Іще ти дізнався/дізналася, що в нашого народу є власні традиції, зразки вишивки та народного костюма, різні говірки/діалекти, страви народної кухні, що з’являлися під впливом різних чинників, зокрема тих рослин, які вживалися в їжу в різний час, а також під впливом тих народів, які жили на наших землях поруч із нами. Із появою нових знарядь праці змінювалися житло, повсякденне життя й заняття мешканців України. Щось залишалося незмінним, як, наприклад, заняття землеробством. А щось змінювалося досить стрімко, як, наприклад, робота в промисловості, або зникало із часом, як деякі професії. Ти вже знаєш, як виглядала наша держава на картах минулого та відколи в історії вживається назва "Україна”. Знайомлячись із різними історико-географічними регіонами на карті України, ти досліджував/досліджувала, що таке наука "етнографія” та як вивчення звичаїв, традицій і занять українців протягом століть допомагає відтворити картину минулого нашої країни та її мешканців. Людина завжди прагнула якомога більше знати про світ, який її оточував. Тому наші предки віддавна створювали карти околиць, а потім і великого світу. Мандрівники та купці розповідали про далекі краї, їх принади та небезпеки, вигляд і культуру людей з-поза меж рідного краю. Карти слугували не лише джерелом знань про те, як кудись дістатися, а й допомагали більше дізнаватися про світ. Даючи назви річкам і горам, рівнинам і морям, містам і селам, вулицям і площам, люди в назвах зберігали щось для себе важливе. І в минулому, і нині ці назви є ніби листом у майбутнє — посланням про культуру та політику певного часу. На заняттях, присвячених видам державної влади, поглибленню розуміння поняття "демократія” та під час ознайомлення зі становленням прав людини, ти й твої однокласники й однокласниці досліджували різницю між республікою та монархією, підданими та громадянами, виборами влади та її спадковим здобуттям....
|