Біологія 8 клас Міщук (нова програма)
- 19-11-2021, 00:32
- 696
Вступ
§ 1. Організм людини як біологічна система. Значення знань про людину для збереження її здоров’я
§ 2. Різноманітність клітин організму людини. Тканини
§ 3. Органи та фізіологічні системи організму людини
§ 4. Регуляторні системи організму людини
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини
§ 6. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів та їхнє значення
§ 7. Харчові та енергетичні потреби людини
Тема 2. Травлення
§ 8. Огляд будови травної системи
§ 9. Травлення в ротовій порожнині. Ковтання
§ 11. Травлення в кишечнику. Всмоктування
§ 12. Харчові розлади та запобігання їм
Тема 3. Дихання
§ 13. Значення дихання. Система органів дихання
§ 14. Газообмін у легенях і тканинах
§ 15. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів
§ 16. Хвороби органів дихання та їх профілактика
Тема 4. Транспортування речовин
§ 17. Внутрішнє середовище організму людини. Кров, її склад та функції
§ 18. Плазма крові. Тромбоцити та лейкоцити: Будова та функції
§ 19. Будова й функції еритроцитів. Групи крові та переливання крові
§ 20. Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця
§ 21. Будова та функції кровоносних і лімфатичних судин. Лімфообіг
§ 22. Рух крові по судинах. Пульс. Артеріальний тиск
§ 23. Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика
Тема 5. Виділення. Терморегуляція
§ 24. Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи
§ 25. Роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну. Захворювання нирок та їх профілактика
§ 26. Значення та будова шкіри. Захворювання шкіри та їх профілактика
Тема 6. Опора та рух
§ 28. Значення опорно-рухової системи. Кістки, хрящі: їх будова та функції
§ 29. З’єднання кісток. Огляд будови скелета людини
§ 30. Функції та будова скелетних м’язів
§ 31. Основні групи скелетних м’язів
§ 32. Робота м’язів. Втома м’язів
§ 33. Розвиток опорно-рухової системи людини з віком
Тема 7. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система
§ 34. Значення і будова нервової системи. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга
§ 35. Центральна та периферична нервова система людини
§ 37. Головний мозок. Будова та функції заднього і середнього мозку
§ 38. Головний мозок. Будова та функції переднього мозку
§ 39. Вегетативна нервова система
§ 40. Захворювання нервової системи та їх профілактика
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи
§ 41. Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів
§ 42. Зорова сенсорна система. Око
§ 43. Сприйняття зоровою сенсорною системою світла, кольору, простору
§ 45. Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху
§ 46. Сенсорні системи смаку та нюху
§ 47. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю
Тема 9. Вища нервова діяльність
§ 48. Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи
§ 49. Безумовні рефлекси. Інстинкти
§ 51. Особливості вищої нервової діяльності людини. Мова
Тема 10. Регуляція функцій організму
§ 56. Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція. Гуморальна регуляція
§ 57. Гормони. Ендокринна система
§ 58. Залози внутрішньої секреції. Гіпофіз. Щитоподібна залоза
§ 59. Залози внутрішньої секреції (продовження)
§ 60. Ендокринна функція залоз змішаної секреції
§ 61. Імунна система. Неспецифічний і специфічний імунітет. Імунізація
§ 62. Порушення роботи імунної системи: СНІД, алергія
Тема 11. Розмноження та розвиток людини
§ 63. Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення
§ 64. Менструальний цикл. Вагітність
§ 65. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції
§ 66. Постембріональний розвиток людини
§ 67. Репродуктивне здоров’я. Захворювання, що передаються статевим шляхом
Узагальнення
§ 68. Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму
Короткий словник біологічних термінів
Завантажити підручник з Біології 8 клас Міщук (нова програма)
Шановні восьмикласники!
Цьогоріч предметом вивчення біології є людина. Сподіваємося, вам буде цікаво поглибити свої знання про будову організму людини як цілісної біологічної системи, що функціонує в умовах природного та соціального середовища. Набуті вами знання будуть потрібні не лише для того, щоб стати освіченими, а й для формування свідомого ставлення до свого організму. Ви дізнаєтесь, які складні процеси протікають у ньому, як легко їх порушити, але важко відновити. Усвідомите, що берегти здоров’я, жити в гармонії із самим собою, іншими людьми та природою — це життєва необхідність кожного з нас.
Вивчення біології стане більш захопливим завдяки виконанню лабораторних досліджень, які навчать вас спостерігати, працювати з мікроскопом, лабораторним обладнанням. Справжніми експериментаторами ви відчуєте себе, виконуючи дослідницький практикум. Розробка та захист проектів дозволить вам розширити свої знання про організм людини та його функціонування за допомогою різних джерел інформації. Виконання проектів не лише сприятиме розвитку творчих умінь, навчить презентувати свої розробки та захищати їх, а й матиме практичне значення для кожного з вас.
Структура підручника сприяє організації самостійної пізнавальної діяльності. Так, запитання на початку параграфа (надруковані кольоровим шрифтом) допоможуть налаштуватися на засвоєння нового матеріалу. Слова або речення, які мають особливе значення, подано курсивом.
У підручнику немає рекомендацій заборонного характеру (не їж, не кури, не лінуйся!). Ваш вік уже дозволяє робити самостійний вибір у різноманітних життєвих ситуаціях, а набуті знання допоможуть зробити правильний крок.
Хай щастить вам у навчанні!
Автори
Вступ
Зміна однієї частини організму чи окремої функції завжди спричиняє зміну інших частин і функцій.
Жорж Кюв’є, французький натураліст кін. XVIII - поч. XIX ст.
Коментарі (0)