Войти
Закрыть

Практичне заняття за розділом IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст.

8 Клас , Всесвітня історія 8 клас Гісем, Мартинюк 2021 (поглиблене вивчення)

 

Практичне заняття за розділом IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст.

ПРИГАДАЙТЕ

1. Які території були загарбані Османською імперією в Європі в XVI—XVII ст.? 2. Із якими державами вела боротьбу Річ Посполита в XVII—XVIII ст.? 3. Що спричинило проведення Петром I реформ у Московській державі? Які сфери життя охопили реформи? 4. Назвіть імена найвидатніших історичних діячів XVI—XVIII ст. Поясніть, чому ви обрали саме їх.

МЕТА: спираючись на знання, отримані впродовж опрацювання матеріалу розділу, розвивати вміння працювати з контурною картою; удосконалювати навички групової роботи та вміння знаходити необхідну інформацію в тексті історичного джерела.

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

1. Повторити матеріал розділу.

2. У складі малих груп зібрати додаткову інформацію про реформаторську діяльність московського царя (російського імператора) Петра I та скласти повідомлення.

3. Підготувати презентацію за однією з тем (на вибір):

  • 1) Експансія Османської імперії в Європі в XVI—XVII ст.;
  • 2) Московська експансія в XVI — на початку XVIII ст.

Флот доби Петра І. Художник Євген Лансере. 1909 р.

ХІД РОБОТИ

I. Робота з контурною картою

1. Позначте різними кольорами регіони, приєднані до Московської держави в XVI, XVII та XVIII ст. Укажіть дату проголошення Російської імперії.

2. На контурній карті Речі Посполитої заштрихуйте території, які вона втратила в XVII ст. на користь Швеції, Московії та Османської імперії.

3. Заштрихуйте різними кольорами території, які були підкорені Османською імперією в XVI та XVII ст.

4. Позначте битви (назви і дати), які зупинили османську агресію в Європі.

5. Обведіть межі Шведського королівства на час його максимального територіального розширення. Укажіть назви держав, які були основними противниками Швеції в боротьбі за узбережжя Балтійського моря.

II. Робота з таблицею

Складіть синхронізовану таблицю подій XVI—XVII ст. у Північній, Східній, Південно-Східній Європі.

III. Робота в малих групах

Малі групи представляють класу підготовлені повідомлення, у яких обґрунтовані (або спростовані) судження про суперечливий характер реформ Петра I.

IV. Підсумки заняття

Учні та учениці самостійно аналізують результати своєї роботи на практичному занятті.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду