Войти
Закрыть

Узагальнення знань за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

8 Клас , Біологія 8 клас Задорожний, Рудич (поглиблене вивчення біології, нова програма)

 

Узагальнення знань за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

Будова аналізаторів

Аналізатори людини

Рецептори в організмі людини

Фоторецептори сітківки ока

Компетентнісно орієнтовані завдання

1. У кожному рядку виберіть із запропонованих термінів зайвий та обґрунтуйте свій вибір.

  • Кришталик, склисте тіло, нефрон, сітківка.
  • Кришталик, зіниця, війчасте тіло, молоточок.
  • Склоподібне тіло, завитка, барабанна перетинка, коваделко.
  • Молоточок, завитка, коваделко, стремінце.
  • Порушення зору, порушення слуху, читання лежачи, тривала робота за комп’ютером.

2. Складіть своє тестове завдання про зоровий аналізатор людини. Сформулюйте запитання та запропонуйте чотири варіанти відповіді, з яких лише один має бути правильним.

3. Прочитайте вислови народної мудрості. Поміркуйте, чи пов’язані вони з анатомією людини. Якщо так, то як саме?

  • Не очі бачать, а людина; не вуха чують, а душа.
  • Очі вірять самі собі, вуха — іншим людям.
  • На то й два вуха, щоб більше слухать.
  • Око за око, зуб за зуб.
  • Ніс вище губи носить.

Під час обґрунтування своєї думки можете скористатися шаблонами методу «ПРЕС» («Я вважаю, що...» —> «Тому що.» —> «Наприклад,..» —> «Отже,..»).

4. Розгляньте зображення. З’ясуйте, якими органами чуття можна дослідити кожен об’єкт. Схарактеризуйте одним словом (прикметником) кожен об’єкт.

5. Ґрунтуючись на особливостях функціонування зорової сенсорної системи людини, поясніть прислів’я «Уночі всі коти сірі».

6. Чому шкіра має більше больових рецепторів, аніж дотикових чи теплових?

7. Створіть схему, правильно розмістивши на ній наведені поняття: барабанна перетинка, вушна раковина, зовнішній слуховий прохід, овальний мішечок, отоліти, півколові канали, сенсорні системи, система рівноваги, слухова сенсорна система, стремінце.

8. За допомогою додаткових джерел інформації, зокрема мережі Інтернет, підготуйте есе за пропонованими темами (на вибір):

  • За що люди з порушенням зору вдячні Луї Брайлю?
  • Сліпий фотограф Піт Еккерт: історія візуальної людини.
  • Як італійському співакові Андреа Бочеллі, який із раннього дитинства мав проблеми із зором, удалося стати популярним композитором?
  • Як глухий Людвіг ван Бетховен зумів «почути» власні музичні твори?

9. Як ГРВІ можуть спричинити запалення середнього вуха?

10. Хто такий отоларинголог та в чому полягає його діяльність?

11. Чи безпечно слухати музику в навушниках?

12. Створіть ментальну карту (мапу думок) «Найпоширеніші захворювання сенсорних систем людини». Обґрунтуйте заходи з їхньої профілактики. Порівняйте свою ментальну карту з мапами однокласників. (Як створити ментальну карту, подано в завданні 8 на с. 13.)

13. Уявіть, що вам доведеться певний час працювати за умов сильного шуму. Запропонуйте, як можна уникнути можливих ушкоджень слухової системи.

14. Емоційна підзарядка.

Напишіть, що вам допомагає емоційно підзарядитися (надихнутися, покращити настрій).

Тестові завдання за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Біологія 8 клас Задорожний, Рудич (поглиблене вивчення біології, нова програма)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація