Войти
Закрыть

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). Про творчість («Страшні слова, коли вони мовчать...»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Про творчість («Страшні слова, коли вони мовчать...»)

Чому «слова мовчать» і як подолати це мовчання? Напевно, у кожної людини є схожий досвід стосунків зі словом.

Поезія Ліни Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать» розкриває сутність поетичного мистецтва та переживання митця, відповідального за слово, творчість. Провідний мотив твору — неповторність і вагомість поетичного слова.

У поезії Ліни Костенко відтворено динаміку творчого процесу. У першому катрені — розгубленість і навіть розпач ліричної героїні; у другому — роздум над складністю поезії, коли звичні для всіх слова слід «вимовити вперше». Нарешті, останній чотиривірш містить розв'язку: прийняття ліричною героїнею загадкової й парадоксальної суті поезії-натхнення.

Читацький практикум

Прочитайте поезію, виконайте завдання.

* * *

Страшні слова, коли вони мовчать,

коли вони зненацька причаїлись,

коли не знаєш, з чого їх почать,

бо всі слова були уже чиїмись.

Хтось ними плакав, мучився, болів,

із них почав і ними ж і завершив.

Людей мільярди, і мільярди слів,

а ти їх маєш вимовити вперше!

Все повторялось: і краса, й потворність.

Усе було: асфальти й спориші.

Поезія — це завжди неповторність,

якийсь безсмертний дотик до душі.

1977

Руки (Галина Севрук, 1971)

Виявляємо літературну компетентність

  • 1. Яке враження справила на вас ця поезія? Які почуття виникли під час її читання? До яких роздумів вона спонукала вас?
  • 2. На вашу думку, до якого виду лірики — філософської, громадянської, патріотичної, інтимної — належить цей твір? Обґрунтуйте свої міркування.
  • 3. До якого мотиву звертається поетеса? Назвіть твори українських та зарубіжних поетів, у яких ці мотиви розкриваються. Поміркуйте, у чому своєрідність трактування цих мотивів у творі Ліни Костенко.
  • 4. Прочитайте уважно першу строфу поезії. Поміркуйте, яким настроєм, емоціями вона сповнена. Якими художніми засобами поетеса їх створює?
  • 5. Що допомагає ліричній героїні подолати сумніви?
  • 6. Посилаючись на текст поезії, доведіть, що лірична героїня Ліни Костенко усвідомлює роль і значення поетичного слова.

Виявляємо творчі здібності

  • 7. Поміркуйте, які рядки поезії «Страшні слова, коли вони мочать...» могли б стати темою есею. Обґрунтуйте свої міркування.
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду