Войти
Закрыть

Софія Андрухович (Народилась 1982 р.). Щоденні записки від Стефи («Фелікс Австрія»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Щоденні записки від Стефи («Фелікс Австрія»)

Від назви багато в чому залежить успіх, адже вона здатна заінтригувати й привабити потенційних читачок і читачів. Ось як «Фелікс Австрія».

Із цим авторці допоміг батько, коли почув назву польського гуртожитку, у якому вона працювала над романом. Мовляв, якщо гуртожиток має назву «Фелікс», а твір про Австро-Угорщину, то вже й назва роману готова. А назва перегукується з поетичними рядками: «Bella gerant alii, tu felix Austria, nube» («Нехай інші воюють! А ти, щаслива Австріє, укладай шлюби»).

Відсилання до «щасливої Австрії» (felix Austria) сприймається як апеляція до міфу про «золоту добу» Галичини за «матінки Австрії» та її «найяснішого цісаря» Франца Йосифа. Події, що відбуваються 1900 року в Станіславові, пов'язані з кількома приватними історіями. Недарма твір має вигляд щоденника Стефанії Чорненько, яку вдочерив доктор Анґер. Він мав і рідну доньку Адель, яка вийшла за скульптора Петра Сколика.

Стефанія (Стефа) та Адель (Аделя) товаришують, сваряться, миряться... А ще ображаються, помиляються, обурюються, підозрюють одна одну в різних підступах, влаштовують сцени та інтригують. Ще часто сумують, переживають, і зрештою розчарована в житті Стефа збирається їхати в пошуках кращої долі — ген за океан.

У романі є й чимало персонажів другого плану. Серед них хлопчина на ім'я Фелікс — так назвав його Петро Сколик на честь дня народження австрійського монарха. Виявляється, малого вже давно використовував хитрий і нечистий на руку фокусник Ернест Торн — заохочував до крадіжок.

Сама С. Андрухович якось зазначила: «Звісно, можна багато говорити про відмінності чоловічого та жіночого письма, вони існують об'єктивно, оскільки йдеться про різні способи мислення, різні підходи, вибір тем тощо. Але дивно уявити жінку-читачку, яка відмовляється читати написане письменниками-чоловіками, ставлячи тавро «чоловіча проза». І дивно уявляти людей, які автоматично зараховують «жіночу літературу» до «низькопробної», неякісної».

Опрацьовуємо прочитане

  • 1. Яке враження справив на вас твір? Які образи зацікавили?
  • 2. Визначте головну тему твору. У яких аспектах авторка її розкриває? Чи є ця тема сучасною?
  • 3. Поміркуйте, чому сучасна письменниця обрала тлом для розкриття актуальної в наш час теми початок ХХ ст.? Чи звернули ви увагу на те, коли починається дія роману? Якого символічного змісту може набути ця дата?
  • 4. Знайдіть у мережі Інтернет читацькі відгуки та рецензії на роман «Фелікс Австрія». Визначте основні тези, доповніть їх своїми думками про твір.
скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація