Максим Рильський (1895—1964). «У теплі дні збирання винограду...»
- 3-12-2022, 12:55
- 325
11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (рівень стандарту)
Читацький практикум
«У теплі дні збирання винограду...»
* * *
У теплі дні збирання винограду
Її він стрів. На мулах нешвидких
Вона верталась із ясного саду,
Ясна, як сад, і радісна, як сміх.
І він спитав: — Яку б найти принаду,
Щоб привернуть тебе до рук моїх?
Вона ж йому: — Світи щодня лампаду
Кіпріді добрій. — Підняла батіг,
Гукнула свіжо й весело на мулів,
І чудно уші правий з них прищулив,
І знявся пил, немов рожевий дим.
І він потягся, як дитина, радо
І мовив: — Добре бути молодим
У теплі дні збирання винограду.
1922
Збирання винограду (Хоакін Соролья, 1896)
Виявляємо літературну компетентність
- 1. Розкажіть про свої враження від прочитаного тексту, зорові та інші асоціації, які він викликав. Поміркуйте, за допомогою яких засобів автор досягає такого впливу на читача.
- 2. Поміркуйте, чому поет обрав античний сюжет.
- 3. Назвіть образи твору, пов'язані зі світом природи та людської діяльності. Якою є їхня роль у тексті?
- 4. Оберіть рівень складності, виконайте завдання й презентуйте свою роботу однокласникам та однокласницям.
• Знайдіть у творі епітети та метафори. Визначте їхню роль у творі.
• Знайдіть у тексті діалог. Який підтекст криється в ньому? Обґрунтуйте свої міркування.
• Доведіть, що в поезії містяться образи, які набувають значення символів.
• У формі есею чи власного висловлення доведіть або спростуйте тезу «Сонет М. Рильського «У теплі дні збирання винограду...» оспівує всепереможну радість життя».
Виявляємо обізнаність у сфері культури
- 5. Знайдіть у мережі Інтернет і перегляньте фільм М. Харшана з циклу «Як на духу», присвячений М. Рильському (2008). Які епізоди фільму справили на вас найбільше враження? Чому?
- 6. Знайдіть у мережі Інтернет і послухайте твори композиторів Л. Ревуцького, В. Берковського, О. Білаша, створені на слова М. Рильського. Які почуття викликали у вас ці музичні твори? Поміркуйте, яким чином ознайомлення з ними збагатило ваш емоційний та мистецький досвід.
- 7. Відвідайте сайт Київського літературно-меморіального музею Максима Рильського. Проведіть віртуальну екскурсію до музею: розкажіть про його розташування, експонати, наукову роботу, заходи. Оцініть сайт за такими критеріями: актуальність наповнення, зручність у користуванні, сучасність оформлення.
Запрошуємо до дискусії
- 8. Висловте й обґрунтуйте згоду чи незгоду з тезою: «Українським поетам 1920-х рр. вдалося, попри складні обставини їхньої доби, створити поезію світового рівня».
- 9. Під час обговорення в групах змоделюйте життєві ситуації, у яких ви зможете використати знання та вміння, здобуті під час вивчення української поезії 1920-х рр. Представте результати своєї роботи однокласникам та однокласницям.
Запрошуємо до бібліотеки
Завітайте до віртуальної бібліотеки в електронному додатку до підручника та прочитайте твори М. Зерова, Юрія Клена, П. Филиповича, М. Бажана. Підготуйте доповідь про життя і творчість одного з названих авторів до уроку позакласного читання.
Коментарі (0)