Войти
Закрыть

Василь Симоненко (1935—1963). Щедрість любові («Є в коханні і будні, і свята...»)

11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (профільний рівень)

 

Щедрість любові («Є в коханні і будні, і свята...»)

Цей зразок інтимної лірики В. Симоненка не лише захоплює простотою і щирістю почуттів, а й спонукає до серйозних роздумів.

Почуття ліричного героя давно вже вийшли поза межі емоційного сп'яніння: вони збагатилися досвідом «буднів» і набули своєрідної філософічності. Герой став зрілим і мудрим настільки, щоб визнати й прийняти можливість дрібних ускладнень у взаєминах близьких людей — як щось передбачуване й неминуче. Адже кохання — це так само частина людського життя в усьому розмаїтті його проявів.

Головне, що будні й сум, «тривожні думи», вагання й сумніви, навіть «дріб'язкові хмарки образи» неспроможні переважити й подолати сили й щедрості любові, яка щоразу оновлює людську душу й повертає їй відчуття справжнього свята.

Читацький практикум

Прочитайте поезію, виконайте завдання.

* * *

Є в коханні і будні, і свята,

Є у ньому і радість, і жаль,

Бо не можна життя заховати

За рожевих ілюзій вуаль.

I з тобою було б нам гірко,

Обіймав би нас часто сум,

I, бувало б, темніла зірка

У тумані тривожних дум.

Але певен, що жодного разу

У вагання і сумнівів час

Дріб'язкові хмарки образи

Не закрили б сонце від нас.

Бо тебе і мене б судила

Не образа, не гнів — любов.

В душі щедро вона б світила,

Оновляла їх знов і знов.

У мою б увірвалася мову,

Щоб сказати в тривожну мить:

— Ненаглядна, злюща, чудова,

Я без тебе не можу жить!..

Двоє (Опанас Заливаха, 1977)

Виявляємо літературну компетентність

  • 1. Які враження справила на вас ця поезія? Які емоції викликала? Чим здивувала? До яких роздумів спонукала?
  • 2. До якого виду лірики, на вашу думку, належить цей вірш? Обґрунтуйте свої міркування.
  • 3. Яким ви уявляєте ліричного героя цієї поезії? Які риси його особистості вам імпонують?
  • 4. Об'єднайтеся в малі групи, наведіть гіпотези, обґрунтуйте їх і презентуйте однокласникам та однокласницям.

• Знайдіть у тексті антоніми. Яку роль вони виконують у розкритті авторського задуму?

• Чому поет обрав форму ліричного монологу?

• Знайдіть у тексті твору дієслова умовного способу. Поміркуйте, з якою метою вживає їх поет.

  • 5. Знайдіть у мережі Інтернет і послухайте аудіозаписи віршів Василя Симоненка у виконанні професійних акторів, шанувальників творчості поета. Які емоції у вас виникли під час прослуховування поезій? Який вірш вам хотілося б вивчити напам'ять? Запропонуйте однокласникам та однокласницям підготувати виразне читання поезій В. Симоненка й улаштувати вечір пам'яті поета.

Читаємо взірці української художньої літератури

Прочитайте або поновіть у пам'яті «Казку про Дурила» Василя Симоненка. Порівняйте власне враження від твору з матеріалом, запропонованим у статті підручника.

В електронному додатку до підручника ви знайдете повний текст твору.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду