Войти
Закрыть

Дмитро Павличко (Народився 1929 р.). Слід на серці («Найдовша з усіх доріг...»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Слід на серці («Найдовша з усіх доріг...»)

У збірці «Таємниця твого обличчя» переважає інтимна лірика. Їй суголосні твори на інші мотиви: любові до батьківщини, синівського почуття, захоплення красою природи.

Паралелізм і персоніфікацію — ці апробовані ще народною лірикою художні поетичні засоби — ускладнено автором, перетворено на особливу, дуже виразну «мову», що дозволяє відтворити високу красу людських почуттів. Поза сумнівом, поет в осмисленні кохання має славетного попередника: геніального Івана Франка з його «Зів'ялим листям». Усі твори Д. Павличка надзвичайно емоційні, а його ліричний герой виявляє себе як дуже відверта, окрилена й витончена натура.

Таким він є й у поезії «Найдовша з усіх доріг»: свої душевні почуття наділяє особливою здатністю перетворювати світ. І вже час і відстань вимірюються зустрічами з обраницею, а нетривала розлука з нею в суб'єктивному сприйнятті героя розтягується на віки.

Читацький практикум

Прочитайте поезію, виконайте завдання.

* * *

Найдовша з усіх доріг —

Дорога твого приходу.

Найбільша з усіх таємниць —

Таємниця твого обличчя.

Ми прощаємося на день,

Ніби розходимось на віки.

І твій слід на моєму серці

Поглиблюють кожні очі.

Жінка. Видіння (Віктор Зарецький, 1978)

Виявляємо літературну компетентність

  • 1. Які емоції ви переживали під час читання цієї поезії? Поділіться своїми враженнями з однокласниками, однокласницями й учителями, батьками.
  • 2. Які образи поезії вас здивували, зацікавили?
  • 3. Об'єднайтеся в малі групи, наведіть гіпотези, обґрунтуйте їх і презентуйте однокласникам та однокласницям.

• Прочитайте уважно перші два рядки поезії. Які образи створює у них поет? Яке символічне значення мають ці образи в українській, зарубіжній літературі?

• Прочитайте уважно третій і четвертий рядки поезії. Які образи в них постають? Як ви їх зрозуміли? Дайте своє потрактування цих рядків.

  • 4. Яким постає ліричний герой цієї поезії? На вашу думку, він говорить про кохання до реальної жінки чи змальовує кохання до свого ідеалу? Обґрунтуйте свої міркування.
  • 5. Завдяки яким образам, художнім прийомам читачі відчувають високість почуття ліричного героя?
  • 6. Поміркуйте, чи можна сформулювати провідну думку, яку хотів донести ліричний герой до своєї коханої? Обґрунтуйте свої міркування.

Виявляємо творчі здібності

  • 7. Оберіть тему й напишіть есей.

• Скільки кольорів має доля?

• Найдовша з усіх доріг...

• Лише той, хто кохав...

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація