Войти
Закрыть

Вступ до історії та громадянської освіти 5 клас Гісем, Мартинюк 2022

5 Клас

 

Розділ І. Людина, природа, суспільство та історія

§ 1. Людина. Унікальність і неповторність кожної людини

§ 2. Людина і природа

§ 3. Людина і суспільство. Групи (спільноти) у людському суспільстві

§ 4. Минуле людини й суспільства. Що таке історія

§ 5. Культура як цінність

Практичне заняття за розділом І. Людина, природа, суспільство та історія

Узагальнення за розділом І. Людина, природа, суспільство та історія

Розділ ІІ. Людина як особистість і особа. Громадський простір. Спільноти людей

§ 6. Людина як особистість і особа

§ 7. Особистий і громадський простір

§ 8. Соціалізація. Людські спільноти в минулому та сучасності. Правила, яких необхідно дотримуватися в різних спільнотах

Практичне заняття за розділом II. Людина як особистість і особа. Громадський простір. Спільноти людей

Узагальнення за розділом II. Людина як особистість і особа. Громадський простір. Спільноти людей

Розділ ІІІ. Дослідження суспільства та історії. Інформація. Історичні джерела

§ 9. Інформація, її властивості і форми. Текст і медіатекст

§ 10. Історичні джерела та їхні різновиди

§ 11. Робота з інформацією та історичними джерелами

§ 12. Збереження інформації та історичних пам'яток. Пам'ятники

Практичне заняття за розділом III. Дослідження суспільства та історії. Інформація. Історичні джерела

Узагальнення за розділом III. Дослідження суспільства та історії. Інформація. Історичні джерела

Розділ ІV. Історія як наука і навчальний предмет. Історичне мислення

§ 13. Історія як наука і навчальний предмет

§ 14. Історичні факти, події, явища та процеси. Історичний образ

§ 15. Історичне мислення. Причинно-наслідкові зв'язки

Практичне заняття за розділом IV. Історія як наука і навчальний предмет. Історичне мислення

Узагальнення за розділом IV. Історія як наука і навчальний предмет. Історичне мислення

Розділ V. Орієнтування в історичному часі та просторі

§ 16. Календарний та історичний час

§ 17. Географічний та історичний простір

§ 18. Українська держава на історичних картах у різні часи свого існування. Історико-етнографічні регіони України

Практичне заняття за розділом V. Орієнтування в історичному часі та просторі

Узагальнення за розділом V. Орієнтування в історичному часі та просторі

Розділ VI. Права людини і громадянина. Демократія

§ 19. Права людини і громадянина. Права дитини

§ 20. Протидія порушенню й замовчуванню порушенням прав людини і громадянина

§ 21. Демократія: принципи та механізми

Практичне заняття за розділом VI. Права людини і громадянина. Демократія

Узагальнення за розділом VI. Права людини і громадянина. Демократія

Плани-схеми для різних форм роботи

Словник




Завантажити підручник з Історії України та громадянської освіти 5 клас Гісем, Мартинюк 2022

  
 
 
 

Шановні п'ятикласники та п'ятикласниці!

Перед вами підручник з історії України та громадянської освіти. Це новий для вас навчальний предмет. Він об’єднує два важливі для розуміння життя людей, суспільства навчальні курси. Один — історія — вивчає життя людини й суспільства в минулому, інший — громадянська освіта — розкриває сфери сучасного суспільства та місце людини в ньому. Загальне уявлення про це ви отримали на уроках у початковій школі.

Словник

Громадянська освіта — поєднання окремих наук про людину й суспільство, що вивчають окремі сфери людських відносин (пізнання, працю, спілкування, управління) у різних сферах — культури, господарства, суспільного поділу, організації влади.

Людина є частиною суспільства. Відповідно, кожен/кожна з вас має власні досвід і бачення навколишнього світу. Вас оточують люди, ви живете в родині, навчаєтесь у школі, відвідуєте гуртки за інтересами. Ви є жителями міста або села, живете в державі Україна, яка, у свою чергу, є однією з майже 200 держав світу.

Живучи в суспільстві, ви щодня контактуєте з іншими людьми, навіть із тими, із ким особисто не знайомі. Пригадайте, із ким сьогодні ви спілкувалися, і ви зрозумієте, як у світі все взаємопов’язано, а ви є частиною одного великого цілого. Щоб краще уявити цю систему, представимо її у вигляді схеми.

Ви вивчатимете новий предмет, щоб:

  • розуміти зв'язки між людиною та суспільством, правильно орієнтуватися в них для прийняття вдалих рішень;
  • мати власну позицію в суспільстві та будувати відносини з людьми, навіть якщо їхні погляди відрізняються від ваших;
  • діяти в межах закону, дотримуватися загальноприйнятих норм моралі для розв'язання життєвих ситуацій.

Пропонуємо за допомогою підручника зануритися в новий предмет, і навколишній світ стане для вас ще зрозумілішим. Щоб книга була добрим помічником, треба спочатку ознайомитися з її дороговказами — тими елементами, що підкажуть, як у ній орієнтуватися.

Підручник має шість розділів, які, у свою чергу, поділені на параграфи. Текст параграфів необхідно читати, звертаючи увагу на виділені слова. Пояснення цих слів вміщено на полях сторінок або в словнику. Визначити, що саме необхідно прочитати до уроку, допоможе вчитель/вчителька.

Кожен новий параграф починається з повідомлення, про що ви з нього дізнаєтеся (Опрацювавши цей параграф, ви дізнаєтесь). Подані на початку параграфа запитання допоможуть пригадати раніше вивчений матеріал та підготуватися до засвоєння нового (Пригадайте).

Матеріал параграфа розподілений на пункти. Кожен пункт є окремою закінченою думкою, яка розкриває складові змісту параграфа. Щоб краще усвідомити цю думку, на початку кожного пункту вміщено ключове проблемне запитання або завдання.

Важливе значення для засвоєння матеріалу мають історичні джерела, думки провідних вчених, додаткова інформація, ілюстрації, схеми й таблиці. Працюючи з параграфом, необхідно прочитати вміщені до нього документи та відповісти на запитання. Розглядаючи ілюстрації, звертайте увагу на підписи, що пояснюють зміст зображеного. Деякі з них супроводжуються запитаннями, що акцентують увагу на інформації, яку слід отримати з ілюстрації. Тобто кожна ілюстрація також є і частиною навчальної інформації. Схеми й таблиці розкривають зв’язки між складовими історичних або суспільних явищ, пояснюють їхні особливості тощо.

Параграфи завершуються висновками, що допоможуть визначити розглянуті в них провідні ідеї. Висновки подані у вигляді тверджень, які доцільно обговорити (Чи погоджуєтесь ви з тим, що...).

Перевірити свої знання вам дозволять запитання і завдання, наведені після кожного параграфа. На цьому етапі важливими є ваші вміння колективної роботи.

Опрацювання кожного розділу завершується практичним заняттям (написання есе, створення презентації, проекту тощо), узагальненням і проведенням тематичного контролю. Учитель/учителька допоможе вам організувати роботу на цих уроках.

До підручника автори створили електронний додаток, на якому розміщено тести для самоконтролю, які виконуються в режимі онлайн. Ви знайдете їх за відповідними QR-кодами.

 

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду