Войти
Закрыть

Практичне заняття. Уявна подорож історичними місцями України

5 Клас , Історія України 6 клас Пометун, Костюк 2013

 

§ 27. Практичне заняття. Уявна подорож історичними місцями України

1. Як подорожі допомагають вивчати історію.

2. Як здійснити уявну подорож Україною.

1. ЯК ПОДОРОЖІ ДОПОМАГАЮТЬ ВИВЧАТИ ІСТОРІЮ

Подорожі — це надзвичайно цікавий та захоплюючий спосіб знайомства зі світом, що навколо. Далекі краї зазвичай приваблюють таємницями природи, незнайомими містами та різноманітними музеями, скарбницями історичних пам’яток. Мандри надають чудову можливість отримати досвід спілкування з іншими людьми, дізнатися про культуру та традиції інших народів.

Проте не завжди існує реальна можливість подорожувати. Окрім того, навіть цілого життя не достатньо, щоб побувати в кожному куточку нашої планети. Та завдяки сучасним технологіям ми маємо можливість бачити світ разом із ведучими телепередач або самостійно подорожувати уявними маршрутами за допомогою Інтернету.

З’ясуйте відмінність між реальною та уявною подорожжю. Обговоріть, що потрібно знати, аби подорож стала цікавою.

Ознайомтеся з порадами для мандрівників та визначте, які з них можуть знадобитися під час реальної подорожі, а які — уявної (віртуальної).

Як ви розумієте українське прислів’я «Хто у світі не бував, то і дива не видав» та англійське «Подорож у тисячу миль починається з одного кроку»?

1) Визначте, яке місце ви хочете побачити. Знайдіть його на карті.

2) Оберіть маршрут: з’ясуйте, що ви зможете побачити дорогою, повз які населені пункти будете проїжджати, де можна зупинитися для перепочинку.

3) Використовуйте спеціальні путівники з порадами для мандрівників. З них ви можете дізнатися, що саме у цій місцевості запропонують туристам для ознайомлення.

4) Намагайтеся дізнатися якомога більше про місце, де ви опинилися. Не варто нехтувати розмовами з місцевими жителями, адже саме вони найбільше знають легенд та цікавих історій про цей край.

5) Оберіть собі цікавих попутників, які поділяють ваші інтереси (наприклад, любителів замків та фортець, або садів і парків, музеїв зброї чи меблів, прихильників старовинних палаців чи пам’ятників тощо). Разом ви зможете дізнатися набагато більше.

6) Занотовуйте в записник усе нове, що дізналися під час подорожі, а також свої враження від побаченого. Фотографуйте те, що вас привабило, або купуйте листівки із зображеннями найцікавіших місць чи пам’яток.

7) Розповідайте друзям про те, що побачили та про що дізналися під час подорожей.

Наша країна — велика за розмірами та має безліч місць, пов’язаних з нашою спільною історією. Продовжують з’являтись і нові музеї, і пам’ятки. Всеукраїнська газета «День» навіть започаткувала рубрику з назвою «Україна інкогніта», тобто «Україна незнана, незвідана». Існує чимало й інших подібних ресурсів.

1) Об’єднайтеся у заздалегідь визначені для уявної подорожі пари чи малі групи.

3) Визначте, яку саме історичну пам’ятку ви хочете відвідати. Зберіть про неї інформацію з доступних джерел. За можливості підготуйте зображення цієї пам’ятки.

4) Знайдіть на карті, що міститься на форзаці підручника, вашу область (регіон) та населений пункт. Простежте на карті України, якими областями (регіонами) вам доведеться подорожувати.

2. ЯК ЗДІЙСНИТИ УЯВНУ ПОДОРОЖ УКРАЇНОЮ

2) Оберіть разом маршрут вашої мандрівки, користуючись картою «Пам’ятки України» на с. 185.

Розкажіть однокласникам про те, що ви дізналися. Для кращого представлення результатів вашої уявної подорожі укладіть сторінку для майбутнього туристичного довідника «Україна історична» або проведіть уявну екскурсію для ваших однокласників, дотримуючись таких правил.

1) Намагайтеся зробити опис пам’ятки зрозумілим, якщо застосовуєте нові імена, слова, географічні назви тощо. Пояснюйте їх.

2) Для більш захопливого і детального опису використовуйте слова і словосполучення: «зверніть увагу...», «варто побачити і почути ...», «вас зацікавить той факт, що ...», «ліворуч», «праворуч», «в центрі».

3) Показуйте на ілюстрації, фотографії, на карті місця, про які розповідаєте. Для прикладу скористайтеся сторінками путівника.

Фрагмент сторінки путівника «Прогулянка Києвом»

Перевірте себе

Обговоріть у загальному колі:

• Що нового ви дізналися про історичні пам’ятки України?

• Що для вас стало найбільш несподіваним та захоплюючим?

• Як ви тепер ставитеся до праці екскурсоводів та укладачів туристичних путівників?

• Що ви розповісте про це заняття вдома?

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Історія України 6 клас Пометун, Костюк 2013", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація