Плани-схеми для самостійної роботи з підручником і додатковою літературою 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019
- 28-04-2022, 02:32
- 375
6 Клас , Всесвітня історія 6 клас Гісем (інтегрований курс) 2019
Плани-схеми для самостійної роботи з підручником і додатковою літературою
Як працювати з історичним документом
1. З’ясуйте походження документа.
- 1) Хто його автор?
- 2) За яких історичних обставин з’явився документ?
- 3) Що являє собою документ за змістом і формою (опис історичної події сучасником, оцінка події істориком, законодавчий акт тощо)?
2. З’ясуйте, яке завдання до документа ви повинні виконати і що для цього потрібно (якщо документ має поглибити ваші знання про якесь історичне явище, подію чи особу, пригадайте, що вам уже відомо про це).
3. Прочитайте текст документа, з’ясуйте значення понять і термінів, що містяться в ньому.
4. Виконайте завдання до документа.
Як написати реферат
1. Уважно прочитайте тему реферату.
2. Опрацюйте додаткові джерела із цієї теми.
3. Складіть план реферату та послідовно розкрийте зміст кожної з його частин (на чернетці).
- 1) Вступ (поясніть важливість обраної теми; зверніть увагу на те, що і як будете описувати).
- 2) Основна частина (розкрийте зміст теми реферату).
- 3) Заключна частина (сформулюйте висновки, яких ви дійшли).
- 4) Список використаної літератури.
4. Оформте реферат у чистовому варіанті.
Як порівнювати різноманітні оцінки історичних явищ
1. Визначте, у чому полягає головна думка кожної наведеної оцінки історичної події або явища.
2. Поміркуйте, на що спирався автор, даючи таку оцінку. Як ви вважаєте, чи є його висновки неупередженими та незалежними від особистих уподобань або вигоди?
3. Проаналізуйте аргументи і докази, які наводить автор.
4. Зробіть свій вибір на користь однієї з наведених оцінок і поясніть його.
Як скласти портрет історичної постаті
1. Як відбувалося становлення особистості історичного діяча.
- 1) Назвіть ім’я та прізвище історичного діяча. Де і коли він народився?
- 2) Де і в яких умовах він жив, зростав, виховувався?
- 3) Як формувалися його погляди?
2. Особисті якості й риси характеру.
- 1) Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?
- 2) Які з його особистих якостей вам подобаються, а які — ні?
3. Діяльність історичного діяча.
- 1) Охарактеризуйте основні справи його життя.
- 2) Які успіхи й невдачі супроводжували його у справах?
- 3) Які верстви населення підтримували його діяльність, а які — ні? Чому?
- 4) Хто був його друзями, а хто — ворогами? Чому?
- 5) Якими були наслідки його діяльності?
- 6) Завдяки чому людство пам’ятає цю особу?
4. Ваше особисте ставлення до історичного діяча.
- 1) Які почуття викликає у вас його діяльність?
- 2) Як ви ставитеся до методів його діяльності? Обґрунтуйте свою позицію.
Як скласти повідомлення
1. Прочитайте в підручнику матеріал, до якого ви складаєте повідомлення.
2. Доберіть літературу, за якою ви будете його готувати.
3. Складіть план своєї розповіді.
4. За планом напишіть зміст повідомлення або складіть його тези (стислі положення).
5. Подумайте над тим, який ілюстративний матеріал доцільно використати.
Як скласти коротку розповідь
1. Оберіть тему розповіді.
2. Ознайомтеся з відповідним матеріалом у підручнику.
3. Опрацюйте матеріал із додаткових джерел, виділіть у них головне.
4. Починайте складати розповідь від загального, потім переходьте до опису деталей.
5. Звертайте увагу, щоб речення були пов’язані одне з одним за змістом.
6. Завершіть розповідь узагальнюючим реченням, яке буде висновком до неї.
Коментарі (0)