Богдан-Ігор Антонич (1909—1937). Коляда
- 4-12-2022, 11:53
- 353
11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (рівень стандарту)
Читацький практикум
Коляда
Тешуть теслі з срібла сани,
стелиться сніжиста путь.
На тих санях в синь незнану
Дитя Боже повезуть.
Тешуть теслі з срібла сани,
сняться веснянії сни.
На тих санях Ясна Пані,
очі наче у сарни.
Ходить сонце у крисані,
спить слов'янськеє Дитя.
Їдуть сани, плаче Пані,
снігом стелиться життя.
1934
Коляда (Олекса Новаківський, 1910)
- 1. Яке враження справила на вас ця поезія? Які асоціації викликала? Чим зацікавила, здивувала? Поділіться своїми враженнями з однокласниками.
- 2. Що таке коляда? Що ви знаєте про історію, традиції коляди?
- 3. Об'єднайтеся в малі групи, проведіть дослідження, зробіть висновки й презентуйте однокласникам та однокласницям. Ви пам'ятаєте, що Б.-І. Антонич був сином греко-католицького священика і, безумовно, добре знав історію релігійних свят, обрядів. Доведіть, що двоїстість коляди, яка збереглася в народі, знаходить відтворення в поезії Б.-І. Антонича «Коляда»:
- • на рівні образної системи;
- • на лексичному рівні;
- • у будові вірша.
- 4. Оберіть рівень складності, виконайте завдання та презентуйте свою роботу однокласникам та однокласницям.
• Доведіть або спростуйте тезу: «Вірші Б.-І. Антонича «Різдво» і «Коляда» пов'язані між собою тематично».
• Доведіть або спростуйте тезу: «Вірші Б.-І. Антонича «Різдво» і «Коляда» пов'язані між собою на рівні образної системи».
• Доведіть або спростуйте тезу: «Вірші Б.-І. Антонича «Різдво» і «Коляда» — це своєрідний диптих, пов'язаний одним сюжетом».
• Прочитайте висловлювання Р. Лубківського про поезію Б.-І. Антонича. Напишіть есей, розкрийте в ньому провідну тезу висловлювання письменника.
Виявляємо обізнаність у сфері культури
- 5. У мережі Інтернет знайдіть і послухайте пісні, літературною основою яких стали вірші Б.-І. Антонича «Різдво» і «Коляда». Яке враження вони на вас справили? Твори в чиєму виконанні вам сподобалися найбільше? Чому?
Готуємо проект
- 6. Дослідіть образ поета Б.-І. Антонича у творах мистецтва. Презентуйте однокласникам та однокласницям свою роботу (у формі мультимедійної презентації, усного журналу, літературно-музичної композиції тощо).
Коментарі (0)