Практичне заняття за розділом IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст.
- 26-03-2022, 15:54
- 829
8 Клас , Всесвітня історія 8 клас Гісем, Мартинюк 2021 (поглиблене вивчення)
Практичне заняття за розділом IV. Османська імперія. Держави Східної Європи в XVII—XVIII ст.
ПРИГАДАЙТЕ
1. Які території були загарбані Османською імперією в Європі в XVI—XVII ст.? 2. Із якими державами вела боротьбу Річ Посполита в XVII—XVIII ст.? 3. Що спричинило проведення Петром I реформ у Московській державі? Які сфери життя охопили реформи? 4. Назвіть імена найвидатніших історичних діячів XVI—XVIII ст. Поясніть, чому ви обрали саме їх.
МЕТА: спираючись на знання, отримані впродовж опрацювання матеріалу розділу, розвивати вміння працювати з контурною картою; удосконалювати навички групової роботи та вміння знаходити необхідну інформацію в тексті історичного джерела.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
1. Повторити матеріал розділу.
2. У складі малих груп зібрати додаткову інформацію про реформаторську діяльність московського царя (російського імператора) Петра I та скласти повідомлення.
3. Підготувати презентацію за однією з тем (на вибір):
- 1) Експансія Османської імперії в Європі в XVI—XVII ст.;
- 2) Московська експансія в XVI — на початку XVIII ст.
Флот доби Петра І. Художник Євген Лансере. 1909 р.
ХІД РОБОТИ
I. Робота з контурною картою
1. Позначте різними кольорами регіони, приєднані до Московської держави в XVI, XVII та XVIII ст. Укажіть дату проголошення Російської імперії.
2. На контурній карті Речі Посполитої заштрихуйте території, які вона втратила в XVII ст. на користь Швеції, Московії та Османської імперії.
3. Заштрихуйте різними кольорами території, які були підкорені Османською імперією в XVI та XVII ст.
4. Позначте битви (назви і дати), які зупинили османську агресію в Європі.
5. Обведіть межі Шведського королівства на час його максимального територіального розширення. Укажіть назви держав, які були основними противниками Швеції в боротьбі за узбережжя Балтійського моря.
II. Робота з таблицею
Складіть синхронізовану таблицю подій XVI—XVII ст. у Північній, Східній, Південно-Східній Європі.
III. Робота в малих групах
Малі групи представляють класу підготовлені повідомлення, у яких обґрунтовані (або спростовані) судження про суперечливий характер реформ Петра I.
IV. Підсумки заняття
Учні та учениці самостійно аналізують результати своєї роботи на практичному занятті.
Коментарі (0)