Войти
Закрыть

Іван Драч (1936—2018). З вірою в майбутнє («Балада роду»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

З вірою в майбутнє («Балада роду»)

«Сто доріг», «сто століть», «сто вітрів», «сто скажених сивих бід», «сто стежин»... Ці образи допомагають автору увиразнити патріотичний мотив, піднести його до символу.

Поряд поет згадує про речі дуже прості і звичайні: «вичовганий старий поріг», «сива хата» старенької бабусі. Здається, як щось майже неминуче, наближається реальна загроза занепаду і зникнення роду, але враз усе заступається знаком спадкоємності поколінь: ось маленький онук здійснює свої перші кроки. І «сто доріг», прокладені у світ його попередниками, доповнюються новою — уже сто першою. І з таких от родів складається цілий народ, що живе у віках завдяки людській пам'яті й вірі в майбутнє.

Читацький практикум

Прочитайте поезію, виконайте завдання.

Балада роду

В мого роду — сто доріг,

Сто століть у мого роду.

Вичовганий старий поріг

Старій бабі в нагороду.

Сива стежка в сто доріг

Розлітається од хати.

Сто вітрів мій вік запріг

Сиву хату розхитати.

Сто скажених сивих бід

Та й сушило ж роду вроду,

Та не висхне зроду рід

Ні в погоду, ні в негоду,

Внучок тупцю тупотить,

Тупцю, внуцю, тупцю, хлопче,

Сто стежин у світ летить,

Він — сто першеньку протопче...

Роде рідний! Не стлумить

Нашу жилаву породу —

Сто вітрів в ногах лежить

Мого роду і народу...

Життя (Родоначальниця) (Тетяна Яблонська, 1966)

Виявляємо літературну компетентність

  • 1. Яке враження справила на вас поезія? Які почуття ви переживали під час читання?
  • 2. Які образи поезії вас вразили, зворушили?
  • 3. Як поет визначив жанр свого твору? Чи відповідає це жанрове визначення змісту твору? Обґрунтуйте свої міркування.
  • 4. Знайдіть у тексті повтори. Поміркуйте, з якою метою використовує їх автор.
  • 5. Знайдіть у тексті метафори. Які з них вам здалися найбільш цікавими, оригінальними? Які додаткові емоційно-експресивні відтінки лексичного значення слова (слів) відкрилися вам завдяки метафорам?

Досліджуємо самостійно

  • 6. Знайдіть у творі традиційні фольклорні образи. Якого значення набувають зазвичай ці образи в народній творчості? Якого нового, додаткового або метафоричного звучання набули ці образи в «Баладі роду»? Узагальніть свої спостереження за допомогою таблиці.

Виявляємо творчі здібності

  • 7. Дослухайтеся до своїх відчуттів щодо «Балади роду». Відповідно до свого настрою, почувань оберіть (або придумайте свій) початок і напишіть власне висловлення.

• «Балада роду» захопила мене...

• «Балада роду» здивувала мене...

• «Балада роду» викликала щире почуття...

• «Балада роду» спричинила прикре почуття...

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація