Історія України 9 клас Власов (повторне видання) 2022
- 12-09-2022, 01:13
- 937
Вступ
§ 1. Українські землі наприкінці XVIII — на початку XIX ст.
§ 2. Західноукраїнські землі на межі XVIII та XIX ст.
Розділ 1. Українські землі у складі Російської імперії наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст.
§ 3. Українські землі в системі міжнародних відносин
§ 4. Соціально-економічний розвиток
§ 5. Громадська опозиція російському царизму в Україні. Соціальні протести
§ 6. Початок українського національного відродження
Розділ 2. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині XIX ст.
§ 9. Історичні джерела про долю «Русалки Дністрової» та її авторів. Практичне заняття
Розділ 3. Повсякденне життя та культура України кінця XVIII — першої половини XIX ст.
§ 11. Освіта, наука, музика і театр
§ 12. Розвиток української мови та літератури. Тарас Шевченко
§ 13. Архітектура та образотворче мистецтво
§ 14. Історичні джерела про повсякденне життя українських селян. Практичне заняття
Розділ 4. Українські землі у складі Російської імперії в другій половині XIX ст.
§ 15. Кримська війна 1853-1856 рр. та реформи 60-70-х років XIX ст.
§ 16-17. Модернізація промисловості та сільського господарства
§ 18. Національний рух і суспільно-політичне життя в 60-х роках XIX ст.
§ 19. Національний рух і суспільно-політичне життя у 70-80-х роках XIX ст.
§ 20. Історичні джерела про українофільський етап національного відродження. Практичне заняття
Розділ 5. Українські землі у складі Австро-Угорщини в другій половині XIX ст.
§ 21. Соціально-економічний розвиток
§ 22. Суспільно-політичне життя у 60-80-х роках XIX ст.
§ 23. Політизація українського національного руху в 90-ті роки XIX ст.
Розділ 6. Україна початку XX століття перед викликами модернізації
§ 26. Політизація українського національного руху
§ 27. Російська революція 1905-1907 рр. на території України
§ 28. Суспільно-політичне становище у 1907-1914 рр.
§ 30. Економічне та суспільно-політичне життя
§ 31. Піднесення українського національного руху в західноукраїнських землях
Перевірте, чого навчилися з теми. Україна початку XX століття перед викликами модернізації
Розділ 7. Повсякденне життя та культура України в серединні XIX — на початку XX ст.
§ 32. Освіта, наука. Вплив процесів модернізації на суспільне та повсякденне життя
§ 33. Вплив модернізації на суспільне становище жінки в Україні. Практичне заняття
§ 34. Література, театр і музичне мистецтво
§ 35. Архітектура та образотворче мистецтво
Як працювати з підручником
Протягом цього навчального року ви докладно вивчатимете події української та світової історії від кінця XVIII до початку XX ст. Окреслений період є продовженням нового часу - історичної епохи, вивчення якої ви розпочали у 8 класі. Досліджуючи минуле, цьогоріч довідаєтесь, як складалася доля українського народу, за яких умов відбувалось українське національне відродження та як було сформовано ідеї української національної держави. Дізнаєтесь, як події української історії відображають загальноєвропейські процеси того періоду та яким чином вони впливають на наше сьогодення. Помічником для вас буде цей підручник.
Кожен параграф підручника відповідає одному або двом урокам. Матеріал кожного уроку поділено на пункти з назвами та на пізнавальні рубрики. Основні історичні відомості викладено в пунктах параграфів. Зрозуміти, як саме переживали події, про які довідуєтеся на уроці, тогочасні люди, що жили в Україні, вам допоможе робота з джерелами, що збереглися від згаданої доби (уривки з документів, подорожні нотатки, листи та спогади очевидців, матеріали тогочасної преси), а також оцінки учасників описуваних подій та сучасних істориків. Ви вже знаєте, що робота з історичним джерелом потребує спеціальних умінь і навичок, які ви вдосконалюватимете й цього разу. Цьому сприятимуть запитання та завдання до документів, а також схема роботи з історичними джерелами, яку ми для вас підготували.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ІСТОРИЧНИМИ ДЖЕРЕЛАМИ
- 1. Визначте, ким був автор документа;
- виясніть, про що йдеться в запропонованому уривку;
- установіть, коли відбулися описані події.
- 2. З’ясуйте, як автор розповіді ставиться до подій або історичних діячів, що їх описано;
- поміркуйте, навіщо він свідчить про події;
- окресліть значення подій та явищ, про які йдеться у джерелі.
- 3. Поясніть, у чому полягає цінність джерела особисто для вас;
- стисло висловіть власне ставлення до описаних подій і діячів.
Краще зрозуміти суть історичних подій, виявити зв’язок між подіями та їхній перебіг допоможе робота з історичною картою. Виконуючи запропоновані завдання, ви вдосконалюватимете вміння співвідносити події в просторі та часі.
У підручнику є завдання, які потребують уміння складати портрет історичної особи. Є й такі, за якими слід підготувати повідомлення про певну історичну подію. Щоб ви краще впоралися з такими завданнями, ми підготували схеми їх виконання.
ЯК СКЛАСТИ ПОВІДОМЛЕННЯ
- 1. Прочитайте в підручнику матеріал, до якого складаєте повідомлення.
- 2. Знайдіть літературу / інформацію в інтернеті, що допоможе вам його підготувати.
- 3. Складіть план розповіді.
- 4. За планом напишіть текст повідомлення.
- 5. Доберіть ілюстрації, які доцільно використати в повідомленні.
ЯК СКЛАСТИ ПОРТРЕТ ІСТОРИЧНОЇ ОСОБИ
- 1. Як відбувалося становлення особистості історичної особи.
Назвіть ім’я та прізвище. Де і коли ця людина народилася? Де і в яких умовах жила, зростала, виховувалася? Як формувалися її погляди?
- 2. Персональні якості й риси характеру.
Як персональні якості історичної особи впливали на її діяльність? Які з персональних якостей вам подобаються, а які - ні?
- 3. Життєвий шлях історичної особи.
Схарактеризуйте основні справи життя цієї людини. Які успіхи й невдачі траплялися у справах? Які верстви населення підтримували діяльність історичної особи, а які - ні? Чому? Хто був друзями, а хто - противниками (суперниками)? Чому? Якими були наслідки діяльності? Завдяки чому людство пам’ятає цю людину?
- 4. Ваше ставлення до історичної особи.
Як ви сприймаєте історичну особу? Які почуття викликає у вас її діяльність? Як ви ставитеся до засобів і методів діяльності історичної особи? Обґрунтуйте свою позицію.
Завдання, виконувати які радимо в парах, спонукають до розмірковування, навчають порівнювати власні думки з думками співрозмовника або співрозмовниці, аналізувати, робити висновки. У тих завданнях, які запропоновано виконувати в групах, подекуди передбачено пошук відповіді на дискусійні запитання. Обговорення цих питань привчатиме вас дослухатися до думки інших, поважати її, бути стриманими й толерантними до тих, хто не поділяє ваших поглядів.
Звертаємо увагу, що не обов’язково розв’язувати всі запропоновані в матеріалах уроку завдання. Що саме опрацьовувати, обирайте, порадившись із учителькою / учителем.
Працюючи над текстом підручника, звертайте увагу на тлумачення нових для вас слів і термінів, подані у рубриці «Словник». Ці слова вам необхідно вміти пояснювати та вживати під час відповіді. Рубрика підручника «Історична постать» надасть вам візуальну та коротку довідкову інформацію про важливих політичних діячів та діячок або духовних сподвижників доби. У підручнику є рубрика «Зауважте», яка містить історичні цікавинки для найдопитливіших учнів / учениць. Наприкінці кожного параграфа ви знайдете рубрику «Перевірте себе», що допоможе перевірити, чи добре засвоїли матеріал параграфа. А завдання у рубриці «Перевірте, чого навчилися з теми» сприятиме систематизації знань із вивченого у розділі матеріалу.
Є в підручнику й практичні заняття, під час яких ви не просто опановуватимете новий матеріал, а навчатиметеся самостійно «видобувати» історичні факти із запропонованих джерел.
Цікавого вам навчання й високих результатів!
Коментарі (0)