Войти
Закрыть

Повторюємо та узагальнюємо. Українська література кінця XIX — початку XX ст.

10 Клас , Українська література 10 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Повторюємо та узагальнюємо. Українська література кінця XIX — початку XX ст.

Щоб перевірити свої знання з розділу «Українська література кінця ХІХ — початку ХХ ст.», виконайте завдання в підручнику та пройдіть тест в електронному додатку до нього.

Виберіть правильний, на вашу думку, варіант відповіді.

1. Іван Франко родом із

А Галичини

Б Слобожанщини

В Волині

Г Буковини

2. Однією з особливостей неоромантизму є зображення

А подробиць повсякденного життя

Б типових персонажів у типових обставинах

В яскравої індивідуальності, здатної до боротьби

Г героїв, відсторонених від злободенних проблем

3. Укажіть твір І. Франка, що, покладений на музику композитором К. Данькевичем, став популярним романсом.

А «Гімн»

Б «Декадент»

В «Чого являєшся мені у сні?..»

Г «Мойсей»

4. Азазель у поемі «Мойсей» І. Франка — це

А пророк

Б темний демон пустелі

В князь конюхів

Г світла сила

5. Михайла Коцюбинського називають

А каменярем

Б королем українського тиражу

В великим сонцепоклонником

Г українським Одіссеєм

6. Прочитайте уривок із новели «Intermezzo».

Ми таки стрілись на ниві — і мовчки стояли хвилину — я і людина. То був звичайний мужик.

Цей епізод є

А експозицією

Б зав'язкою

В кульмінацією

Г розв'язкою

7. У реченні «Тоді я раптом почув велику тишу» використаний троп

А оксиморон

Б уособлення

В метонімія

Г гіпербола

8. Веселим лісовиком, що танцює і співає, у творі «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського постає

А арідник

Б нявка

В щезник

Г чугайстир

9. Прочитайте рядки.

З-за галузки смереки виглядали зажурені гори, напоєні сумом тіней од хмар, що все стирали бліду усмішку царинок.

Укажіть використаний троп.

А метонімія

Б порівняння

В гіпербола

Г уособлення

10. Доберіть приклади до художніх засобів («Тіні забутих предків» М. Коцюбинського).

Художній засіб

1 діалектні слова

2 метафора

3 епітет

4 порівняння

Приклад

А «Ліси ще дихали холодками, ... плай радісно підіймався угору...

Б Тим часом ватра розгоралась на полонині.

В Черемош простягався в долині, як срібна нитка.

Г ...а в долині кучерявий Черемош ... світив попід скелі недобрим зеленим вогнем.

Д Весь час, всі думки займала турбота про сіно.

11. Ідея незнищенносгі кохання єднає твори

А «Земля» О. Кобилянської, «Лісова пісня» Лесі Українки

Б «Мойсей» І. Франка, «Intermezzo» М. Коцюбинського

В «Сікстинська Мадонна» І. Франка, «Земля» О. Кобилянської

Г «Contra spem spero!» Лесі Українки, «Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького

Д «Лісова пісня» Лесі Українки, «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського

Дайте розгорнуті відповіді на запитання.

1. Які художні принципи сповідували модерністи?

2. Якими напрямами представлений модернізм?

3. Як відбувалося тематичне оновлення української літератури?

4. Хто належав до перших українських модерністів?

5. У чому своєрідність «нової драми»?

6. На яких українських авторів вона вплинула?

7. До якої збірки входить поезія Лесі Українки «Contra spem spero!»?

8. У чому полягає життєве кредо ліричної героїні цього твору?

9. Якими настроями перейнятий вірш Лесі Українки «Слово, чому ти не твердая криця...»?

10. Які риси неоромантизму наявні в «Лісовій пісні» Лесі Українки?

11. У чому жанрова своєрідність цього твору?

12. У чому виявився вплив «нової драми» на «Лісову пісню»?

13. Які життєві цінності протиставляються в «Лісовій пісні»?

14. До якого літературного напряму належить творчість М. Вороного?

15. До яких роздумів спрямовує читачів згадка про Фауста у вірші Олександра Олеся «Чари ночі»?

16. Які характерні риси ранньої творчості П. Тичини?

17. Які твори присвятив П. Тичина Г. Сковороді? Яким постає Г. Сковорода в поемі П. Тичини?

18. Чому Б. Лепкий звернувся до історичної прози?

19. Які проблеми порушив Б. Лепкий у романі «Мотря»?

20. У чому полягає жанрова своєрідність твору І. Гаспринського «Арслан-киз»?

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Українська література 10 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація