Войти
Закрыть

Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (рівень стандарту)

11 Клас

 

Вступ

Розстріляне відродження

Розстріляне відродження

Літературний авангард: проти традиції

Під знаком вітаїзму

Павло Тичина (1891—1967)

Павло Тичина (1891—1967). «Арфами, арфами...»

Павло Тичина (1891—1967). «Ви знаєте, як липа шелестить...»

Павло Тичина (1891—1967). «О панно Інно, панно Інно!..»

Павло Тичина (1891—1967). «Одчиняйте двері...»

Павло Тичина (1891—1967). Пам'яті тридцяти

Євген Плужник (1898—1936)

Євген Плужник (1898—1936). «Ніч... а човен — як срібний птах...»

Євген Плужник (1898—1936). «Вчись у природи творчого спокою...»

«Київські неокласики»

Максим Рильський (1895—1964)

Максим Рильський (1895—1964). «Солодкий світ! Простір блакитно-білий...»

Максим Рильський (1895—1964). «У теплі дні збирання винограду...»

Прозове розмаїття

Микола Хвильовий (1893—1933)

Микола Хвильовий (1893—1933). Між фанатизмом і людяністю («Я (Романтика)»)

Микола Хвильовий (1893—1933). Я (Романтика)

Юрій Яновський (1902—1954)

Юрій Яновський (1902—1954). Море, молодість, романтика («Майстер корабля»)

Валер'ян Підмогильний (1901—1937)

Валер'ян Підмогильний (1901—1937). Як бути людиною? (Роман «Місто»)

Остап Вишня (1889—1956)

Модерна драматургія

Микола Куліш (1892—1937)

Микола Куліш (1892—1937). Не лише про зміну прізвища («Мина Мазайло»)

Перлини західноукраїнської літератури

Перлини західноукраїнської літератури

Богдан-Ігор Антонич (1909—1937)

Богдан-Ігор Антонич (1909—1937). Зелена Євангелія

Богдан-Ігор Антонич (1909—1937). Різдво

Богдан-Ігор Антонич (1909—1937). Коляда

Осип Турянський (1880—1933)

Осип Турянський (1880—1933). Людина і війна («Поза межами болю»)

Під чужим небом

Під чужим небом

Євген Маланюк (1897—1968)

Євген Маланюк (1897—1968). Уривок з поеми

Євген Маланюк (1897—1968). Напис на книзі віршів

Іван Багряний (1906—1963)

Іван Багряний (1906—1963). Лишатися людиною («Тигролови»)

Воєнне лихоліття

Воєнне лихоліття

Олександр Довженко (1894—1956)

Олександр Довженко (1894—1956). Записки часів війни («Щоденник)

Олександр Довженко (1894—1956). Мандрівка до світу дитинства («Зачарована Десна»)

Олесь Гончар (1918—1995)

Літературне «шістдесятництво»

Літературне «шістдесятництво»

Василь Симоненко (1935—1963)

Василь Симоненко (1935—1963). Я...

Василь Симоненко (1935—1963). «Задивляюсь у твої зіниці...»

Дмитро Павличко (Народився 1929 р.)

Дмитро Павличко (Народився 1929 р.). Два кольори

Дмитро Павличко (Народився 1929 р.). «Я стужився мила, за тобою...»

Іван Драч (1936—2018)

Іван Драч (1936—2018). Балада про соняшник

Микола Вінграновський (1936—2004)

Микола Вінграновський (1936—2004). «У синьому небі я висіяв ліс...»

Григір Тютюнник (1931—1980)

Митець і суспільство

Митець і суспільство

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.)

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). «Страшні слова, коли вони мовчать...»

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). «Хай буде легко. Дотиком пера...»

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). «Недумано, негадано...»

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). «По сей день Посейдон посідає свій трон...»

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). Про кохання і творчість («Маруся Чурай»)

Ліна Костенко (Народилась 1930 р.). Маруся Чурай

Стоїчна українська поезія

Стоїчна українська поезія

Василь Стус (1938—1985)

Василь Стус (1938—1985). «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе...»

Василь Стус (1938—1985). «Господи, гніву пречистого...»

Сучасна українська література

Сучасна українська література

Ігор Римарук (1958—2008)

Юрій Андрухович (Народився 1960 р.)

Оксана Забужко (Народилась 1960 р.)

Олександр Ірванець (Народився 1961 р.)

Сергій Жадан (Народився в 1974 р.)

Галина Пагутяк (Народилась 1958 р.)

Володимир Діброва (Народився 1951 р.)

Ярослав Мельник (Народився в 1959 р.)

Загальні підсумки

Словник термінів і понять


Завантажити підручник з Української літератури 11 клас Борзенко, Лобусова (рівень стандарту)

  
 
 

Пам'ятка № 1. ЯК ПІДГОТУВАТИ ПРОЕКТ

Проект — це індивідуальна або колективна конкретна практично-творча справа, поетапний рух до мети, прийнятої та усвідомленої учнем.

Етапи роботи

I. Планування.

  • 1. Визначення теми, мети проекту, форми кінцевого продукту.
  • 2. Визначення джерел інформації, способів її збирання та аналізу, способу презентації продукту, процедур та критеріїв оцінки результатів.

II. Дослідження.

  • 1. Збір інформації.
  • 2. Аналіз інформації, формулювання висновків.

III. Подання результатів.

  • 1. Оформлення кінцевого продукту.
  • 2. Звіт або презентація продукту.

IV. Оцінка результатів.

Пам'ятка № 2. ЯК ПРОВЕСТИ ДИСКУСІЮ

Дискусія — форма колективного обговорення, мета якої — правильно розв'язати проблему через зіставлення різних поглядів.

Етапи роботи

I. Підготовчий.

  • 1. Формулювання проблеми, мети.
  • 2. Збір інформації про предмет обговорення, визначення понять.
  • 3. Добір аргументів, формулювання питань до опонентів.

II. Основний.

  • 1. Оголошення теми, мети, уточнення ключових понять.
  • 2. Висловлення думок учасників дискусії.
  • 3. Підбиття підсумків.

III. Аналіз дискусії.

Пам'ятка № 3. ЯК НАПИСАТИ ЕСЕЙ

Есей — невеликий прозовий твір, у якому в індивідуально-авторській манері висловлено думки та враження з певного приводу.

Для написання есею потрібно:

  • ознайомитися з матеріалом, глибоко осмислити його, визначити головне й другорядне;
  • викласти власні думки щодо запропонованої теми;
  • дотримуватися структури тексту (вступ, основна частина, висновки);
  • логічно викладати думки, доречно та правильно їх аргументувати;
  • наводити приклади з літератури, історії, інших видів мистецтва тощо;
  • викладати матеріал доступно, оригінально.

Пам'ятка № 4. ЯК СТВОРИТИ БУКТРЕЙЛЕР

Буктрейлер — це короткий відеоролик за мотивами книги (не більш як три хвилини). Мета буктрейлера — заінтригувати читача, спонукати до читання.

Етапи підготовки буктрейлера

  • 1. Вибрати книгу.
  • 2. Створити сценарій буктрейлера — продумати сюжет і написати текст.
  • 3. Дібрати зображення, зняти відео.
  • 4. Записати озвучений текст відповідно до сценарію.
  • 5. Вибрати програму для роботи з відео відповідно до ваших технічних можливостей.
  • 6. Змонтувати відео.
  • 7. Оприлюднити буктрейлер у мережі Інтернет (у блогах, на форумах, у соціальних мережах тощо).

Пізнавати себе і світ

ШАНОВНІ ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИКИ Й ОДИНАДЦЯТИКЛАСНИЦІ!

Чи багато ми знаємо про життя людей минулих епох? Чи можемо уявити їхні мрії та прагнення? Чи знаємо, які огортали їх ілюзії та які вони робили помилки? Якими були насправді наші попередники та що споріднює «нас» із «ними»?

Відповіді на ці запитання важливі для кожного, хто хоче зробити майбутнє кращим. І тут маємо не лише знати факти історії, а й наблизитися до емоційного та духовного світу наших пращурів.

Минуле приховане в мистецтві слова в особливий спосіб: художні образи розкривають нам таємниці, які неможливо пізнати із сотень і тисяч наукових джерел. Книга — це в певному сенсі «машина часу», що дозволяє відчути справжній дух іншої доби й розкрити секрети сучасності. Художній твір немовби єднає нас із чужою свідомістю: під час читання ми дивимося на все іншими очима, а отже, здобуваємо новий досвід, збагачуємося знаннями про світ і самих себе.

Цей підручник познайомить вас із літературою ХХ століття. Здається, воно не таке вже й далеке, однак становить окрему культурну епоху з її особливими уявленнями про людину й світ. Літературних героїв того часу можна порівняти з людьми на давніх чорно-білих світлинах, що зберігаються чи не в кожній родині. Люди солідного віку, що зараз живуть поруч із вами, на цих фото ще зовсім юні, такі самі, як ви. Але чи завжди розуміємо ми їх? Колись вони були молодими, не в усьому досконалими, але сповненими надій і життєвих планів. Чи справдилися ті сподівання, чи здійснилися мрії? На ці питання, хай і частково, але дає відповіді література, що зберігає духовні образи тих далеких і водночас близьких нам людей.

Шукати відповіді непросто, адже українська література минулого століття зазнала відчутного впливу радянської ідеології. Були часи, коли письменників примушували мистецькі завдання підпорядковувати партійним гаслам. Не дивно, що сьогодні ці ідеологічні нашарування (більші чи менші) можуть викликати небажання читати або нерозуміння прочитаного. Тож варто готувати себе до критичного й зваженого, вдумливого сприймання цієї «людської історії»: важливо заглиблюватись у підтекст (те, що вичитується «між рядками»), а також активізувати можливості нашого критичного мислення.

У підручнику йдеться про різні за своїм змістом та формою художні твори. Вони відмінні не лише за стилем або ідейним спрямуванням, а й за свободою вираження та культурою авторської думки, за широтою діапазону творчого пошуку. Тому й не слід підходити до всіх творів з одним і тим самим шаблоном. Адже будь-який художній аналіз аж ніяк не є самоціллю — він має допомагати нам краще розуміти твори. Приміром, механічний (хай і ретельний) перелік епітетів і метафор навряд чи наблизить нас до розкриття внутрішнього потенціалу літературного явища.

Не забуваймо, що, як і людина, кожна книга потребує індивідуального підходу. І зазвичай наші зусилля, витрачені на «індивідуальне» — вдумливе й творче — читання, не минають марно. Таке сприйняття художнього тексту сприяє всебічному розвиткові особистості, навчає розуміти не лише мистецтво, а й різних людей: і тих, які жили до нас, і наших сучасників.

Читайте із задоволенням та дізнавайтесь нове про себе й світ!

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду