Войти
Закрыть

Ізраїльсько-Юдейське царство

6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019

 

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

§ 17. Ізраїльсько-Юдейське царство

Поміркуйте, яку роль у розвитку суспільства, держави відіграє впливовий, авторитетний лідер. Яким має бути лідер народу?

1. ВИНИКНЕННЯ ІЗРАЇЛЮ

Близько 4 тис. років тому на територію Ханаану (Палестини) прийшов новий народ — євреї. Слово «євреї» означає, певно, «люди з іншого боку» річки Евер — Євфрат.

Поміркуймо!

Висловте припущення, зважаючи на назву єврейського народу, у якій давній країні могла розміщуватися їхня прабатьківщина.

Головним джерелом з вивчення історії євреїв є Біблія. У ній розповідається, що першим євреєм був Авраам, який народився поблизу вавилонського міста Ур. Він був скотарем і кочував зі своїми великими чередами берегами річок Тигр і Євфрат, а потім прийшов до Ханаану й там оселився. Згодом у жителів Ханаану євреї навчилися землеробства. Онук Авраама — Яків — мав 12 синів, що дали свої імена 12 єврейським племенам (колінам). У Якова було також ім’я Ізраїль, тому євреїв почали називати ізраїльтянами, народом Ізраїлю.

Мойсей (мармурова скульптура роботи Мікеланджело Буонарроті, 1513—1515 рр.)

Часто видатних державних діячів порівнюють з Мойсеєм. Як ви думаєте, чому?

За переказами, одного разу під час посухи, рятуючись від голоду, євреї оселилися в Єгипті. Однак незабаром їхнє становище стало нестерпним — єгиптяни змушували євреїв тяжко працювати на будівництві міст, храмів і гробниць. Тоді Мойсей (Моше) вивів їх з єгипетського рабства й привів у призначену для них землю — Ханаан. Однак шлях євреїв був непростим — вихід з полону тривав 40 років. Люди страждали від труднощів і зневірювалися, та Мойсей наполегливо їх повчав і вів призначеним шляхом. Біблія розповідає, що під час походу на горі Синай Бог передав Мойсеєві 10 заповідей — законів, за якими мав жити народ євреїв. Урешті євреї дісталися призначеного краю. А Мойсей увійшов в історію як великий пророк і законовчитель євреїв.

2. ІЗРАЇЛЬСЬКО-ЮДЕЙСЬКЕ ЦАРСТВО ЗА ДАВИДА І СОЛОМОНА

У 1030 р. до н. є. легендарний цар Саул заснував державу Ізраїль. Після загибелі Саула в одній з битв із філістимлянами новим правителем Ізраїлю став цар Давид (близько 1004965 рр. до н. є.). Давид — улюблений герой єврейського народу, що прославився ще за царя Саула перемогою над велетнем Голіафом.

Давид і Голіаф

Традиційно Давида вважають автором більшості біблійних псалмів, чудовим музикантом. Але цар Давид був, насамперед, державним діячем і воєначальником. Давид захопив м. Єрусалим, що в пам’яті народу був пов’язаний з життям патріарха (засновника роду) Авраама. Відтоді Єрусалим став священним містом євреїв, символом їхньої історії.

Згодом Давид значно розширив межі держави, за нього царство Ізраїль стало найсильнішим у Передній Азії.

Давній Єрусалим. Місто Давида (відеореконструкція)

1. Складіть опис давнього Єрусалима.

2. Чи схожий Єрусалим на відомі вам давні міста? Свою думку обґрунтуйте.

Пофантазуймо!

На прикладі історії про Давида створіть словесний портрет ідеального правителя.

3. МУДРИЙ ЦАР СОЛОМОН

Після смерті Давида царем став його молодший син Соломон (близько 965-928 рр. до н. е.). Біблія прославляє його за мудрість, зображує проникливим і справедливим суддею.

Соломон не воював, як його батько, а намагався за допомогою дипломатії та торгівлі зміцнити державу. У країні розпочалося бурхливе будівництво: відновлювали й засновували нові міста, будували палаци.

Насправді в Ізраїльській державі не все було добре. Величезні витрати на будівництво й утримання царського двору важким тягарем лягали на простих людей. Та й об’єднання ізраїльських племен в одну державу трималося тільки завдяки силі.

Суд Соломона (картина художника Миколи Ге)

1. Дізнайтеся, який сюжет із життя Соломона зображено на ілюстрації.

2. Як ви розумієте крилатий вислів «Соломонове рішення»?

Храм Соломона (реконструкція)

Поміркуймо!

  • 1. У чому полягала відмінність між політикою Давида й Соломона?
  • 2. У Біблії час правління Соломона названо «золотим віком». Як ви вважаєте, чи відповідало істині це твердження?

Діємо: практичні завдання

1. За допомогою карти на с. 67 позначте на контурній карті:

— шлях переселення єврейських племен з Єгипту;

— територію та столицю Ізраїльсько-Юдейського царства за Давида й Соломона.

2. З'ясуйте за допомогою карти, якою була доля держави після смерті Соломона.

3. Назвіть сусідні з Ізраїльсько-Юдейським царством держави та народи.

Невдовзі після смерті царя Соломона держава розпалася на дві частини: Ізраїль (на півночі) та Юдею (на півдні). У 586 р. до н. е. вавилонський цар Навуходоносор II захопив Єрусалим, зруйнував Храм Соломона й остаточно знищив єврейську державу. Тисячі жителів Єрусалима зігнали до «вавилонського полону» й поселили в різних містах Месопотамії. Лише після завоювання Вавилонського царства Персією цар Кір дозволив вигнанцям повернутися на батьківщину.

Поміркуймо!

Поміркуйте й визначте причини занепаду Ізраїльсько-Юдейського царства. Чим вони повчальні для нащадків?

ЗНАЮ й РОЗУМІЮ: запитання та завдання

I. Знаю нове

  • 1. Розташуйте події з історії єврейського народу в хронологічній послідовності.

Ви можете також виконати вправу за посиланням: https://learningapps.org/watch?v=pue4qcftk19.

  • 2. Яку роль відіграє Біблія у вивченні історії Ізраїльсько-Юдейського царства?
  • 3. Виконайте задачі на лічбу часу — скільки років минуло:
  • а) від початку правління Соломона до початку роботи Мікеланджело над скульптурою Мойсея;
  • б) від початку «вавилонського полону» євреїв;
  • в) від початку правління царя Давида.

ІI. Обговорюємо в групі

  • 1. Визначте за попередньо вивченим матеріалом, які події відомої вам історії відбувалися одночасно з історією Ізраїльсько-Юдейського царства.
  • 2. Пригадайте, які біблійні сюжети вам траплялися на попередніх уроках, коли ви вивчали історію Давнього Єгипту, Дворіччя, Фінікії та Ізраїльсько-Юдейського царства.

III. Мислю творчо

  • Продовжуйте укладати ілюстровану шкалу часу або хронологічну таблицю «Давні цивілізації Африки та Азії».
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Зверніть увагу!!!
 
Ви переглядаєте матеріал до підручника "Всесвітня історія 6 клас Щупак, Піскарьова 2019", якщо раптом вам потрібні ВІДПОВІДІ до цієї теми:
 
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду