Іван Драч (1936—2018). Балада про соняшник
- 4-12-2022, 13:15
- 292
11 Клас , Українська література 11 клас Борзенко, Лобусова (рівень стандарту)
Читацький практикум
Балада про соняшник
Були руки і ноги в соняшника,
Було тіло — шорстке і зелене.
Він бігав наввипередки з вітром,
Він вилазив на грушу
І в пазуху рвав гнилиці,
І купався коло млина,
І лежав у піску,
І стріляв горобців з рогатки,
Він стрибав на одній нозі,
Щоб вилити з вуха воду, —
І раптом побачив сонце,
Красиве засмагле сонце
В золотих переливах кучерів,
У червоній сорочці навипуск.
Воно їхало на велосипеді,
Обминаючи хмари у небі...
І застиг він на роки і на століття
У золотому німому захопленні:
— Дайте покататися, дядьку!
А ні, то візьміть хоч на раму,
Дядьку, хіба вам жалко?!
Поезіє, сонце моє оранжеве!
Щомиті якийсь хлопчисько
Відкриває тебе для себе,
Щоб стати навіки соняшником.
Соняшник життя (Марія Примаченко, 1963)
Виявляємо літературну компетентність
- 1. Яке враження справила на вас ця поезія? Які асоціації виникли? Які образи поезії вас здивували, зацікавили?
- 2. Пригадайте, що таке балада. Які твори цього жанру ви вивчали на уроках української і зарубіжної літератури, читали самостійно?
- 3. До якого роду літератури (епосу, лірики, драми, ліро-епосу) належить жанр балади?
- 4. Поміркуйте, чи наявні ознаки цього роду літератури в «Баладі про соняшник». Обґрунтуйте свої міркування.
- 5. Які алегоричні образи постають у творі? Розкрийте їх значення.
- 6. Яке враження справив на вас фінал поезії?
Запрошуємо до дискусії
- 7. Відчуйте себе літературним критиком, визначте й обґрунтуйте свою позицію щодо винесеного на дискусію питання: «Те, що у фіналі поет розкриває смисл алегоричних образів, — недолік цього твору чи його перевага?»
Коментарі (0)