Войти
Закрыть

Матеріал до узагальнення з теми 1. Друга світова війна. Світ після Другої світової війни

11 Клас , Всесвітня історія 11 клас Щупак (Новітній період 1939 - 2011 рр.)

 

§ 6. МАТЕРІАЛ ДО УЗАГАЛЬНЕННЯ З ТЕМИ 1. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА. СВІТ ПІСЛЯ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

1. ДЕРЖАВИ ЄВРОПИ В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

2. ОСНОВНІ БИТВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ

3. КОНФЕРЕНЦІЇ ЛІДЕРІВ СРСР, США І ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

4. З ДЕКЛАРАЦІЇ МІЖНАРОДНОГО ФОРУМУ З ГОЛОКОСТУ В СТОКГОЛЬМІ (2000 р.)

1. Катастрофа фундаментально переглянула основи цивілізації, її безпрецедентний характер завжди буде мати всезагальне значення. Через півстоліття вона продовжує здаватися недавньою подією тим, хто залишився живим, - свідкам страхіття, яке довелося пережити єврейському населенню. Жахливі страждання мільйонів інших жертв нацизму також залишили незагоєні рани в історії Європи.

2. Значення Катастрофи, спланованої і здійсненої нацистами, ніколи не повинно стиратися з нашої колективної пам’яті...

3. Разом з людством, знівеченим геноцидом, етнічними чистками, расизмом, антисемітизмом та ксенофобією, міжнародне співтовариство несе велику відповідальність за боротьбу зі злом. Всі ми повинні відкривати страшну правду про Голокост, на відміну від тих, хто її заперечує...

5. Ми розділяємо установку на підтримку вивчення Катастрофи... Ми будемо підтримувати таке вивчення у наших школах та університетах та заохочувати його в інших закладах.

6. Ми будемо шанувати пам’ять жертв Голокосту і вшановувати тих, хто боровся з ним, підтримувати в людях дух спогадів за допомогою відповідних заходів, включаючи щорічні вшанування у наших країнах Дня Пам’яті жертв Голокосту.

7. ...Ми здійснимо всі необхідні кроки для того, щоб відкрити архіви і зробити сховані там документи відкритими для досліджень.

8. ...Наше покликання - пам’ятати загиблих, шанувати тих, хто ще залишається з нами, і знову підтверджувати прагнення до людяності в ім’я майбутнього взаємопорозуміння і справедливості.

Прийнято на Міжнародному форумі з Голокосту у Стокгольмі (січень 2000 р.). - Урядовий кур’єр. - М 22. - 5 лютого 2000 р.

Питання до документа

Які основні принципи закладені до Стокгольмської Декларації?

5. ПИТАННЯ Й ЗАВДАННЯ ДО УЗАГАЛЬНЕННЯ

І. Початковий рівень навчальних досягнень учнів

1. Яка подія стала початком Другої світової війни?

2. Коли в Другу світову війну вступили США?

3. Хто очолив боротьбу французького народу за звільнення від нацистської окупації?

4. Коли був підписаний Акт про беззаперечну капітуляцію Німеччини?

5. Яка подія відбулася раніше - відкриття другого фронту в Європі чи атомне бомбардування Хіросіми?

6. У яких містах і коли відбулися конференції провідних країн антигітлерівської коаліції за участю лідерів СРСР, США і Великої Британії?

7. Другий фронт був відкритий у липні 1943 р., коли англо-американські війська висадилися в Сицилії - так чи ні?

8. Яка подія відбулася пізніше - розгром гітлерівських військ під Сталінградом чи звільнення Києва?

9. Розкажіть про напад Японії на Перл-Харбор.

10. Скажіть, про кого йде мова: У вирішальні дні оборони Ленінграда і Москви він координував дії Червоної армії; розробляв план контрнаступу під Сталінградом; під час Берлінської операції очолював 1-й Білоруський фронт.

II. Середній рівень навчальних досягнень учнів

1. Розкажіть про зародження руху Опору на окупованих територіях.

2. Назвіть найбільші битви в ході Другої світової війни в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.

3. Розкажіть про розгром гітлерівських військ на Курській дузі.

4. Як відбувалося звільнення Франції?

5. Назвіть основні події в ході Сталінградської битви.

6. Дайте визначення поняття Голокост.

7. Перелічіть основні цілі та принципи діяльності ООН.

8. Визначте основні етапи формування антигітлерівської коаліції в роки Другої світової війни.

9. Розкрийте суть поняття докорінний перелом у ході Другої світової війни.

10. Охарактеризуйте основні цілі та завдання НАТО при її створенні в 1949 р.

III. Достатній рівень навчальних досягнень учнів

1. Чим можна пояснити поразки гітлерівських військ у 1943-1945 рр.?

2. Яка країна, на Ваш погляд, зробила вирішальний внесок у розгром Німеччини та Японії в роки Другої світової війни? Підтвердіть фактами.

3. У грудні 1945 р. американський президент Гаррі Трумен заявив, що США «відповідальні за подальше управління світом». Що приховувалося за цією заявою?

4. У чому проявилися головні помилки і прорахунки вищого радянського військового і політичного керівництва в 1939-1941 рр.?

5. 13 квітня 1943 р. німецьке радіо повідомило, що недалеко від Смоленська, у Катинському лісі, виявлене поховання 10 тисяч польських військовополонених офіцерів... Пізніше, 17 квітня, Геббельс писав у своєму щоденнику: «Катинська справа стає колосальною воєнною бомбою, що у певних умовах викличе ще не одну хвилю вибухів...» Про які події йде мова? З якою метою їх намагалося використовувати німецьке керівництво?

6. До яких військово-політичних наслідків привело відкриття Другого фронту в 1944 р.?

7. «Магнітогорськ переміг Рур» - таке лаконічне й образне висловлювання нерідко зустрічається в працях західних істориків. Який зміст вони вкладають у ці слова?

8. Як Ви думаєте, чому У. Черчілль наполягав на відкритті другого фронту в районі Балкан?

9. Назвіть альтернативи розвитку міжнародних відносин після закінчення Другої світової війни. Яка з них реалізувалася на практиці? Чому?

10. Які проблеми, виклики сучасного світу покликана вирішувати ООН?

IV. Високий рівень навчальних досягнень учнів

1. Чому на завершальному етапі Другої світової війни між США і Великою Британією, з одного боку, і СРСР - з іншого, виникли глибокі політичні протиріччя?

2. Що, на Ваш погляд, викликало трансформацію в здійсненні політичного курсу Організації Північноатлантичного договору на сучасному етапі?

3. Які уроки могли б отримати, на Вашу думку, сучасні політики з досвіду співробітництва країн антигітлерівської коаліції в роки Другої світової війни?

4. Як Ви вважаєте, чи можна було запобігти Другій світовій війні?

5. Який, на Вашу думку, існує взаємозв’язок між результатами Першої світової війни і розв’язанням Другої світової війни?

6. Існує точка зору про подібність сталінського тоталітарного соціалізму і нацистського режиму в Німеччині. Якої позиції з приводу цього питання дотримуєтеся Ви?

7. Письменник В. Суворов у своїх книгах «Криголам», «День "М”» та інших намагався довести, що в 1939-1941 рр. сталінське керівництво готувалося до нападу на Німеччину. Ця агресія, на його думку, повинна була стати першим етапом загарбницької війни для реалізації ідеї світової соціалістичної революції, нав’язування народам Європи радянської моделі державного устрою і комуністичної ідеології. Такої ж позиції дотримуються і деякі історики. Яка Ваша точка зору?

8. Український історик В. Шайкан пише: «В Україні колаборація мала низку специфічних ознак, пов’язаних з військово-політичними, соцільно-економічними, етнічними, культурними, релігійними, морально-психологічними, історичними чинниками». Які саме, на Вашу думку, релігійні, історичні чинники визначали специфіку колаборації на окупованій території України?

9. Проаналізуйте таблицю, складену за даними Яд Вашем, станом на 1 січня 2011 р. Як Ви вважаєте, які чинники визначили кількість Праведників народів світу в різних країнах? Чому саме в Польщі, Голландії, Франції та Україні кількість Праведників найбільша?

Кількість Праведників народів світу

10. Великий гуманіст, лікар і педагог Януш Корчак у страшні роки Голокосту опікувався єврейськими дітьми, намагаючись врятувати їх у жахливих умовах Варшавського гетто. Один із друзів запитав Корчака незадовго до його загибелі: Якщо Ви виживете у цій війні, що Ви будете робити після її закінчення? Корчак відповів: Я буду рятувати німецьких дітей.

Як Ви розумієте слова Я. Корчака?

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 11 клас Щупак (Новітній період 1939 - 2011 рр.)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація