Практичне заняття за розділом I. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин
- 26-03-2022, 15:36
- 790
8 Клас , Всесвітня історія 8 клас Гісем, Мартинюк 2021 (поглиблене вивчення)
Практичне заняття за розділом I. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин*
ПРИГАДАЙТЕ
1. Назвіть основні подорожі й відкриття європейських мандрівників доби Великих географічних відкриттів. 2. Наведіть факти, відомі вам за підручником, про рівень розвитку цивілізацій доколумбової Америки. 3. Які прояви змін у становищі різних груп населення за Раннього Нового часу вам відомі?
МЕТА: спираючись на знання, отримані впродовж опрацювання матеріалу розділу, розвивати вміння працювати з контурною картою; удосконалювати навички групової роботи та вміння знаходити необхідну інформацію в тексті історичного джерела.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
1. Повторити матеріал про перебіг, результати й наслідки Великих географічних відкриттів.
2. У складі малих груп, опрацювавши додаткові джерела інформації, підготувати повідомлення з презентаціями за темами:
- 1) Цивілізації доколумбової Америки (майя, ацтеки, інки);
- 2) Становище жінок і дітей у країнах Західної Європи в XVI—XVIII ст.
ХІД ЗАНЯТТЯ
I. Робота із синхронізованою хронологічною таблицею «Європа в Ранньомодерну добу»
1. Які події, що відбувалися за межами України, ви внесли до таблиці, працюючи над матеріалом розділу? Поясніть, чому ви обрали саме їх.
2. Які події, що відбувалися в цей час на землях сучасної України, ви внесли до таблиці? Поясніть свій вибір.
3. Чи існує, на вашу думку, зв’язок між подіями, що відбувалися в цей час на землях сучасної України та за її межами? Поясніть свою думку.
4. Які висновки ви можете зробити за результатами своєї роботи?
II. Робота з контурною картою
1. Позначте та підпишіть назви держав: Португалія, Іспанія, Нідерланди, Франція, Англія, Московське царство, Османська імперія.
2. Обведіть межі земель і морів, відомих європейцям, арабам і китайцям станом на 1492 р.
3. Позначте стрілками різного кольору маршрути морських експедицій цих мандрівників: 1) Бартоломеу Діаш; 2) Христофор Колумб; 3) Васко да Гама; 4) Фернан Магеллан.
4. Заштрихуйте різними кольорами території поширення цивілізацій майя, ацтеків, інків напередодні вторгнення іспанських завойовників.
Бартоломеу Діаш. Невідомий художник
* Тут і далі: ознайомтеся з планом-схемою «Як працювати на практичному занятті» (с. 227).
Географічна карта, надрукована у квітні 1507 р. картографом Мартіном Вальдземюллером. Вона є однією з перших карт із точно нанесеними показниками широти та довготи, а також першою картою, на якій з’явилася назва Америка
5. Позначте межі поділу сфер впливу між Іспанією та Португалією в Західній і Східній півкулях. Поряд укажіть дати укладання угод, які закріпили цей розподіл.
6. Зафарбуйте і вкажіть належність земель, колонізованих країнами Європи.
7. Позначте напрямки нових торговельних шляхів, що виникли після Великих географічних відкриттів.
8. Позначте центри світової торгівлі в XVI—XVIII ст.
III. Робота в малих групах
Малі групи представляють підготовлені до заняття повідомлення з презентаціями. Проводиться обговорення результатів роботи.
IV. Підсумки заняття
Учні та учениці самостійно аналізують результати своєї роботи на практичному занятті.
Коментарі (0)