Войти
Закрыть

Міжнародні відносини у XVIII ст. (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Прагнення країн завоювати території Османської імперії. Брали участь – Російська імперія, Австрійська монархія, Велика Британія та Франція.
3. Які особливості політичної системи Речі Посполитої найбільше заважали її реформуванню та розвитку?
Шляхта не мала реальної політичної влади, а відсутність реформ призводила до того, що країна почала відставати у розвитку від своїх сусідів. Фактична влада у країні належала магнатським родам, які перш за все турбувалися про власну вигоду.
4. Укажіть, яким з європейських війн XVIII ст. відповідають такі результати: втрата Францією панівного становища у Європі; втрата Австрією Сілезії; втрата Швецією панування у Балтійському регіоні.
Втрата Францією панівного становища у Європі – Війна за іспанську спадщину; втрата Австрією Сілезії – Війна за австрійську спадщину; втрата Швецією панування у Балтійському регіоні – Північна війна.
5. Коли було ухвалено Конституцію Речі Посполитої?
1791 р.
6. Що врятувало Пруссію від цілковитого розгрому в ході Семилітньої війни? Про що це може свідчити?
У цей час померла імператриця Єлизавета, і російський престол посів Петро III – фанатичний прихильник Фрідріха II та прусських порядків.
...

Правителі доби освіченого абсолютизму: Марія-Терезія, Йосиф ІІ, Фрідріх ІІ, Єлизавета І, Катерина ІІ (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

За роки правління Єлизавети Петрівни було: відновлено систему правління, скорочено при дворі кількість іноземців-службовців, скасовані митні кордони, зміцнення позицій дворянства.
6. Укажіть, де і в якій послідовності правили такі монархи: Фрідріх ІІ, Єлизавета Петрівна, курфюрст Фрідріх-Вільгельм, Марія-Терезія, король Фрідріх-Вільгельм І, Йосиф ІІ.
Марія-Терезія та Йосиф II (Австрія), Єлизавета Петрівна (Росія), курфюрст Фрідріх Вільгельма, Фрідріх Вільгельм I, Фрідріх II (Пруссія).
ІІ.
1. Чому, на вашу думку, освічені монархи відкривали професійні навчальні заклади та намагалися організувати систему державної початкової освіти?
Бо вони хотіли підвищити рівень освіти серед народів своєї держави, що в свою чергу забезпечило б країні кваліфікованих спеціалістів, які були їй необхідні.
2. Поміркуйте, чому монархи XVIII ст. намагалися вилучити з-під церковного впливу освіту та проголошували віротерпимість.
Для того, щоб зменшити вплив церкви на суспільство.
3. З якою метою Фрідріх ІІ проводив реформи?
Фрідріх ІІ проводив реформи для того, щоб укріпити прусську армію, промисловість та освіту країни.
...

Промисловий переворот та Просвітництво (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Зростала продуктивність праці. Будівництво парових машин і верстатів сприяло виникненню машинобудівної галузі. Протягом XVIII ст. було вирішено проблему масового виробництва чавуну, а згодом і сталі з використанням кам’яного вугілля, а не деревного. Винайдення парової машини згодом спричинило справжню революцію в транспорті. Промислова революція сприяла становленню нової економіки й структури суспільства. Продукція, що виготовлялася на фабриках і заводах, завдяки використанню машин була дешевшою. Унаслідок промислової революції з’явилися нові соціальні верстви – підприємці і наймані працівники.
2. Як на розвиток промисловості вплинуло винайдення парового двигуна?
Будівництво парових машин і верстатів сприяло виникненню машинобудівної галузі. Машинобудування спричинило збільшення потреби в металі, що, у свою чергу, дало поштовх розвитку металургії. Винайдення парової машини згодом спричинило справжню революцію в транспорті.
4. Що таке «освічений абсолютизм»?
Змістом освіченого абсолютизму було знищення або перетворення згори найбільш застарілих феодальних порядків. Монархи, які здійснювали цю політику, представляли своє правління як союз королів і філософів.
6. Хто такі масони? Висловіть власні припущення, чому з часом у багатьох країнах масонство було заборонене.
Масонство – релігійно-етичний рух, учасники якого закликали до морального вдосконалення людей і їхнього об’єднання (незважаючи на релігійну та національну належність) на принципах братерства, рівності, взаємодопомоги й вірності. Вони ставили загальнолюдські інтереси й цінності вище за інтереси окремої нації. Масонство стало модною, навіть впливовою течією. До лож вступали особи, які прагнули змінити навколишній світ. Вони проповідували свободу і братерство всіх людей, поширювали ідеї Просвітництва, займалися благодійництвом. Впродовж усієї історії існування...

Річ Посполита в XVII-XVIII ст. (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Прибутки шляхти та магнатів радикально скоротились. Вся країна почала більше купувати за кордоном, ніж продавати.
3. Поясніть, як міг виникнути термін «шведський потоп».
Цей термін з’явився після вторгнення країн на чолі зі Швецією до території Речі Посполитої.
4. Хто ще, крім королів Речі Посполитої та Швеції, вів воєнні дії на території Речі Посполитої у 2-й пол. XVII ст.?
Московська держава, Гетьманщина, Пруссія, Трансільванія.
5. Чим в історії Польщі уславився Ясногурський монастир?
Ясногурський монастир – це символ спротиву поляків; захисникам собору вдалося відбити всі штурми шведів.
6. Чому Річ Посполиту 2-ї пол. XVII ст. називають «культурною пусткою»?
Бо в країні були розорені шляхетські маєтки, вивезено всі культурні пам’ятки, книжки. Все, що не вивозилося підлягало спаленню.
...

Правління Петра І. Проголошення Російської імперії (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Противники – Швеція, Гетьманщина (після 1708 р.), Османська імперія, Річ Посполита. Союзники – Данія, Норвегія, Пруссія, Гетьманщина (до 1708 р.)
4. Коли Московська держава була перейменована на Російську імперію?
1721 р.
5. Якими були наслідки Північної війни для Московського царства?
До Московської держави відійшли Естляндія, Ліфляндія, Інгерманландія, частина Карелії, а також низка островів у Балтійському морі.
6. З якою метою Петро І прагнув забезпечити Московії вихід до морів — Балтійського та Чорного?
Це дозволило б долучитися до світової торгівлі й багатіти з цього.
ІІ.
1. Порівняйте становище Православної церкви у Московії та Російській імперії за правління Петра І.
Московська держава – 1700 р. цар не дозволив обрати нового патріарха, ужив заходів для вилучення частини церковних доходів та обмежив права духовенства. Російська імперія – 1721 р. вийшов указ, за яким було створено духовну колегію, або Синод, на чолі зі світською особою. Підпорядкування церкви державі, перетворення її на частину державного апарату стало важливим чинником зміцнення самодержавної влади імператора.
...

Московське царство (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Опричнина – територія, виділена в особисте управління царя; система каральних заходів (страти, конфіскація земель тощо), які здійснював у Московській державі в XVI ст. цар Іван IV із метою зміцнення своєї влади.
4. Яка династія почала правити Московським царством після завершення «Смутних часів»?
Династія Романових.
5. Які події спровокували церковний розкол у Московському патріархаті?
Прагнення оновити церкву на зразок Константинопольського патріархату.
6. Як змінилася територія Московського царства у XVI — поч. XVIII ст.?
За царювання Івана ІV Московська держава підкорила Сибірське, Казанське й Астраханське ханства. У 17 ст. Московська держава повернула собі землі, захоплені Польщею в період Смутного часу, і захопила Лівобережну Гетьманщину.
ІІ.
2. У яких формах Московія вела колонізацію? Чи відрізнялася ця колонізація від тієї, що вели західноєвропейські держави?
Для Московської держави об’єктом завоювань і колонізації стали сусідні території. Особливістю Московської держави було те, що ядро її території, яке сформувалося до XVI ст., перебувало осторонь світових торговельних шляхів. На заході такі шляхи контролювали Швеція, Литва й Польща; на сході та півдні – Кримське, Астраханське й Казанське ханства. Єдиний порт Архангельськ, який надавав можливість виходу до світових торговельних шляхів, замерзав на шість місяців. Результатом завойовницької зовнішньої політики Московії в XVI ст. стало значне збільшення її території за рахунок земель на сході.

Османська імперія (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Було проведено військову (яничари – професійні воїни з вогнепальною зброєю, котрі отримували платню від держави) та податкову реформи (від кожного селянського двору вимагали один військовий податок (аваріз), який мав сплачуватися сріблом.).
3. Які події започаткували занепад Османської імперії?
Внаслідок військових невдач і поразок, останньою з яких стало 12 вересня 1683 р. коли османську армію вщент розбили об’єднані сили Священної Римської імперії, Саксонії, Баварії, а також поляків та козаків під командуванням польського короля Яна ІІІ Собеського.
4. Охарактеризуйте «епоху тюльпанів» в Османській імперії.
Після нетривалої боротьби за владу трон Османської імперії посів син Мехмеда IV Ахмед ІІІ (1703-1730). Його візирем був Невшехірлі Дамад Ібрагім-паша. Період їхнього правління називається «епохою тюльпанів». Султан захопився модою на все європейське. У Стамбулі з’явилися численні палаци султана, візира та інших міністрів. В околицях міста розбили нові парки і сади з мармуровими басейнами та фонтанами. Було здійснено спробу карбувати власну монету – акче, але виявилось, що в країні бракує для цього срібла. Кількість і розмір податків, які мали сплачувати селяни та ремісники, було збільшено настільки, що люди вже не мали чим їх сплачувати. Султан намагався реорганізувати яничарський корпус, чим викликав величезне незадоволення його вояків. Тому в 1730 р. у Стамбулі розгорілося повстання яничар та міської бідноти проти султана, яке закінчилося його ув’язненням та смертю. Так завершилась «епоха тюльпанів».
...

Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Між габсбурзьким союзом (іспанські та австрійські Габсбурги, католицькі князівства Німеччини, Річ Посполита) та антигабсбурзькою коаліцією (Франція, Швеція, Данія, протестантські князівства Німеччини та інші).
3. Якими були передумови Тридцятилітньої війни?
Реформація та поширення протестантизму викликали нові конфлікти, які вже стосувалися не лише знатної верхівки, а й селян та міщан. Протистояння між протестантами і католиками породило релігійні конфлікти та зумовило цілі війни. Тридцятилітня війна стала підсумком такого релігійного протистояння.
4. Назвіть видатних полководців Тридцятилітньої війни.
Альбрехт Валленштейн, шведський король Густав ІІ Адольф.
5. Якими були головні результати укладення Вестфальського миру?
Переможці здобули значні території: Швеція отримала Східну та частину Західної Померанії, Франція – землі Ельзасу та остаточне підтвердження прав на Лотарингію. Було закріплено роздробленість Німеччини, визнано незалежність Швейцарії та Нідерландів. Крім територіальних проблем, Вестфальський мир урегульовував релігійні питання. Кальвінізм був визнаний рівноправним із лютеранством. Підтверджувалося право князів обирати релігію (за винятком спадкових володінь Габсбургів), проголошувався принцип віротерпимості.
...

Польське королівство. Утворення Речі Посполитої (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

У XVI ст. під впливом зростання попиту на сільськогосподарську товарну продукцію польська шляхта перейшла на фільваркову форму господарювання.
2. Як у Речі Посполитій називалося зібрання шляхти та магнатів, яке вирішувало внутрішні питання життя країни, а також затвердження мирних договорів і перемир’я та контроль за діяльністю короля?
Сейм.
3. Як відбувалася Реформація на території Польщі?
У 20-х рр. XVI ст. в Польщі поширилися ідеї Реформації. У 30-х рр. XVI ст. в Польщі поширився кальвінізм. Протестантизм підтримувала переважно шляхта. Із кінця XVI ст. в Польщі посилилася й зрештою перемогла католицька Контрреформація. Під час правління Сигізмунда III, який був фанатичним прихильником католицизму, протестантизм у Польщі було фактично знищено. Король забороняв протестантам обіймати державні посади, що зменшувало популярність протестантизму серед шляхти. Проте в 1573 р. для збереження єдності держави було гарантовано релігійну свободу й безпеку представникам усіх конфесій, тобто проголошено віротерпимість.
...

Англія XVI-XVII ст. (відповіді)

ГДЗ 8 Клас

Цей документ визначав права та обов’язки парламенту, короля і його підданих. У ньому підкреслювалося, що англійський народ має право усунути короля і на його місце посадити іншого, а також змінити порядок престолонаслідування.
3. Дайте коротку характеристику правлінню Єлизавети І.
Єлизавета Тюдор правила Англією в 1558-1603 рр. Королева підтримувала англіканську церкву; проводила політику протекціонізму; за її правління було створено Лондонську біржу, Ост-Індську кампанію. У зовнішній політиці – протистояла Іспанії (1588 г. – знищення іспанської Непереможної армади), захоплення нових колоній (1584 – заснування першої англійської колонії Вірджинія сером Уолтером Райлі).
4. Що таке «криваве законодавство»?
Криваве законодавство – комплекс законів спрямованих проти жебракування. Збирати милостиню дозволялося тільки немічним і старим; тих, хто міг працювати, били батогом і зобов'язували повертатися додому. Якщо затримували вдруге – знову били та відрізали половину вуха. Кого затримували втретє – страчували як злочинця.
5. Як називався режим правління Олівера Кромвеля?
Протекторат Кромвеля.
6. Які події отримали назву «Славна революція»?
1688-1689 рр. – палацовий переворот в Англії. Славетна революція завершила тривалу боротьбу парламенту й короля. В Англії встановилась парламентська монархія.
ІІ.
...

Навігація