Родинне дерево, або Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Практичне заняття № 1
- 15-11-2022, 22:11
- 336
5 Клас , Вступ до історії 5 клас Власов 2013
§6. РОДИННЕ ДЕРЕВО, або ПРО ЩО МОЖНА ДОВІДАТИСЯ З СІМЕЙНОГО ФОТОАЛЬБОМУ
ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ № 1
На уроці навчитеся
1. Добирати інформацію про минуле за сімейними фотографіями.
2. Укладати своє родинне дерево, розповідати за ним про сім’ю. 3. Наводити приклади, що свідчать про зв’язок долі родини з історією народу.
Роздивіться фотографію. Які відчуття викликає у вас цей знімок? Доберіть 3 - 5 прикметників, що характеризують зображену родину. Чи можна твердити, що зображеним на знімку людям притаманні такі риси, як інтелігентність, доброта, врівноваженість, взаємоповага, любов до рідної землі? Свою думку аргументуйте. Як ви гадаєте, чи вплинула родина на формування світогляду та характеру видатної української поетеси Лесі Українки (Лариси Петрівни Косач)? Як саме?
Родина Косачів-Драгоманових. 90-ті роки 19 ст.
Ліворуч сидять діти Михайла Драгоманова - син Світозар і найстарша донька Лідія (у темній сукні). У центрі: Олександра Драгоманова - дружина брата Олександра - з донькою Оксаною. Праворуч скраю - сестра, Олена Пчілка, у дівоцтві Ольга Драгоманова, у заміжжі Косач. Стоять, зліва направо: її доньки Оксана й Ізидора Косач - сестри Лесі Українки - та їхня двоюрідна сестра Аріадна (за Оленою Пчілкою) - молодша донька Михайла Драгоманова.
Для роботи на уроці вам потрібні фотографії найближчих родичів - батьків, братів-сестер, дідусів і бабусь та ін. Розкладіть їх так, як зображено на малюнку на стор. 43. Знайдіть місце для фотографій інших родичів.
Перенесіть схематичне зображення родинного дерева в зошит, указуючи на місці кожної фотографії імена та прізвища, рік народження, місце проживання, заняття. Розкажіть один одному про свої родини. Запитайте про те, що в розповіді однокласника зацікавило найбільше.
На основі сімейних фотографій усіх учасників своєї групи складіть розповідь за запитаннями:
1. Якими були в часи, що зображені на фотографіях, школа / садочок? 2. Як тоді діти проводили дозвілля? 3. У які ігри бавилися? 4. Яким було шкільне приладдя / іграшки? 5. Свідками яких подій з історії України були зображені на фотографіях люди?
Повідомте результати роботи групи. Дайте відповіді на запитання, які виникли під час обговорення.
Група 1. Роздивіться принесені з дому фотографії з зображенням ваших дідусів та бабусь у дитячі роки.
Група 2. Роздивіться принесені з дому фотографії з зображенням ваших батьків у дитячі роки.
Група 3. Роздивіться фотографії з зображенням вас у дошкільному віці.
Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому? Чи має підстави твердження, що історія народу - це історія наших родин? Чи є родини, які живуть «поза історією»? Чому? Як ви розумієте слова Тараса Шевченка, які він записав у щоденнику: «Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини»?
Поставте собі оцінку за урок, зарахувавши за різні етапи роботи відповідні бали.
Роздивіться фотодокументи 20—30-х рр. 20 ст. Опишіть за фотографіями, у яких умовах жили зображені на них діти. Що на фотографіях указує на час їх створення? У чому цінність таких фотодокументів для історика?
Селяни на Харківщині слухають радіо. 1931 р.
Молоді гірники з інструкторами виходять із вибою. Сталінська (нині Донецька) обл. 1933 р.
Мітинг, присвячений 1-му Травня. 1923 р.
Мітинг з нагоди відкриття 4-річної трудової школи в хуторі Романівський на Донбасі. 1928 р.
Коментарі (0)