Практичне заняття за розділом II. Людина як особистість і особа. Громадський простір. Спільноти людей
- 15-11-2022, 21:36
- 1 062
5 Клас , Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас Гісем, Мартинюк 2022
Практичне заняття за розділом II. Людина як особистість і особа. Громадський простір. Спільноти людей
Мета: спираючись на знання, отримані впродовж опрацювання розділу, розвивати практичні вміння із систематизації матеріалу, роботи з аналізу інформації; закріпити знання з розуміння особистого простору; навчити застосовувати отриману інформацію в повсякденних ситуаціях.
Завдання для підготовки до заняття
1. Підготувати схему «Кола відносин»:
- зробити одну схему-інструкцію з кольорового картону;
- накреслити іншу схему-інструкцію на аркуші формату А4 простим олівцем (щоб можна було розфарбувати її).
Розміри схеми-інструкції «Кола відносин»:
- коло 1 (фіолетовий) — діаметр 3 см;
- коло 2 (синій) — діаметр 4 см;
- коло 3 (зелений) — діаметр 5 см;
- коло 4 (жовтий) — діаметр 6 см;
- коло 5 (оранжевий) — діаметр 7 см;
- коло 6 (червоний) — діаметр 9 см.
Пригадайте
1. Що таке особистий простір? Якими є його межі?
2. Як людина відстоює свій особистий простір?
ХІД РОБОТИ
І. Фронтальна робота
Учні та учениці обговорюють підготовлені «Кола відносин».
II. Робота в малих групах
Складання та обговорення правил поведінки в спільноті.
• Розгляньте карикатуру і висловіть припущення:
1) Що змусило дитину закритися від інших?
2) Чи можливо в такий спосіб захистити свій особистий простір?
Пам’ятка «Правила поведінки в спільноті»
• Якщо хтось, на вашу думку, поводить себе неправильно, ви маєте повідомити про це дорослим — батькам, учителям.
• Ніхто не може торкатися вас без вашої згоди. Ви теж не маєте права втручатися в чужий особистий простір без дозволу.
• Якщо вас не зрозуміли з першого разу, повторіть інформацію, поки вас не почують і не допоможуть.
• Ви не зобов’язані шукати рішення самостійно, не слід нічого приховувати, соромитися.
• Не бійтеся говорити.
• Не бійтеся запитувати.
III. Підсумки заняття
Спільне формулювання висновків про те, як наведене практичне заняття сприяло поглибленню знань та уявлень за розглянутою темою.
Коментарі (0)