Практичне заняття за розділом III. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.
- 16-10-2022, 17:55
- 689
8 Клас , Історія України 8 клас Гісем, Мартинюк (поглиблене вивчення 2021)
Практичне заняття за розділом III. Національно-визвольна війна українського народу середини XVII ст.*
ПРИГАДАЙТЕ
1. Укажіть дати наведених історичних подій: битв і походів Національно-визвольної війни, рішень про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, інших важливих подій процесу державотворення. 2. Чим уславилися Б. Хмельницький, І. Богун, Я. Вишневецький, А. Кисіль?
МЕТА: спираючись на знання, отримані впродовж опрацювання розділу, розвивати практичні вміння із систематизації та синхронізації матеріалу, роботи з контурною картою та аналізу історичних джерел.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
1. Додати до синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» відомості про битви й походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами, інші важливі події процесу державотворення.
2. Опрацювати історичні карти подій Національно-визвольної війни українського народу середини ХVII ст.
3. Робота в малих групах. Розподілити обов’язки та за додатковими джерелами підготувати презентацію про одного з історичних діячів.
Рекомендований перелік історичних осіб: Богдан Хмельницький, Іван Богун, Ярема Вишневецький, Адам Кисіль та інші (на вибір).
* Ознайомтеся з планом-схемою «Як працювати на практичному занятті» (с. 252).
ХІД РОБОТИ
I. Робота з контурними картами
1. Обведіть межі Війська Запорозького відповідно до умов Зборівського й Білоцерківського договорів.
2. Підкресліть назви держав, які в різний час були союзниками Війська Запорозького.
3. Позначте різними кольорами напрямки воєнних походів козацького війська та місця найважливіших битв на різних етапах Національно-визвольної війни: 1648—1649 рр.; 1651 р.; 1652—1653 рр.; 1654—1655 рр.; 1656—1657 рр.
4. Позначте столицю Гетьманщини та центри полків. Позначте полки, які перебували за межами офіційних кордонів держави на 1657 р.
II. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею «Європа в Ранньомодерну добу»
1. Які події зі всесвітньої історії ви внесли до таблиці? Чому ви обрали саме їх?
2. Які події з історії України ви внесли до таблиці? Поясніть свій вибір.
3. Проаналізуйте зв’язок між подіями всесвітньої історії та історії України. Про що, на вашу думку, це свідчить?
III. Дидактичні ігри
Проведіть гру «Галерея історичних портретів».
Правила гри. Учні та учениці об’єднуються в три команди. Двом командам по черзі з галереї портретів (готує вчитель/вчителька) у випадковому порядку демонструється один із видатних історичних діячів. Після короткої наради обраний представник команди називає постать і надає її стислу характеристику. Третя команда оцінює правильність виконання завдання, виправляє помилки.
Рекомендований перелік історичних постатей: Богдан Хмельницький, Іван Богун, Ярема Вишневецький, Адам Кисіль та інші діячі, що відігравали значну роль у роки Національно-визвольної війни (польські королі, кримські хани, османські султани, козацькі полковники).
IV. Робота в малих групах
Учні та учениці у складі малих груп обговорюють підготовлені до заняття презентації.
V. Підсумки заняття
Учні та учениці формулюють висновки відповідно до мети заняття, визначаючи, чого вони навчилися на ньому.
Коментарі (0)