Узагальнення до розділу 4. Історія навколо нас
- 28-11-2022, 10:23
- 456
5 Клас , Досліджуємо історію і суспільство 5 клас Панарін, Топольницька 2022
Узагальнення до розділу 4. Історія навколо нас
1. Попрацюйте з вивченими поняттями.
Установіть відповідність між назвами понять та ілюстраціями.
Дайте визначення цим поняттям.
Наука; підприємництво; дозвілля; громадський простір; міграція; волонтерство.
2. Попрацюйте з логічним ланцюжком.
Використавши здобуті на попередніх уроках знання, а також матеріали параграфів підручника, складіть у зошиті схему. Центральним поняттям схеми є словосполучення «суспільні зміни».
3. Попрацюйте з лінією часу.
1. На лінії часу позначте такі події: карбування златників та срібляників Володимиром Великим; відкриття перших шкіл на Стародавньому Сході; доброчинна діяльність українських промисловців Терещенків; активізація волонтерського руху в Україні під час Революції Гідності; діяльність Юрія Дрогобича.
2. Спробуйте встановити зв’язки між усіма чи окремими названими подіями.
4. Попрацюйте з текстом.
Прочитайте інформацію про українського вченого-винахідника Володимира Хавкіна. Чи можна довіряти інформації у цьому тексті? Чому? Запропонуйте кілька власних запитань до тексту. Нехай ваші однокласники та однокласниці дадуть на них відповіді. Оцініть їхні відповіді.
Володимир Хавкін наприкінці XIX століття створив перші в історії вакцини проти чуми і холери. Він працював у лабораторії Мечникова спочатку в Одесі, а пізніше в Парижі. У Франції Володимир Хавкін винайшов протихолерну вакцину.
Уряд царської Росії відмовився застосовувати винахід політичного противника московської імперії. Після відмови застосовувати протихолерну вакцинацію в ряді країн Європи, Хавкін з 1896 року працював в Індії, де створив першу в історії вакцину проти чуми. Зусилля вченого знайшли підтримку в уряду Великої Британії.
Експерименти з винайденими вакцинами Хавкін найчастіше проводив на власному організмі. В Індії було вакциновано понад 4 мільйони людей. Видатного вченого призначили головним бактеріологом країни та директором Бомбейської протичумної лабораторії. Пізніше ця лабораторія була перетворена на Інститут Хавкіна. Модернізовану вакцину Хавкіна застосовують і сьогодні.
5. Попрацюйте з інформацією.
Використавши здобуті на попередніх уроках знання, а також матеріали параграфів підручника, складіть у зошиті таблицю «Зміни в житті людини і суспільства упродовж історії» та заповніть її.
ПІДСУМОВУЄМО
1. Чи погоджуєтеся ви з такими твердженнями?
• Я знаю такі поняття: господарство, підприємництво, гроші, соціальні зміни, волонтерство, міграція.
• Я знаю та розрізняю причини та наслідки змін у житті людини і суспільства.
• Я вмію встановлювати зв’язки минулого і сьогодення на конкретних прикладах.
• Я розумію, як життя людини залежить від природних змін, наукових винаходів.
• Я розумію, як доброчинність і волонтерство важливі для суспільства.
2. Дайте відповіді на запитання.
• Що нового я дізнався/дізналася, вивчаючи цей розділ?
• Яких нових навичок я набув/набула, я які вдосконалив/удосконалила, вивчаючи цей розділ?
• Де я можу застосувати набуті знання та навички?
• Що було не зовсім зрозумілим під час вивчення цього розділу?
Коментарі (0)