Практичне заняття. Які назви навколо вас зберігають пам’ять про минуле
- 14-11-2022, 18:22
- 422
5 Клас , Історія України 6 клас Пометун, Костюк 2013
§ 9. Практичне заняття. Які назви навколо вас зберігають пам’ять про минуле
1. Які назви оточують вас у рідному краї.
2. Яка історія назви вулиці, де ви живете.
Коли вам запропонували би дати нову назву місту чи селу, де ви живете, як ви його назвали б? Чому?
1. ЯКІ НАЗВИ ОТОЧУЮТЬ ВАС У РІДНОМУ КРАЇ
Серед назв, що нас оточують, зустрічаємо географічні (назви гір, рівнин, озер, річок) та історико-географічні, що стосуються усього створеного людьми. Це назви міст, селищ і сіл, вулиць і площ, які можуть розказати вам історію рідного краю разом з іншими історичними джерелами. Вони також є цінним історичним джерелом.
Як працювати з історико-географічною назвою — історичним джерелом
1. Знайдіть на карті України ваше місто, село чи селище.
2. Дослідіть з допомогою дорослих чи/та додаткової літератури походження та історію назви вашого населеного пункту:
• дізнайтеся про час його заснування;
• установіть, від якого слова походить назва;
• визначте, з чим саме пов’язана назва: способом життя і заняттями людей, певними історичним подіями чи історичними особами.
3. З’ясуйте, чи змінювалась у минулому назва вашого населеного пункту й у зв’язку із чим.
Напишіть на дошці назву свого населеного пункту. Пригадайте 5-6 назв населених пунктів рідного краю — малої батьківщини, і запишіть їх на дошці також. Об’єднайтеся у групи відповідно до кількості назв і опрацюйте інформацію щодо вашої назви, скориставшись інструкцією. Якщо ви не можете розтлумачити назву, зробіть припущення, чому вона саме така.
Ознайомте однокласників з результатами вашого дослідження.
2. ЯКА ІСТОРІЯ НАЗВИ ВУЛИЦІ, ДЕ ВИ ЖИВЕТЕ
1. На невеликому аркуші стисло запишіть інформацію, яку ви підготували вдома про обрану для дослідження назву вулиці, скориставшись відповідною інструкцією.
2. Розкажіть історію назви вашої вулиці однокласникам. Укладіть з ваших аркушів спільний альбом «Історія вулиць, на яких ми живемо». Намагайтеся дотримуватися хронологічного порядку при розміщені.
Перевірте себе
1. Обговоріть у класі результати вашої роботи, спираючись на відповіді до таких запитань:
• Що нового ви дізналися про історію вашого міста/ села/ селища?
• Чому важливо знати про назви населених пунктів рідного краю?
• Як саме звичайні громадяни можуть зберегти пам’ять про минуле свого краю та всієї країни?
2. Виберіть 2-3 вислови і завершіть їх:
«Сьогодні мені було цікаво...»
«Сьогодні мені було легко...»
«Сьогодні мені було непросто...»
«Сьогодні мені вдалося...»
1 Розкажіть про результати уроку вашим рідним і друзям.
2. Підготуйте разом із однокласниками (на вибір) інформацію про хід і результати вашого дослідження для місцевої преси або стіннівку (стінгазету) і повісьте її у школі.
Коментарі (0)