеріал підручника об’єднано в три розділи, які містять окремі параграфи. Кожен параграф охоплює певну тему.
У тексті ви зустрінете виділені слова й дати. Це означає, що на них слід звернути особливу увагу. На полях підручника розміщено тлумачення термінів і понять. Важливу роль для розуміння навчального матеріалу відіграють ілюстрації, таблиці, схеми, історичні документи, додаткові тексти, карти.
Після кожного параграфа подано висновки і запитання та завдання. Вони допоможуть вам визначити головні думки в тексті параграфа і зрозуміти, чи добре ви запам’ятали матеріал. Якщо завдання передбачає письмову відповідь (заповнити таблицю, скласти повідомлення тощо), його слід виконувати в робочому зошиті.
Крім звичайних параграфів, підручник містить практичні роботи. Їхня мета — допомогти краще опанувати знання, розвинути вміння та навички.
Наприкінці вивчення розділів або їх частин вам пропонується виконати завдання для перевірки знань.
Виконати тестові завдання онлайн ви зможете за допомогою електронного додатка interactive.ranok.com.ua.
2. Цивілізації в історії людства. Світ, що нас оточує, дуже різноманітний. Ви вже дещо знаєте про історію України. Вам також доводилося чути про те, що Україна є частиною Європи й належить до європейської цивілізації. Що ж мається на увазі?
Упродовж тривалого часу історичного розвитку людські спільноти в різних частинах світу формували особливі способи організації суспільства, господарства, культури та світогляду. Їх називають цивілізаціями. Цивілізації існують і в сучасному світі. Вчені називають різну їх кількість, але скільки б не налічувалося сучасних цивілізацій, їх підвалини було закладено багато тисячоліть тому. Як це відбувалося, ви дізнаєтеся в курсі історії 6 класу.
Цивілізація — спосіб організації суспільства, господарства, культури, поширений на певній території у визначений проміжок часу. Ознаки цивілізації: наявність міст; держава; писемність.
Одиниці виміру часу
I = 1
II = 2
III = 3
IV = 4
V = 5
VI = 6
VII = 7
VIII = 8
IX = 9
X = 10
L = 50
C = 100
D = 500
M = 1000
Визначте, до якого століття та тисячоліття належать 340 р. до н. е., 900 р. н. е., 2989 р. до н. е., 1880 р. н. е., 2 р. н. е.
Проте вивчення історії розпочнеться зі ще більш давніх часів. Ви дізнаєтеся, як з’явилася перша людина, як вона навчилася налагоджувати відносини з подібними до себе й природою, виготовляти знаряддя праці та прикрашати світ навколо за допомогою мистецтва.
Що таке цивілізація?
3. Лічба часу в історії. Люди завжди цікавилися своїм минулим. Для того щоб інформацію про минуле було легше розуміти, вони шукали способи її впорядкування. Наприклад, події розміщували в певній часовій послідовності, тобто у хронологічному порядку. Для цього їх датували. Датувати подію — це вказати, скільки часу минуло від неї до певної точки відліку. В Україні такою точкою відліку є народження Ісуса Христа. Від цієї події ведеться відлік років нашої ери (р. н. е.), а роки до цієї події рахуються у зворотному порядку і позначаються р. до н. е. Упорядковану за роками, місяцями і днями систему відліку часу називають календарем. Сучасний григоріанський календар, яким користується весь світ, був запроваджений 4 жовтня 1582 р.
Який рік ближчий до сучасності: 340 р. до н. е. чи 920 р. до н. е.? 340 р. до н. е. чи 920 р. н. е.?
4. Історична періодизація. Отже, тепер ми можемо сказати, що та чи інша подія відбулася в певному році, а історичний процес тривав у названому столітті. Проте не завжди зручно, щоразу згадуючи про якесь явище, додатково вказувати століття, у які воно існувало. Тому деякі періоди в історії людства або окремої людської спільноти отримали власні назви. Це, наприклад, Первісна доба, що охоплює період від появи першої людини до виникнення писемності. Вона належить до епохи Стародавнього світу, яка закінчилася після падіння Західної Римської імперії. Також до історії Стародавнього світу зараховують період Античності, або Античної історії, до якого належать історії Давніх Греції та Риму. Узагалі епоха Стародавнього світу є найбільш тривалою в історії людства.
Періодизація — умовний поділ історичного часу на етапи, кожен із яких має власну назву та характерні особливості.
Ера — великий відрізок часу, більший за епоху чи період. Наприклад, християнська ера (наша ера).
Періодизація історії.
У записі римськими цифрами один символ не можна повторювати більш ніж три рази (325 = CCCXXV). Для запису великих чисел потрібно написати римську цифру, що позначає наступний розряд, а ліворуч від неї — найменше число, яке треба відняти, щоб отримати потрібне число (44 = XLIV).
Запишіть числа римськими цифрами: 2, 33, 1990, 17, 384, 99, 3598.
Рубило — знаряддя праці кам'яного віку.
Для пояснення розвитку людства існує багато підходів. Антропологи — вчені, що вивчають людину та відносини у людських спільнотах, намагаються з’ясувати, коли людиноподібна істота стала людиною. Вони досліджують процес антропогенезу — процес формування людини сучасного типу. Антропологічна періодизація заснована на етапах перетворення людиноподібної істоти на людину. Людина сучасного типу з’явилася 120 тис. років тому, але історія на цьому не закінчилася.
Археологи дотримуються іншої періодизації. Вона заснована на етапах освоєння людиною матеріалів, які використовували для створення знарядь праці. Це кам’яний вік — час, коли знаряддя праці були виключно з каменю, і доба металів. До останньої належать мідно-кам’яний, бронзовий і залізний віки, за яких знаряддя та зброю виготовляли, відповідно, із міді, бронзи й заліза. Такий спосіб періодизації зручний тим, що визначається не конкретними датами, а поширенням певних знарядь праці. Наприклад, якщо людська спільнота має кам’яні знаряддя, то й житиме в кам’яному віці незалежно від того, у якому столітті це відбувається. Тому для регіонів світу тривалість історичних періодів відрізняється.
Розв'язання історичних задач
Іноді може виникнути необхідність визначити, скільки часу розділяє дві історичні події. Потренуватися в таких підрахунках можна за допомогою історичних задач. Кожна з них стосуватиметься людей та подій, які ви вивчатимете протягом цього навчального року. Зверніть увагу, що деякі події відбулися в різні ери.
Залізний меч сарматів — народу, що населяв українські степи у ІІІ ст. до н. е. — ІІІ ст. н. е.
Розписна кераміка трипільської культури, що існувала в мідно-кам'яний вік.
Шолом бронзового віку, знайдений у Данії.
Висновки
Запитання та завдання
Коментарі (0)