Урок узагальнення
- 19-11-2022, 22:08
- 364
5 Клас , Вступ до історії 5 клас Щупак, Піскарьова 2018
§ 23 Урок узагальнення
1. ІСТОРІЯ В КАРТИНКАХ
Наші герої отримали завдання збудувати шкалу часу «Ключові події історії України». Допоможіть їм виконати завдання:
Фрагмент шкали часу 1
Фрагмент шкали часу 2
а) Знайдіть у стрічці часу зайву ілюстрацію.
б) Події якого з періодів історії України (Княжа Русь-Україна, Козацька республіка, Україна у ХХ—ХХІ ст.) ілюструє стрічка часу?
в) До якого історичного періоду належить зайва ілюстрація?
г) Укладіть задачу на лічбу часу з однією з подій, яким присвячено ілюстрації.
д) Упорядкуйте хронологічну послідовність ілюстрацій.
2. МАЙСТРИ ЗАПИТАНЬ
Об’єднайтеся в групи «Княжа доба», «Козацькі часи», «Українська революція», «Трагічні сторінки історії ХХ ст.», «Становлення незалежної України».
Працюючи в групах, складіть п’ять запитань закритого типу до теми вашої групи (Закриті запитання — запитання, які передбачають єдину правильну відповідь. Наприклад: Коли розпочалася Національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького?). Обміняйтеся запитаннями між групами.
3. ІСТОРІЯ НА КАРТІ
Герої підручника вирушають у подорож.
Умова:
Наші друзі — герої підручника зібралися в туристичну мандрівку Україною. Керуючись здобутими знаннями, допоможіть їм з’ясувати:
1) Чи правильно ми визначили регіони розташування пам’ятників?
2) Про які історичні події чи видатних діячів ми дізнаємося під час мандрівки?
4. МАГІЧНИЙ КВАДРАТ
Розгадайте «магічний квадрат» і дайте відповіді на запитання:
1) Про який період історії України ми можемо дізнатися?
3) Яку назву ви запропонуєте записати в квадраті зі знаком питання?
4) Що означають символи, розташовані в клітинках квадрата?
5) Які елементи пам’ятників, розташованих у квадраті, допомогли вам з’ясувати тему магічного квадрата?
6) На яких ілюстраціях зображено історичні пам’ятки, а на яких — пам’ятники? Обґрунтуйте свою думку.
Об’єднайтеся в групи: «Козацька Україна», «Українська революція», «Голодомор», «Друга світова війна», «Незалежна Україна», і виконайте завдання:
1) Створіть разом з товаришами «магічний квадрат» за допомогою написів, малюнків, ребусів тощо.
2) Запропонуйте однокласникам розгадати магічний квадрат.
5. ІСТОРІЯ В ПОЕЗІЇ
Доберіть з теми історичні події, які відображають зміст поезії Ліни Костенко.
Історії ж бо пишуть на столі.
Ми ж пишем кров’ю на своїй землі.
Ми пишем плугом, шаблею, мечем,
Піснями і невільницьким плачем.
Могилами у полі без імен...
Ліна Костенко
Коментарі (0)