Войти
Закрыть

Тематичне оцінювання

9 Клас , Всесвітня історія 9 клас Коляда

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Європа та Америка в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст.

Початковий рівень

1 бал

1. Назвіть: а) ім’я італійського державного діяча, реформаторська діяльність якого отримала назву «ліберальна ера»; б) двох історичних діячів у Великій Британії, які впродовж останньої третини ХІХ ст. очолювали відповідно партії консерваторів та лібералів; в) країну, в якій проводилася політика «Культуркампфу».

2. З ім’ям якого діяча пов’язано проведення «справедливого курсу» в США?

3. Коли і в якій країні зародився марксизм?

4. Хто був основним ідеологом марксистського вчення?

5. Під якою назвою увійшов в історію період історичного розвитку Франції після 1870 року?

6. У якому році Австрію було перетворено на дуалістичну монархію — Австро-Угорщину?

7. Коли відбулося скасування кріпацтва у Росії?

2 бали

8. Зробіть вибір: «так» або «ні» щодо твердження: а) змістом внутрішньої політики президентів США впродовж останньої третини ХІХ — початку ХХ ст. було антитрестівське законодавство; б) період розвитку Російської імперії у 60-80-ті рр. ХІХ ст. увійшов в історію під назвою «доба великих реформ»; в) територією військово-політичного протистояння на початку ХХ ст. були Балкани.

9. Хто ці історичні діячі: Вільгельм ІІ, Олександр ІІ, Девід Ллойд Джордж? Із якими подіями пов’язані їхні імена?

10. У яких роках відбулася перша російська революція?

А 1853—1856;

Б 1877—1878;

В 1905—1907;

Г 1905—1911.

11. Лідером якої партії у Великій Британії був Бенджамін Дізраелі:

А консервативної;

Б ліберальної;

В соціалістичної;

Г лейбористської.

12. Перерахуйте: а) буржуазні реформи, котрі були проведені в Росії упродовж 60-70-х рр. ХІХ ст.; б) основні внутрішньополітичні заходи ліберального кабінету В. Гладстона у 70-ті рр. ХІХ ст.

3 бали

13. Розкажіть про Ж. Клемансо, Т. Рузвельта, В. Вільсона.

14. Здатний, працьовитий селянин «сіль землі російської», і тому його треба скоріше звільнити «від лещат» громади, передавши йому землю на невід’ємну власність. Хто є автором цих слів? Що Вам відомо про нього?

15. Назвіть: а) риси, що вирізняють Вікторіанську епоху у Великій Британії; б) основні події російсько-турецької війни 1877-1878 рр.; в) види монополій; г) заходи аграрної реформи П. Столипіна.

Середній рівень

4 бали

16. Установіть відповідність:

А Сан-Стефанський мирний договір;

Б Берлінський трактат;

В Бухарестський мирний договір;

Г Лондонський мирний договір.

1. Закріплювався територіальний розподіл тогочасних турецьких володінь; до Сербії відходили частина Македонії та Північна Албанія з виходом до Адріатичного моря. Болгарії дісталася більша частина Македонії та Фракії.

2. Створювалась велика незалежна «Велика Болгарія», яка взяла також зобов’язання надати самоврядування Боснії й Герцеговині та провести реформи в слов’янських областях, які були під її владою; Туреччина сплачувала Росії 1410 млн крб. контрибуції і для часткового покриття цієї суми поступалася Батумом, Карсом, Ардаганом і Баязетом. До Росії відходили Ізмаїльський округ і райони Акерманського округу Бессарабії; Румунія отримувала північну частину Добруджі.

3. Туреччина поступалася своїми володіннями на захід від лінії Мідія — Енос і деякими островами в Егейському морі.

4. Західна й центральна частини Македонії відійшли до Сербії, південна (Егейська) — до Греції, Добруджа — до Румунії, а Східна Фракія — до Туреччини. У складі Болгарії залишилася частина Македонії (Пиринська).

5. Австро-Угорщина окупувала Боснію і Герцеговину, а Велика Британія отримала острів Кіпр. Лише Північна Болгарія отримала державність; Добруджу повернуто Туреччині; Східна Румелія перетворювалася на автономну провінцію у складі Османської імперії; Сербія і Чорногорія втратили частину територій, здобутих під час війни; Туреччині повернуто фортецю Баязет; сума контрибуції скорочувалася в 4,5 раза.

17. Установіть відповідність:

А Росія;

Б Велика Британія;

В США;

Г Німеччина.

1 реформування в державу, яка б не поступалася колоніальним імперіям тогочасної епохи.

2 політика боротьби з впливом католицької церкви.

3 проведення внутрішньої політики в інтересах великого бізнесу.

4 проведення «великих реформ», які докорінно змінили соціально-економічну структуру країни.

5 суперництво між двома партіями та проведення ними курсу соціальних реформ.

18. Розкрийте зміст понять: дуалістична монархія, колоніальна імперія, емансипація, експансіонізм, монополія, індустріалізація, гомруль.

19. Визначте, яку назву мав описаний суспільний рух: «На початку ХХ ст. жінки почали боротися за рівні права у суспільному житті з чоловіками. Найперше це стосувалося надання виборчих прав. Рух привертав усе більшу кількість прихильниць, які іноді вдавалися до насильницьких методів боротьби»?

20. Прихильники якої ідеології сповідували такі погляди: «Вільний і раб, патрицій і плебей, поміщик і кріпак, майстер і підмайстер, коротко кажучи, гнобитель і гноблений перебували у вічному антагонізмі один до одного, вели невпинну, то приховану, то явну боротьбу, яка завжди закінчувалася революційною перебудовою всього суспільства або загальною загибеллю класів, що вели між собою боротьбу...»?

5 балів

21. Розкрийте: а) зміст перетворень доби «великих реформ» у Росії; б) основні риси промислового розвитку США в останній третині ХІХ ст.; в) перебіг Балканських війн.

22. З’ясуйте суть ідеології лібералізму. Хто серед європейських мислителів був його репрезентантами?

6 балів

23. Складіть історичний портрет: О. Бісмарка, В. Гладстона, Б. Дізраелі, Т Рузвельта, Дж. Джолітті.

24. Складіть хронологічний ланцюжок утворення незалежних держав на Балканах.

25. Розташуйте події у хронологічній послідовності:

А друга парламентська реформа у Великій Британії;

Б скасування кріпацтва у Російській імперії;

В Балканські війни;

Г утворення Німецької імперії;

Д Берлінський конгрес.

26. Розташуйте події у хронологічній послідовності:

А проголошення Третьої республіки у Франції;

Б Кримська війна;

В утворення Австро-Угорщини;

Г утворення Троїстого союзу;

Д укладання Сан-Стефанівського миру.

27. Установіть послідовність подій:

А проведення судової реформи в Російській імперії;

Б прийняття антитрестівського закону (закон Шермана) у США;

В франко-німецька війна;

Г завершення формування Балканського союзу;

Д прийняття конституції Третьої республіки у Франції.

Достатній рівень

7 балів

28. Визначте: а) напрями розвитку соціал-демократичних ідей упродовж другої половини ХІХ ст.; б) причини монополізації провідних галузей економіки; в) причини реформ у Росії в 1860-1870-х рр.; г) особливості політичного розвитку Франції в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст.; ґ) причини запровадження антитрестівського законодавства в США; д) спільні та відмінні риси в процесах об’єднання Німеччини та Італії; е) причини, хід та наслідки франко-прусської війни 1870-1871 рр.; є) причини расової проблеми у США в останній третині ХІХ ст.

29. Проаналізуйте: а) особливості та зміни в світогляді та житті людей упродовж останньої третини ХІХ — початку ХХ ст.; б) причини втрати Великою Британією промислового лідерства у світі; в) характер внутрішньої політики канцлера Німецької імперії Отто фон Бісмарка; г) чинники, що допомогли США стати економічним лідером.

8 балів

30. Схарактеризуйте причинно-наслідкові зв’язки між запропонованими історичними явищами та подіями: А Кримська війна 1853-1856 рр. — «доба великих реформ» у Росії — особливості розвитку економіки — перша російська революція — Столипінська модернізація; Б зародження соціалістичного руху — марксизм — I та II Інтернаціонали — ревізіонізм.

31. Схарактеризуйте: а) зовнішню політику Великої Британії в останній третині ХІХ ст., визначте її напрямки, принципи та характер; б) зовнішню політику Австро-Угорщини та Росії на Балканах упродовж другої половини XIX — початку XX ст.; в) «ліберальну еру Дж. Джолітті»; г) події, що увійшли в історію як «Панамська афера».

32. Схарактеризуйте риси внутрішньополітичного розвитку окремих країн Європи та Америки в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст.

33. Якою, на Вашу думку, є роль Т Рузвельта та В. Вільсона у розвитку антитрестівського законодавства?

9 балів

34. Порівняйте домінуючі суспільно-політичні рухи в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст. у США, Російській імперії та Австро-Угорщині, заповнивши таблицю. Виділіть їх спільні риси.

35. Порівняйте зміст реформ основних сфер суспільного життя в Росії у 60- 80-ті рр. ХІХ ст. й у період правління у Великій Британії урядів консерваторів та лібералів останньої третини ХІХ ст. за схемою:

36. Порівняйте: а) бачення подальшого суспільного розвитку різних течій європейської соціал-демократії другої половини ХІХ ст.; б) основні риси економічного розвитку Великої Британії, США та Росії.

37. Проаналізуйте внутрішню політику О. фон Бісмарка у Німеччині та Олександра ІІІ у Росії. Визначте спільне.

38. Лорд Пальмерстон говорив: «У Британії немає ні вічних союзників, ані постійних друзів. Вона має лише постійні інтереси». Що приховувалося за цим твердженням?

39. Про які тенденції у зовнішньополітичній стратегії США свідчать наведені карикатури?

40. Які факти вказували на те, що Німецька імперія прагнула зайняти провідне місце у світовій політиці?

41. З офіційного дипломатичного листування: «...Сполучені Штати твердо, мабуть, вирішили покінчити з традиціями минулого і стати на шлях нової політики з широкими горизонтами, політики, яка, якщо тільки вони будуть проводити її з наполегливістю, характерною для їх раси, неодмінно матиме значний вплив на політичну долю всього світу». Прокоментуйте цей уривок, висловіть свої аргументи «за» і «проти» щодо зміни зовнішньополітичної доктрини США.

42. «...Імперія — це питання шлунку... якщо ви не хочете громадянської війни, ви мусите стати імперіалістами», — заявляв мільйонер Сесіл Родс. Поясніть, що мав на увазі Сесіл Родс.

Високий рівень

10 балів

43. Чому: а) уряд США намагався обмежувати вплив трестів і зберегти свободу підприємництва?; б) франко-прусська війна прискорила падіння у Франції режиму Другої імперії?; в) реформи 60-80-х рр. ХІХ ст. не дали можливості владі уникнути першої російської революції? Відповідь обґрунтуйте.

44. Канцлер Німеччини Бернард фон Бюлов сказав у Рейхстазі (1897): «Ті часи, коли німець одному зі своїх сусідів поступався землею, іншому — морем, а собі залишав небо... — ці часи минули... Ми вимагаємо для себе місця під сонцем...». Чому наприкінці XIX ст. зовнішня політика Німеччини різко активізується?

11 балів

45. Доведіть: а) закономірність поширення соціалістичних ідей у робітничому русі провідних країн Західної Європи та Америки в останній третині ХІХ ст.; б) взаємопов’язаність економічного розвитку країн Європи та Америки в останній третині ХІХ — на початку ХХ ст. з політикою експансіонізму.

12 балів

46. Американський історик У. Макнілл стверджував: «У XIX ст. промисловий капіталізм проминув дві окремі стадії, переділені приблизно 1870 р. Кожна мала певну технологію, характерні організаційні форми та ідеали. Перша стадія найяскравіше виявилась у Великій Британії, друга була географічно більш розмитою, оскільки і США, і Німеччина, а надто Німеччина, були першопрохідцями й зразками для наслідування...» Обґрунтуйте справедливість цього твердження або спростуйте його.

47. Український учений Г. Касьянов пише: «Виникнення централізованих національних держав не було короткочасною подією, навпаки, це був тривалий і суперечливий процес, однак у цьому процесі на фоні неосяжної кількості випадковостей простежуються певні закономірності, спільні для історії всіх подібних держав». Обґрунтуйте справедливість або спростуйте це твердження.

48. «Енергійна нація, що склалась у США за рахунок активних вихідців із різних країн Європи, виступила в авангарді встановлення політичних відносин, характерних для індустріального (капіталістичного) суспільства. Саме в США народився устрій ліберальної демократії, який протягом двох століть був взірцем для Європи; всього світу», — стверджує Ю. Яковець у своїй праці «Історія цивілізації». Обґрунтуйте таку оцінку.

49. «Бісмарк — людина практичного розуму і величезної спритності. Його називали «залізним канцлером» і «великою людиною XIX століття». Обґрунтуйте таку оцінку.

50. Ви — британський дипломат на Берлінському конгресі, підготуйте свій виступ.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 9 клас Коляда", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація