Узагальнення і контроль за розділом І. Науки, що вивчають минуле
- 17-11-2022, 23:15
- 651
5 Клас , Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас Сорочинська 2022
Узагальнення і контроль за розділом І. Науки, що вивчають минуле
1. За допомогою гри «Асоціації» перевірте, як ви засвоїли матеріал.
Правила гри. Усім, хто грають необхідно навести асоціації, що в нього/неї викликає наведений термін, і пояснити їх: історія, історичне джерело, допоміжні історичні дисципліни, археологія.
2. Для того, щоби переконатися, як ви зрозуміли зміст розглянутого матеріалу, зіграйте у гру «Аукціон».
Правило гри. Учасники та учасниці гри можуть «придбати» собі бали за свої історичні знання, отримані за розглянутим матеріалом. Для того, щоби здійснити це, вони наводять правильні твердження з матеріалу, розглянутого у параграфі. Повторювати твердження не треба.
3. Виконайте проект (лепбук, виставку експонатів, презентацію) «Джерела історії моєї родини». Представте проект у класі.
4. Покажіть (на прикладах), які способи для виявлення, дослідження та збереження джерел використовують сучасні історики.
5. Поясніть, чому між минулою дійсністю та джерельними відомостями про неї є розбіжності.
6. Поміркуйте, що сталося б з історією, якби не було речових історичних джерел.
7. Розгляньте джерело історичної інформації та встановіть, до якого виду джерел воно належить.
8. Працюючи в групі з однокласниками або однокласницями, укладіть «Кодекс честі дослідника історичних джерел».
9. Із розвитком сучасних технологій для швидшого передавання інформації людство частково використовує знаки-символи. Подумайте, де коли ми висловлюємося за допомогою малюнків.
10. Які предмети можна назвати історичними джерелами? Які історичні джерела є у вашій родині? Намалюйте один з таких предметів і складіть розповідь про нього за планом:
- 1) назва і опис історичного джерела
- 2) свідком якої події він був
- 3) про що він може «розповісти» сьогодні
- 4) яку інформацію він понесе в майбутнє
11. Визначте, які ілюстрації відображають старе минуле, а які нещодавні події. Що із зображеного на фото дало змогу зробити такий висновок?
12. Зробіть презентацію «Історія навколо нас» — подорожі учнівства класу історичними місцями. Доберіть та підпишіть світлини. Підписуючи світлину, звертайте увагу на місце/ місто зйомки, кого/що зображено, з якими історичними подіями це пов’язано.
13. Повідомте, де можна знайти колекції джерел до історії вашого рідного краю (району, міста, селища, села).
14. «Кросворд навпаки». Учасники і учасниці складають пояснення (завдання) до наведених у кросворді слів:
«археологія», «історія», «піктограма», «ієрогліф», «абетка», «літопис», «міф», «легенда», «джерело», «етнографія», «фольклор», «скарб».
Коментарі (0)