Войти
Закрыть

Як за елліністичної доби розвивалася культура (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Елліністичною називають культуру, яка що відрізнялася і від давньогрецької, і від давньосхідної. Головними центрами елліністичної культури стали міста Александрія (Єгипет), Антіохія (Сирія), Пергам (Мала Азія) та ін. За доби еллінізму грецькі архітектори створили видатні споруди. Проте їх характер змінився. Тепер храми, палаци, скульптури відзначались масштабністю, будівлі прикрашали мозаїкою, фресками, художніми творами, схожими на великі еллінські зразки. Талановиті художники, поєднуючи досягнення грецької культури з місцевими традиціями, створювали справжні шедеври. Деякі з них вважалися дивами світу. З-поміж найвідоміших творів еллінізму - скульптура «Лаокоон і його сини». За переказами, Лаокоон радив троянцям не ввозити в місто дерев'яного коня, який греки залишили з волі богів. Як кару за непослух, розгнівані боги наслали двох зміїв, які умертвили Лаокоона і його двох синів. Відомі всьому світові - статуї Ніки Самофракійської та Венери Мілоської. 2. Якими пам’ятками уславились Александрія та Пергам? Щоб кораблі могли безперешкодно дістатися порту, в Александрії збудували величезний маяк - лександрійський маяк або Фароський маяк - одне з Семи чудес стародавнього світу несло в собі не тільки архітектурну елегантність, але й практичну функцію. Маяк знаходився на острові Фарос (сьогодні це мис в межах міста Александрія у Єгипті). Він гарантував морякам безпечне повернення у Велику Гавань. Упродовж всього існування маяк був третьою найвищою спорудою на Землі (після пірамід Хеопса та Хафри)....

У чому сутність еллінізму й особливості елліністичних держав (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Елліністичний етап, або Еллінізм етап в історії країн Східного Середземномор’я з часу походів Александра Македонського (334-323 рр. до н. е.) до завоювання цих країн Римом, що завершився ЗО РОКУ до н. е. підпорядкуванням Єгипту.  3. Чому імперія Александра Македонського швидко розпалася після його смерті? Держава Александра Македонського була створена силою зброї, в результаті багаточисельних війн. Такі держави ніколи довго в історії не існували. Римська імперія воювала за території, підкорені македонянами. Були багаточисельні народні повстання в землях імперії проти порарадителів. Підкорені народи прагнули свободи і визволення.  4. Як змінився грецький світ у наслідок завоювань Александра? Після Александра Македонського грецький світ змінився. Його кордони розширились, оскільки багато греків переселились на Схід у міста, засновані великим полководцем і його наступниками. Через 100 років після походу Александра в Малій Азії, Сирії, Єгипті проживало більше греків, ніж у Європі. Цей період учені назвали еллінізмом. В епоху еллінізму грецька мова перетворилася на мову міжнародного спілкування. В елліністичних державах поширювались не тільки мова, ай спосіб життя греків. При палацах елліністичних правителів творили грецькі скульптори, поети, філософи. У нових містах будували гімнасії й театри, іподроми й стадіони. У Єгипті й Вавилоні, Фінікії й Середній Азії поширилася грецька релігія. Скрізь зводилися храми на честь Зевса, Афіни, Аполлона. Грецька і місцеві релігії настільки перемішалися, що люди молилися й приносили жертви одночасно Осірісу й Посейдону, Мардуку й Артеміді. Бурхливо розвивалася торгівля. Усю Передню Азію перетинали караванні шляхи, облаштовані спеціальними помешканнями для купців, колодязями й охороною. Морськими шляхами східні товари поширювались на все Середземномор'я та Причорномор’я....

У чому полягала причина піднесення Македонії (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

У IV ст. до н.е. царем Македонії став Філіпп II (правив 359-536 рр. до н.е.), який заклав основи могутності своєї держави. Він провів у Македонії низку важливих реформ, збільшив військо й удосконалив його, побудував флот. 2. Чим закінчилася битва при Херонеї? У серпні 358 р. до н.е. поблизу міста Херонеї відбулась вирішальна битва об’єднаних сил греків проти македонян. Сили супротивників були приблизно рівними. Натхненник греків Демосфен бився у лавах афінян простим гоплітом. Битва була жорстокою і тривалою. Долю поєдинку вирішив 18 - річний син Філіппа Александр - майбутній великий завойовник Стародавнього світу. Він завдав удару в тил наступаючим афінянам. Роз’єднані цим несподіваним нападом, афінські воїни та їхні союзники почали безладно відступати. Македоняни перемогли.  3. Висловіть своє ставлення до Демосфена. Чим вам запам’ятався цей історичний діяч? Демосфен (384 - 322 до н. е.) - давньогрецький оратор, політичний діяч, лідер антимакедонського угруповання. Закликав греків до боротьби проти царя Македонії Філіппа II, домігся створення антимакедонської коаліції грецьких полісів, яка не привела до успіху, і в 338 до н. е. установилося правління Македонії в Греції. Після смерті Александра Македонського організував повстання, що не мало успіху, і, щоб не потрапити до рук македонців, отруївся....

Яку роль відігравали наука, освіта і спорт в Афінському полісі (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Грецький філософ Демокрит стверджував, що світ складається з найдрібніших (невидимих для людського ока) частинок - атомів. Це геніальне передбачення було доведене вченими лише на початку XX ст.  2. Як було організовано освіту для дітей різного віку? Хлопчиків до семи років виховували батьки. Потім їх передавали педагогу - рабові, який водив дітей до школи та стежив за їхньою поведінкою на вулиці. Школи були початкові, середні та вищі. У початковій школі учні віком 7-12 років не тільки навчалися читати, писати, рахувати, а й займалися спортом і музикою, запам'ятовували поеми Гомера, опановували гру на лірі та флейті. Але значно більше уваги звертали на гідну поведінку учнів. Вулицями діти ходили, не піднімаючи очей, були зобов'язані мовчати у присутності старших тощо. У середніх школах юнаків навчали граматики, риторики, удосконалювали гімнастичні вміння.У 16 років афінський юнак закінчував школу, але до 18 років він ще продовжував займатися гімнастикою в гімнасіях. Там молоді люди вправлялися у бігу, стрибках, метали диск і спис, боролися. Усі школи були приватними, тому за навчання платили гроші. Найталановитіші юнаки відвідували відому Академію Платона. А неподалік від Афін був розміщений Лікей, де викладав знаменитий учений-енциклопедист Аристотель....

У чому особливості господарювання і повсякденного життя у Стародавній Греції V ст. до н.е. (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Серед основних видів ремесла Стародавній Греції були металообробка, гончарство і ткацтво. Особливо шанувалися в грецькому суспільстві ковалі. В усьому Середземномор’ї славилися вироби грецьких гончарів: амфори для перевезення і зберігання вина, олії, зерна, повсякденний і святковий столовий посуд, теракотові статуетки, облицювальна плитка, світильники і навіть водопровідні та каналізаційні труби.  2. Де елліни використовували працю рабів? За підрахунками вчених в Афінах раби становили близько третини всього населення. Багато рабів працювало в сільському господарстві, ремісничих майстернях, рудниках і на будівництві. Дуже часто рабів використовували в домашньому господарстві, де вони були кухарями, няньками, годувальницями. Були також раби, які належали державі: охоронці, писарі, секретарі. Вони стримували поденну оплату, жили зі своєю сім’єю і мали трохи більше прав. За сумлінну службу чи добрий вчинок раби могли отримати свободу або зібрати необхідні кошти і викупитися на волю. Становище рабів в Афінах було кращим, аніж в інших грецьких полісах. Афінянин не мав права убити свого раба. Якщо раба не задовольняла жорстокість володаря, то він міг звернутися до суду, щоб його продали іншому господарю. ...

Як в Афінах утверджувалася демократія (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

У розумінні греків, громадянин — це особистість, наділена певними правами й обов’язками. Кожен афінський громадянин мав такі права: свободу слова, право на землю на території поліса, на участь у державному управлінні. Громадянська община через чинні закони захищала інтереси та права своїх громадян, їхнє життя, майно і свободу. І лише за вироком суду (наприклад, за певний злочин) афінського громадянина могли обмежити в правах чи навіть ув’язнити. Обов’язком афінських громадян було підтримувати та захищати поліс, дотримуватися законів і брати активну участь у суспільному житті, поважати богів, приносити їм жертви. Заможні афіняни несли додаткові фінансові повинності — за свій кошт організовували свята, театральні вистави, спортивні змагання, споряджали військові кораблі тощо.  4. Як в Афінах називали вихідці з інших міст? Вихідців з інших міст Греції, які складали значну частину населення Афінського поліса складали метеки. Але навіть проживання в Афінах упродовж кількох поколінь не було підставою для отримання ними громадянства. Проте відсутність громадянських прав не звільняла метеків від обов'язків перед полісом: вони служили в армії, сплачували особливі податки, ухиляння від яких загрожувало рабством. Шлюби між метеками і громадянами Афінського поліса були заборонені....

Яким був перебіг греко-перських війн (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Загарбницьку - Перси, а визвольну - греки. 2. Що таке фаланга? Фаланга - тісно зімкнутий бойовий лінійний стрій грецької піхоти. Фаланга мала 8-16 рядів (траплялося до 25), займаючи до 500 м (при ряді в 1000 воїнів).  3. Назвіть основні битви греко-перських війн. Я знаю такі основні битви греко-перських війн : Марафонську битву (серпень 490 до н.е.), Битва при Фермопілах (липень 480 р. до н.е.), Саламінська битва (вересень 480 до н.е.)  4. Розкажіть про Марафонську битву від імені її учасника (з боку персів або греків). Яке значення вона мала для всієї Греції? Уранці ми вишукалися для бою з персами у фалангу. Командував нами знаменитий воєначальник Мільтіад. У нас була тільки легка піхота, кінноти у нас зовсім не було, тому ми дуже боялись за фланги, де наш воєначальник зосередив основні сили.Коли почався запеклий бій, перські лучники почали обстрілювати нашу фалангу, їхня кіннота кинулась вперед і почала нас тіснити у центрі. Але не так легко було нас перемогти, адже ми захищали свою батьківщину. Перси наштовхнулися на могутній наш спротив і змушені були відступити. Тоді Мільтіад ударив по перському війську з флангів. Вороги не витримали цієї атаки й почали втікати. Майже півтора кілометра ми переслідували загарбників.Останній бій відбувся на березі моря. Не всі перси встигли сісти на кораблі й були повністю розгромлені. Ми здобули блискучу перемогу. Нам вдалося захопити сім перських кораблів, решта врятувалася в морі....

Як відбувалося становлення Афінського поліса (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Аристократи - родова знать: володіла кращими землями. демос - купці, власники майстерень і кораблів, заможні селяни: Селяни - бідняки (боргове рабство);  Раби - не мали громадянських прав. Усі чоловіки, уродженці Аттики, вважалися громадянами Афінського поліса.  2. У чому, на вашу думку, головна заслуга Солона й Клісфена перед афінянами? Завдяки реформам, проведеним Солоном і Клісфеном, афінська община з аристократичної перетворилась на демократичну. Визначальною рисою Афінського поліса стала гарантована свобода його громадян. Відтепер кожен з них мав право брати участь в управлінні державою.  3. Дайте оцінку реформам Солона з позицій демосу й аристократів. Реформи з позицій демосу Реформи з позицій аристократів. Насамперед Солон скасував борги афінян і заборонив боргове рабство. Земельні ділянки повернули боржникам. Афіняни, які потрапили в рабство за борги, отримали свободу. Громадяни, продані у рабство в чужі країни, викупалися державним коштом. Віднині жоден афінянин не міг бути рабом! Усі чоловіки, уродженці Аттики, вважалися громадянами Афінського поліса. Аристократи не хотіли бути рівними з демосом. Частково їхнім бажанням відповів Солон. Солон увів поділ громадян на чотири розряди найбагатші, заможні, середнього достатку і бідняки - залежно від розміру їхнього майна і прибутків. Реформи Солона не торкнулися права власності аристократів....

У чому значення Великої грецької колонізації (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

Поступове збільшення населення грецьких полісів призвело до  того, що землі гористої й острівної Греції вже не могли всіх прогодувати. І тому у VIII ст. до н.е. розпочинається Велика грецька колонізація. Тому з допомогою мореплавства греки, переселяючись на інші землі рятувалися від бідності, голоду, неврожаю, долали труднощі, пов'язані зростом населення. Також на нові землі переселялись втікачі від збройних конфліктів між аристократією й демосом.  2. Розкажіть про основні напрямки Великої грецької колонізації. Існувало три основні напрямки грецької колонізації. Перший напрямок - західний: Південна Італія, острів Сицилія, узбережжя сучасної Франції та Іспанії. Саме тут було засновано найбільше грецьких колоній - близько 600. Другий напрямок грецької колонізації - північно-східний. Спочатку грецькі колонії з'явились на узбережжі багатої на поклади золота Фракії. Потім вони освоїли землі біля проток Геллеспонт і Боспор, що з’єднують Чорне і Середземне моря. На березі Боспору греки заснували Візантію — згодом знаменитий Константинополь (нині Стамбул). Багато колоній з’явилося в Західному та Північному Причорномор'ї....

Як розвивалася Греція у VIII-VI ст. до н.е. (відповіді)

ГДЗ 6 Клас

У Греції налічувалося десятки полісів. Най могутні шіми серед них вважалися Афіни та Спарта, а найбагатшим - Коринф. Кожен поліс мав свій уряд, військо і скарбницю, карбував монету.  2. Коли і чому почалася боротьба між демосом і аристократією? В історії Греції VIII ст. до н.е. було періодом панування родової знаті. Аристократи, використовуючи свій вплив, захоплювали дедалі більше земель. Не маючи достатньо коштів для обробітку навіть своїх ділянок, демос (демос - вільні незнатні верстви громадян грецьких полісів) поступово втрачав їх. Якщо дрібний землевласник брав що небудь борг в аристократів і потім не міг його повернути, він потрапляв у боргове рабство. Таким чином становище демосу погіршилося, у той час як аристократична верхівка постійно збагачувалася. Згодом аристократи зосередили у своїх руках управління полісом, а демос до влади не допускався. Тому народні збори скликались рідко і на них оголошувались уже підготовлені верхівкою рішення. Поступово в суспільстві посилювалося незадоволення свавіллям аристократії. V - VIII ст. до н.е. певна частина демосу розбагатіла. Це - купці, власники майстерень і кораблів, заможні селяни. Вони прагнули брати участь в управлінні державою, боролись за це і в багатьох полісах демос домігся скасування боргового рабства і невдовзі одержав право брати участь у народних зборах. В інших - продовжувалось панування аристократів. ...

Навігація