Войти
Закрыть

Узагальнення до розділу 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку

11 Клас , Всесвітня історія 11 клас Щупак (рівень стандарту)

 

§ 27. Узагальнення до розділу 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку

1. УЗАГАЛЬНЕННЯ

1960 р. — «Рік Африки»

2. ПРАКТИЧНА РОБОТА

У 1944 р. уряд США розпочав масштабне дослідження японської культури та суспільства. Мета проекту максимально прагматична — знати все про психологію та світогляд свого ворога. Результати урядового дослідження були опубліковані у 1946 р. у вигляді книжки «Хризантема і меч: моделі японської культури». Її авторка Рут Бенедикт — професорка Колумбійського університету, зокрема зазначала: «Справжня сила Японії, яку вона могла б використати для перетворення себе у мирну країну, міститься у її здатності сказати про свою поведінку: «Це було неправильно», — і потім спрямувати свою енергію в інше русло».

  • 1) Як ви думаєте, наскільки складно було японському суспільству, яке протягом багатьох століть толерувало ідеї власної вищості, культу імператора й імперії, сприйняти факт зовнішньої окупації, обмеження суверенітету, втрати власних збройних сил?
  • 2) Напишіть есей на тему: «Імперія війни чи імперія технологій: що важливіше у ХХІ ст.?».

3. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Мао Цзедун, як і багато китайців того часу, не чистив зуби. Щоб освіжити рота, він полоскав його чаєм і жував чайне листя. На запитання європейців Мао незмінно відповідав: «Навіщо чистити зуби? Ви коли-небудь бачили тигра, який чистить свої ікла?»

Як Ви вважаєте, кому були адресовані слова Мао, — європейцям чи китайцям?

4. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Зульфікар Алі Бхутто, міністр іноземних справ Пакистану в 1963— 1966 рр., а пізніше президент (1971 р.) і прем'єр-міністр Пакистану (1973—1977 рр.), заявляв:

«Якщо Індія створить свою атомну бомбу, значить, і нам доведеться робити свою, навіть якщо заради цього доведеться сидіти на хлібі та воді або й зовсім помирати з голоду. Бомба є у християн, у юдеїв, а тепер ще й у індуїстів. Чому б і мусульманам не обзавестися своєю?»

Спробуйте відповісти на запитання:

  • 1) Чи згодні Ви з тим, що атомна зброя є «чинником стримування» від міжнародних конфліктів і війн?
  • 2) Чи можуть бути підстави до цілеспрямованого обмеження споживання людей, свідомого «затягування пасків» заради створення зброї масового ураження? Які сучасні країни жертвують добробутом населення заради гонки озброєнь; до чого це може призвести?

5. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Спробуйте відповісти на запитання публіциста М. Вікулова:

«Причина, з якої сотні мільйонів арабів, які живуть на територіях мільйонів квадратних кілометрів, відмовили в праві на власну державу розміром вдвічі меншу за Київську область жменьці євреїв, залишається невідомою».

6. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Пригадайте «весну народів» 1848—1849 рр. і зіставте з нею «Арабську весну», що розпочалася 2010 р. Чи є якісь спільні риси у цих двох явищах, що мали місце в різних частинах світу і за різних часів?

7. ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Че Гевара і Фідель Кастро Початок 1960-х років

Використовуючи матеріал підручника, додаткову літературу та інформацію з мережі Інтернет, підготуйте повідомлення про «експорт революції» в Латинську Америку, одним із провідників якого був Че Гевара.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 11 клас Щупак (рівень стандарту)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація