Перевірте, чого навчилися з теми. Повсякденне життя та культура України кінця XVIII — першої половини XIX ст.
- 12-09-2022, 01:28
- 912
9 Клас , Історія України 9 клас Власов (повторне видання) 2022
Перевірте, чого навчилися з теми. Повсякденне життя та культура України кінця XVIII — першої половини XIX ст.
ДАТИ І ПОДІЇ
1. Установіть хронологічну послідовність подій.
• Заснування університету в Києві • заснування університету в Харкові • відновлення діяльності Львівського університету • вихід друком першої частини «Енеїди» І. Котляревського • перше видання «Кобзаря» Т. Шевченка • прем’єра п’єси «Наталка Полтавка» І. Котляревського.
ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО
2. Установіть, про що йдеться в текстах історичних джерел. Обґрунтуйте історичне значення подій, про які йдеться у джерелах.
A. «Ми певні, що в українській літературі з’явиться ще багато діячів, рівних Шевченкові талантом, але не буде вже ні одного, рівного йому своїм значенням у справі нашого національного відродження: будуть великі письменники, але не буде вже пророків...» (Б. Грінченко)
Б. «...Знаменитий Щепкін оповідав, що головно дякуючи пораді Квітки в Харкові виставлена була вперше Котляревського "Наталка Полтавка” раніше іще цензура одобрила її для театральних вистав. "Наталка” перший раз дана була в Полтаві за спеціальним дозволом генерал-губернатора Рєпніна. Щепкін, родовитий українець, хотів дати її на свій бенефіс. Квітка дав йому ось яку раду: "Оголосіть яку-небудь стародавню п’єсу, а перед самим днем бенефіса зішліться на нездоровля якого-небудь актора і просіть, щоб для поспіху дозволили виставити "Наталку Полтавку” твір уже дозволений для постави”. І дійсно, сим способом харківці перший раз побачили на сцені п’єсу Котляревського» (І. Франко).
B. «...Я намалював Катерину в той час, як вона попрощалася з своїм москаликом і вертається в село; у царині під куренем дідусь сидить, ложечки собі струже і сумно дивиться на Катерину, а вона, сердешна, тіль не плаче та підіймає передню червону запащину, бо вже, знаєте, трошки теє... а москаль дере собі за своїми, тілько курява ляга; собачка ще поганенька доганя його та нібито гавкає. По однім боці могила, на могилі вітряк, а там уже степ тільки мріє. Отака моя картина» (З листа Т. Шевченка до Г. Тарновського).
ІСТОРИЧНА ПОСТАТЬ
3. Користуючись матеріалами підручника, додатковими джерелами, підготуйте за схемою на с. 4 історичний портрет одного із зображених діячів.
ПОНЯТТЯ І ТЕРМІНИ
4. Поясніть поняття й терміни і складіть із ними розповідь про події / явища історії України кінця XVIII - початку XIX ст.
Класицизм, романтизм, національна ідея, університет, Кобзар.
ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ’ЯЗКИ
5. Використовуючи текст підручника та додаткових матеріалів складіть схему «Причина-подія-наслідок» до таких подій / явищ:
Відкриття у Києві університету Святого Володимира
Становлення нової української літератури
Запровадження у містах системи класичного регулярного планування
ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТКА
6. Проаналізуйте сучасні фотографії пам’ятників. На честь кого, де та коли вони були встановлені? У чому полягає їхня мистецька та історична цінність? Що вони символізують?
Коментарі (0)