Войти
Закрыть

Історія України 8 клас Швидько, Чорнобай

8 Клас

Період історії України ХVI-ХVІІІ ст., який вивчається у 8-му класі, надзвичайно цікавий розмаїттям подій, явищ, історичних осіб, радикальних суспільно-політичних і культурних змін. Водночас він є дуже складним для вивчення. Українські землі одночасно знаходилися в складі різних держав, що передбачає й особливості їхнього розвитку. Український народ не мав у цей період своєї державності, але вже визрівали умови для боротьби за її відродження. Це відбулося в середині XVII ст., коли внаслідок Національно-визвольної війни українського народу було створено козацьку державу. Матеріал курсу охоплює три періоди історії України: литовсько-польський, козацький та частково імперський, а за внутрішньою ознакою суспільного розвитку - початковий етап її новітньої історії. На початку XVI ст. українські землі входили до складу різних держав. З кінця XIV ст. Галичина перебувала під владою Польщі, Закарпаття - Угорщини, Буковина - Молдовського князівства, Чернігово-Сіверщина і Слобожанщина - Московської держави. Більшість же українських земель належала Великому князівству Литовському....

Історія України 8 клас Власов

8 Клас

«Ченець став на коліна й побожно схилив голову. Трохи зосереджено помовчав, ніби прислухаючись, чи запанувала врешті в келії тиша. Щоправда, для стороннього вуха тут завжди було тихо. Та й сам він, ледве світлішав край неба, не міг нарікати на шум. Помолившись, Михайло запалив свічу. "Минувшино, я завинив перед тобою. Допоможи, великий Боже, терпляче спокутувати свої провини”. Перехрестився й узяв перо. "Чому кожній людині читання історій дуже корисне? – звертався він до свого майбутнього читача. – Бо коли б не описано й світу не подано, разом би з тілом безвісти все сходило б у землю, і люди, як у темряві будучи, не відали б, що за минулих віків діялося”». Потому почалася копітка й довготривала робота: ченець Густинського монастиря, що біля Прилук на Чернігівщині, Михайло Лосицький узявся переписувати великий літопис, писаний, як встановили дослідники, у 20-х роках 17 ст. Власне, зроблена Лосицьким 1670 р. копія й зберегла до нашого часу надзвичайно цінне історичне джерело – Густинський літопис. Його автор докладно описав події з історії княжих часів, а в прикінцевій частині подав невеличкі повісті про реалії тогочасного життя, розповіді про запорізьких козаків. Так, у літописі утверджується думка про спадкоємність епох – княжої та козацької. Саме з останньою випадає познайомитися цього навчального року й вам, шановні восьмикласники....

История Украины 8 класс Гисем, Мартынюк

8 Клас

В этом году вы продолжите изучать курс истории Украины. Как вы уже знаете, залогом успешной работы на уроках и дома является умение работать с учебником. Прежде всего давайте познакомимся с его структурой. Весь материал в учебнике объединен в пять разделов, в каждом из которых от пяти до десяти параграфов, которые, в свою очередь, состоят из нескольких пунктов. В тексте вам встретятся выделенные слова и даты, а также толкование основных терминов и понятий. На них следует обратить особое внимание. Важное значение для понимания событий имеют исторические документы, иллюстрации и схемы. При работе с параграфом внимательно прочитайте предложенные авторами документы и ответьте на вопросы к ним. Рассматривая иллюстрации в учебнике, обязательно обращайте внимание на подписи к ним — они поясняют, что изображено. Приведенные схемы раскрывают связи между звеньями исторических явлений, объясняют их особенности и последствия. Работа с исторической картой позволит понять, где именно происходили события, о которых идет речь в тексте, и к каким изменениям они привели. Проверить свои знания вам помогут вопросы и задания, составленные к каждому параграфу. Обобщить материал раздела вы сможете с помощью специальных вопросов и заданий, а также тестов для подготовки к тематическому оцениванию. В конце учебника вы найдете приложения: планы-схемы для самостоятельной работы с учебником и дополнительной литературой, рекомендации по работе с историческими документами и т. д. Однако не всегда в учебнике достаточно информации для того, чтобы подготовиться к урокам, в том числе к практическим занятиям, которые требуют работы с дополнительными источниками. Возможно, у вас возникнет желание узнать больше, чем написано в учебнике. С этой целью был создан электронный образовательный ресурс, на котором размещены интересная дополнительная информация, фрагменты документов и вопросы к ним, онлайн-тесты для самоконтроля и т. д....

История Украины 8 класс Власов

8 Клас

«Монах встал на колени и молитвенно склонил голову. Сосредоточенно помолчал, как бы прислушиваясь, воцарилась ли в кельи тишина. Правда, для постороннего уха здесь всегда было тихо. Да и сам он сейчас, когда едва светлел небосклон, не мог жаловаться на шум. Помолившись, Михайло зажег свечу. "Прошлое, я виноват перед тобой. Помоги, великий Боже, терпеливо искупить свою вину”. Перекрестился и взял перо. "Почему каждому человеку чтение истории весьма полезно? - обращался он к своему будущему читателю. - Ибо если бы не описано и миру не явлено, вместе с телом без вести всё нисходило бы в землю и люди, как в темноте будучи, не ведали бы, что в прошлые века деялось”». Потом началась кропотливая и долгая работа: монах Густынского монастыря близ Прилук на Черниговщине, Михайло Лосицкий, взялся переписывать большую летопись, писанную, как установили исследователи, в 20-х годах 17 в. Собственно, сделанная Лосицким в 1670 г. копия и сохранила до нашего времени чрезвычайно ценный исторический документ - Густынскую летопись. Ее автор подробно описал события истории княжеских времен, а в завершающей части представил небольшие повествования о реалиях современной ему жизни, о запорожских казаках. Так, в летописи утверждается мысль о преемственности эпох - княжеской и казацкой. Именно с последней предстоит познакомиться в этом учебном году и вам, уважаемые восьмиклассники. Казацкая эпоха необычайно богата событиями и героями. Надеемся, что вас увлекут головокружительные, полные приключений и испытаний судьбы казацких предводителей - гетманов, кошевых, полковников, а также художников, церковнослужителей того времени - всех, кто творил историю казацкой Украины. Рассказы о них, построенные на основе исторических документов, убеждают читателя в яркости этих личностей. Вера в Бога, любовь к родной земле, законы казацкого побратимства - вот что определяло их поступки. Надеемся, история казацкой эпохи научит и вас самоотверженной любви к родной земле - тому магнетическому чувству, о котором так образно высказался Михайло Лосицкий: «Свойственно какую-то тягу и любовь к отчизне своей испытывать каждому человеку; она к себе притягивает, как магнит-камень железо»....

Історія України 9 клас Власов (повторне видання) 2022

9 Клас

Протягом цього навчального року ви докладно вивчатимете події української та світової історії від кінця XVIII до початку XX ст. Окреслений період є продовженням нового часу - історичної епохи, вивчення якої ви розпочали у 8 класі. Досліджуючи минуле, цьогоріч довідаєтесь, як складалася доля українського народу, за яких умов відбувалось українське національне відродження та як було сформовано ідеї української національної держави. Дізнаєтесь, як події української історії відображають загальноєвропейські процеси того періоду та яким чином вони впливають на наше сьогодення. Помічником для вас буде цей підручник. Кожен параграф підручника відповідає одному або двом урокам. Матеріал кожного уроку поділено на пункти з назвами та на пізнавальні рубрики. Основні історичні відомості викладено в пунктах параграфів. Зрозуміти, як саме переживали події, про які довідуєтеся на уроці, тогочасні люди, що жили в Україні, вам допоможе робота з джерелами, що збереглися від згаданої доби (уривки з документів, подорожні нотатки, листи та спогади очевидців, матеріали тогочасної преси), а також оцінки учасників описуваних подій та сучасних істориків. Ви вже знаєте, що робота з історичним джерелом потребує спеціальних умінь і навичок, які ви вдосконалюватимете й цього разу. Цьому сприятимуть запитання та завдання до документів, а також схема роботи з історичними джерелами, яку ми для вас підготували....

Історія України 9 клас Власов

9 Клас

Цього навчального року в курсі «Історія України» ви вивчатимете події від кінця 18 ст. до 1914 р. - початку Першої світової війни. Сучасні історики називають цей період довгим, бо українське 19 ст. було історичною епохою, яка виходила за межі календарного хронологічного століття. У цю історичну добу Україну не позначали на картах як окрему державу, її землі входили до складу двох імперій - Російської та Австрійської. Утім, тривала бездержавність зумовила, як це здебільшого трапляється в історії, потужну хвилю національного піднесення, стосовно якого вживають термін національне відродження. Власне, «довге» українське 19 століття, події якого вивчатимете цього року, - це передусім століття національного відродження. Зауважте, що поняття «національне відродження», в основі якого лежить метафоричний образ, набуло поширення саме в 19 ст. для означення процесів, пов’язаних із пробудженням національної самосвідомості бездержавних народів Європи. Згодом згадане поняття стало терміном. Отже, національним відродженням називають культурно-політичний процес, під час якого етнос (народ), усвідомлюючи свою історичну, культурну й економічну єдність, прагне здобути політичну самостійність. І це прагнення перетворює його в націю. Початок національного відродження, а згодом і його піднесення пов’язані з діяльністю нового соціального прошарку - національної інтелігенції. Цей прошарок в Україні почав формуватися саме в 19 ст. Поява інтелігенції, яка уособлювала культурну еліту, зробила можливим поширення і збереження національних традицій у народному середовищі, стала передумовою українського відродження. Тому історію появи та розвитку української інтелігенції розглядатимемо як одну зі складових історії національного відродження в Україні....

Історія України 9 клас Гісем, Мартинюк (поглиблене вивчення)

9 Клас

Перед тим як розпочати вивчення нового періоду історії України, необхідно за змістом підручника ознайомитися з його структурою. Матеріал об’єднано у вісім розділів, що містять кілька параграфів, які, у свою чергу, складаються з кількох пунктів. Дати основних подій, поняття і терміни, імена історичних діячів, на які необхідно звернути увагу і запам’ятати, виділені в тексті чорним шрифтом. Окремими врізками подаються тлумачення найважливіших понять. Важливе значення для засвоєння матеріалу мають історичні документи, ілюстрації, карти й схеми. Працюючи з параграфом, необхідно обов’язково прочитати включені до нього документи і відповісти на запитання до них. Розглядаючи ілюстрації, звертайте увагу на підписи, що пояснюють зміст зображеного. До деяких із них слід виконати завдання. Робота з історичною картою сприятиме формуванню уявлень про те, де відбувалися події і які зміни вони спричинили. Наведені в параграфах схеми розкривають зв’язки між складовими історичних явищ, пояснюють їх особливості тощо.  ...

Історія України 9 клас Бурнейко

9 Клас

Підручник з історії України для 9 класу відповідно до чинної програми з історії України подає навчальний матеріал курсу від кінця XVIІІ до початку ХХ ст. Завдання для учнів, а також способи групування та подачі навчального матеріалу в підручнику передбачають можливість індивідуального підходу до організації навчального процесу на уроці. Залежно від специфіки теми повноцінними джерелами знань, поруч з базовим авторським текстом, служать цитати авторитетних дослідників минувшини, уривки з першоджерел, схеми і картосхеми, окремі зображення. В підручнику є завдання для актуалізації опорних знань і матеріал для синхронізації подій з історії України та всесвітньої історії. Методичний апарат підручника передбачає можливість поетапного закріплення опрацьованого матеріалу, спрямований на полегшення організації взаємодії учителя/учительки та учнів на уроці й на підвищення ефективності самостійної роботи учнів з підручником. ...

Історія України 9 клас Пометун, Гупан, Смагін

9 Клас

Минулого навчального року ви розпочали вивчення нової історії України. Цьогоріч запрошуємо вас до знайомства з модерною Україною, історія якої допоможе вам осягнути складні шляхи історичного розвитку української нації та її державності. Як і раніше, надійним помічником на шляху пізнання історії стане підручник. Користування ним буде зручнішим, коли ви розумієте, як побудовано навчальну книжку та які позначки вам допомагатимуть. Працюючи з текстом, подумайте — перед вами завдання, які треба виконати під час або після читання тексту пункту параграфа. Працюймо разом — завдання, які виконуватимете на уроці самостійно або разом з однокласниками в парі чи в малій групі. Перевірте засвоєне на уроці — таку рубрику ви знайдете після кожного параграфа. Надруковані звичайним шрифтом запитання й завдання спрямовані на повторення змісту параграфа. Виділені курсивом — складніші, вони спрямовані на перевірку вашого розуміння матеріалу уроку загалом. Але не залишайте їх поза увагою, намагайтеся відповісти на всі типи запитань, працюючи в класі або вдома. Домашнє завдання — для вдумливого виконання вдома. Більшість таких завдань передбачає дослідницьку роботу: обмірковування теми уроку, відвідування бібліотеки, проведення екскурсії чи пошук необхідної інформації в енциклопедіях, в Інтернеті тощо. Для того щоб успішно виконати домашнє завдання, обов’язково повторіть матеріал теми за підручником і дайте відповіді на запитання попередньої рубрики....

Історія України 9 клас Гісем, Мартинюк

9 Клас

Запорукою успішної роботи на уроках і вдома є вміння працювати з підручником. Тож ознайомимося з його структурою. Матеріал поділено на вісім розділів, що містять кілька параграфів, які, у свою чергу, складаються з пунктів. Дати основних подій, поняття і терміни, імена історичних діячів, на які слід звернути увагу та запам’ятати, виділені в тексті чорним шрифтом. Окремими врізками подаються тлумачення найважливіших понять. На початку параграфа подані запитання, які допоможуть вам пригадати раніше вивчений матеріал і підготуватися до сприйняття нового. Важливе значення для засвоєння матеріалу мають історичні документи, ілюстрації, карти й схеми. Працюючи з параграфом, необхідно обов’язково прочитати вміщені до нього документи і відповісти на запитання до них. Розглядаючи ілюстрації, звертайте увагу на підписи, що пояснюють зміст зображеного. Робота з історичною картою сприятиме формуванню уявлень про те, де відбувалися події і які зміни вони спричинили. Наведені в параграфах схеми розкривають зв’язки між складовими історичних явищ, пояснюють їх особливості тощо. Параграфи завершуються висновками, які допоможуть вам визначити розглянуті в них провідні ідеї. Перевірити свої знання вам дозволять запитання і завдання, наведені після кожного параграфа. Підсумувати матеріал розділу ви зможете за допомогою узагальнюючих запитань і завдань....

Навігація