Вступ до історії 5 клас Власов 2018
- 16-11-2022, 22:38
- 734
§ 1. Вступ. Що таке історія, або мандрівка в минуле
Розділ 1. Відлік часу в історії
§ 2. Відлік часу в історії, або його величність час
§ 3. Історико-культурні епохи, або від миті до вічності
§ 4. Лічба років в історії, або як розв’язувати хронологічні задачі
Розділ 2. Де відбувається історія
§ 5. Чи можна побачити минуле, або історія на карті
§ 6. Від краю до краю, або Україна на картах упродовж історії
§ 7. Навчаймося роботи з картами, або контурні карти на уроці історії
Розділ 3. Джерела до вивчення історії
§ 8. Коли речі починають говорити, або що таке археологія
§ 9. Провідники в минуле, або писемні джерела історії
§ 10. На крилах пісні, або усні джерела історії
§ 11. Довіряй, але перевіряй, або як опрацьовувати історичне джерело
§ 12. Родинне дерево, або про що можна довідатися із сімейного фотоальбому
Розділ 4. Історія України в пам'ятках
§ 14. І слава, і воля, або українське козацтво в народній пам’яті
§ 15. Буремні роки, або українська революція 1917—1921 рр.
§ 16. Жнива скорботи, або голодомор як геноцид українського народу
§ 17. Маки пам’яті, або Україна у Другій світовій війні
§ 18. Під високочолим небом, або Україна незалежна
§ 19. Крилатим ґрунту не треба, або про що і про кого розповідає історія рідного краю
§ 20. На сторожі пам’яті, або які історичні пам’ятки рідного краю розповідають про минуле
Розділ 5. Дослідники історії
§ 21. За літописним рядком, або як історики досліджують княжу добу
§ 22. Щоб козацька слава повік не пропала, або як історики досліджують козацьку добу
§ 23. Сторіччя ідей, або хто заклав підвалини української історичної науки
§ 24. І словом, і пензлем, або чим відрізняється наукове й мистецьке осмислення минулого
Розділ 6. Усе має минуле
§ 25. Садок вишневий коло хати, або що визначало впродовж історії заняття мешканців українських сіл
§ 26. За міськими брамами, або як упродовж історії змінилося життя в містах
§ 27. Усе має минуле, або як винаходи змінюють буденне життя
§ 29. Подорож триває, або пригадаймо найважливіше
ВИРУШАЮЧИ В ПОДОРОЖ У МИНУЛЕ...
Споконвіку жили на нашій землі люди: вирощували хліб, плекали сади, виховували дітей, навчаючи їх, як бути завзятими й несхитними. Бо щиро хотіли, щоб рідна земля квітла й багатшала. Тисячолітній досвід, отриманий у спадок від попередніх поколінь, свідчив, що те омріяне бажання справдиться, якщо кожен день їхнього життя закарбується в пам'яті й стане надбанням нащадків. Отож заповідали вони своїм дітям народну мудрість: «Майбутнє неможливе без минулого».
Призначення цього підручника — бути першим щаблем у вивченні минулого Батьківщини. Тому і називається курс «Вступ до історії». Підручник знайомитиме з минулим України, навчатиме розуміти події давніх часів, бачити в їхньому вирі долі окремих людей. Маємо надію, що знайомство з історією України та її громадськими діячами, ученими, полководцями, поетами й художниками, сумлінними та щирими трудівниками не залишить вас байдужими й допоможе стати в майбутньому справжніми добротворцями на своїй землі.
Підручник побудовано так, щоб ви мали змогу не тільки дізнаватися про минулі часи на теренах України, а й відчувати себе дослідниками минувшини. Уже на перших уроках ви довідаєтесь, як саме вчені-історики досліджують події, що відбулися. Щоб не зійти на манівці, відтворюючи картини минулого, історики звіряють свої висновки з історичними джерелами — так називають різноманітні матеріали, що є свідками минулих подій. Без історичних джерел немає історії. Ось чому підручник навчатиме вас працювати з історичними джерелами — уривками з давніх книжок, спогадів, свідченнями очевидців, фотографіями.
Які саме завдання виконувати і як, вам також підкаже підручник: до історичних текстів, уривків із джерел, фотодокументів та ілюстрацій запропоновано завдання, що їх можна виконувати самостійно або в парах чи групах. На це вказують малюнки-символи:
попрацюйте в парах;
попрацюйте в групах.
Знайдете в тексті підручника поради, у якій послідовності опрацьовувати матеріал на уроці. На початку кожного параграфа сформульовано настанови відповідно до навчальної програми, за якою й складено підручник. Вдумливо перечитуйте ці настанови двічі — на початку уроку та наприкінці, звіряючи з ними те, чого навчилися.
Перевірити, як засвоїли матеріал уроку, вам допоможуть завдання «Перевірте та оцініть себе».
Свої враження від прочитаного та почутого на уроці, а також від власної роботи висловлюйте наприкінці кожного уроку, до чого спонукатимуть запитання, позначені малюнком.
Власні роздуми та роздуми однокласників допоможуть вам краще зрозуміти минуле, здобути з нього урок особисто для себе.
Переконані, що такі завдання не лишатимуть вас байдужими і вам обов’язково захочеться розгорнути підручник удома, поділитися враженнями зі своїми близькими. Тож не оминайте сторінок, позначених символами «Виконайте вдома».
Коментарі (0)