Тематичне оцінювання
- 21-03-2022, 02:03
- 670
9 Клас , Всесвітня історія 9 клас Коляда
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ
Європа та Америка наприкінці XVІІІ — у першій половині ХІХ ст.
Початковий рівень
1 бал
1. Яка: а) подія стала початком Великої французької революції?; б) форма правління встановилася у Франції за Конституцією 1791 р.?; в) форма правління була встановлена в Німеччині після Віденського конгресу?
2. Назвіть: а) нормативно-правовий акт, у якому закріплювались природні права і свободи людини і громадянина у Франції; б) ім’я короля, який правив у Франції за часів Липневої монархії 1830 р.; в) російського імператора, під час правління якого в країні відбулося повстання декабристів; г) рік першої парламентської реформи у Великій Британії.
2 бали
3. Зробіть вибір: «так» чи «ні» щодо твердження: а) 16-19 жовтня 1813 р. у «битві народів» біля Лейпцига Наполеон зазнав нищівної поразки і був змушений відступити до кордонів Франції; б) традиційно початком Великої французької революції вважається скликання Генеральних штатів 1789 р.; в) епоха якобінської диктатури була періодом найбільшого впливу народних низів на політику влади; г) «Малонімецький шлях» передбачав об’єднання Німеччини під егідою Пруссії.
4. Розв’яжіть тестове завдання: За Конституцією 1791 р. у Франції встановлювалася така форма державного управління:
А конституційна монархія;
Б абсолютистська монархія;
В парламентська республіка;
Г президентська республіка.
3 бали
5. Розкажіть про: а) Отто фон Бісмарка; б) Джузеппе Гарібальді.
6. «Він був противником поширення рабства, і його перемога на виборах ще більше розділила американський народ. Ще до його інавгурації сім південних штатів з ініціативи Південної Кароліни оголосили про свій вихід зі складу США». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?
7. «Його ім’я асоціюється з безмежним честолюбством, із деспотичною владою, жорстокими і кривавими війнами, жадобою до завоювань. Але це ж ім’я нагадує про сміливість і відвагу, виявлені у битвах, про талант, що завдав ударів старій, рутинній Європі». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?
8. «Щодо загрози можливої революції в імперії він говорив, що це «пожежа, яку необхідно гасити в зародку». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?
Середній рівень
4 бали
9. Визначте зміст понять: конституційна монархія, парламентська демократія, консерватизм, лібералізм, чартизм, фритредерство, промисловий переворот, революція, індустріальне суспільство.
10. Установіть відповідність:
А консерватизм
Б лібералізм;
В абсолютизм;
Г Священний союз.
1 союз Австрії, Пруссії і Росії, направлений проти Наполеона I.
2 форма феодальної держави, за якої монарху належить необмежена верховна влада.
3 ідеологія, яка об’єднує прихильників демократичних свобод та вільного підприємництва.
4 ідеологія, яка сповідує ідеї традиції та спадковості в суспільному розвитку.
5 ретельно законспіровані таємні організації, іноді з містичною символікою та ритуалами, в італійських державах.
5 балів
11. Розкрийте: а) основні причини початку революційних війн; б) хід подій революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії та Угорщині; в) передумови прискореного соціально-економічного розвитку США у першій половині ХІХ ст.; г) причини, хід боротьби за незалежність у Латинській Америці упродовж 1810-1826 рр.
6 балів
12. Розташуйте події у хронологічній послідовності:
А друга петиція чартистів до парламенту у Великій Британії;
Б повстання декабристів у Російській імперії;
В «Березнева» революція у Німецькому союзі;
Г утворення Митного союзу в німецьких державах.
13. Розташуйте події у хронологічній послідовності та розкажіть про них:
А проголошення «Декларації прав людини і громадянина»;
Б спроба державного перевороту в Росії;
В початок революції на о. Гаїті;
Г «битва народів» біля Лейпцига.
14. Розташуйте події у хронологічній послідовності та розкажіть про них:
А період Другої республіки у Франції;
Б Липнева революція у Франції;
В Кримська війна;
Г друга петиція чартистів до парламенту Великої Британії.
Достатній рівень
7 балів
15. Визначте основні причини та передумови повстання декабристів у Російській імперії. Які наслідки воно мало для країни?
8 балів
16. Охарактеризуйте причинно-наслідкові зв’язки між запропонованими історичними явищами та подіями:
А поширення просвітницьких ідей у Франції — скликання Генеральних штатів — прийняття Конституції 1791 року;
Б агресивна зовнішня політика Директорії — встановлення Консульства — встановлення імперії — наполеонівські війни;
В поширення ідей Просвітництва в Європі — політика ліберальних реформ Олександра I — повстання декабристів.
17. Зробіть аналіз революцій 1848—1849 рр. за такою схемою:
9 балів
18. Порівняйте особливості промислового перевороту у Великій Британії, Франції, Росії, США. Визначте спільні та відмінні риси.
19. Порівняйте процес об’єднання Німеччини та Італії, виділіть спільне та відмінне, заповнивши таблицю:
20. Пригадайте протекторат О. Кромвеля під час Англійської революції XVII ст. та визначне спільні й відмінні риси між ним та якобінською диктатурою.
Високий рівень
10 балів
21. Відповідь обґрунтуйте. Чому: а) політика термідоріанців стала причиною постійних народних повстань?; б) «весна народів» у країнах Європи зазнала поразки?; в) спроба об’єднати Італію та Німеччину в першій половині ХІХ ст. в єдину національну державу не мала успіху?; г) в Громадянській війні у США перемогла Північ?
22. Прочитайте та проаналізуйте наведений нижче уривок із промови депутата Барна на засіданні Установчих зборів 15 липня 1791 р.: «Ми можемо добитися зміцнення нашого становища тільки за наявності монархічного способу правління... Сталість і свобода — можливі лише за наявності недоторканності особи короля». Чому впродовж 1791—1792 рр. змінилось ставлення депутатів та французького населення до королівської влади?
23. Чому повернення до монархії у Франції, після зречення Наполеона, не забезпечило стабільність політичного розвитку країни у 1815—1847 рр. та підтримку встановленого устрою серед переважної більшості населення?
11 балів
24. Доведіть: а) що переворот 18 брюмера є закономірною подією у розвитку Великої французької революції; б) закономірність Великої французької революції, повстання декабристів у Росії, руху карбонаріїв в Італії, «весни народів» 18481849 рр. у країнах Європи та Громадянської війни у США.
25. Учені стверджують, що німецький лібералізм був значно поміркованішим, ніж англійський чи французький. Доведіть справедливість такого твердження або спростуйте його.
26. Російський опозиціонер О. Герцен стверджував: «Коли Угорщина повстала, Австрія дихала на ладан і зовсім перестала б дихати, якби не злочинна рука Миколи I». Доведіть або спростуйте справедливість судження.
12 балів
27. Ви — учасник засідання Якобінського клубу, на якому М. Робесп’єр заявив: «Революційне правління — це деспотизм свободи проти тиранії...». Підготуйте свій виступ-протест.
28. Ви — житель Лондона середини XIX ст., опишіть зміни у житті міста, родини.
29. «Декабристи уявляються в масовій свідомості або корисними узурпаторами, або великодушними мрійниками, які вирішили принести себе в жертву. А вони були — насамперед! — політиками. Політиками некорисливими в більшості своїй і, головне, тверезомислячими» (Я. Гордій. «Заколот реформаторів»). Які оцінки декабристського руху Вам ще відомі? Яку з них Ви вважаєте найбільш переконливою? Якою є Ваша оцінка цього руху? Свою відповідь обґрунтуйте.
30. Сучасні історики стверджують, що «революція в Австрії була революцією націй, кожна з яких прагнула до самостійного державного життя. І вирішувалося це питання по-різному. Національні устремління німців конфліктували з національними устремліннями слов’ян. Це дало можливість силам контрреволюції маневрувати й успішно придушити революцію» («Історія Європи»). Обґрунтуйте справедливість такої оцінки.
Коментарі (0)