Войти
Закрыть

Тематичне оцінювання

9 Клас , Всесвітня історія 9 клас Коляда

 

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ

Європа та Америка наприкінці XVІІІ — у першій половині ХІХ ст.

Початковий рівень

1 бал

1. Яка: а) подія стала початком Великої французької революції?; б) форма правління встановилася у Франції за Конституцією 1791 р.?; в) форма правління була встановлена в Німеччині після Віденського конгресу?

2. Назвіть: а) нормативно-правовий акт, у якому закріплювались природні права і свободи людини і громадянина у Франції; б) ім’я короля, який правив у Франції за часів Липневої монархії 1830 р.; в) російського імператора, під час правління якого в країні відбулося повстання декабристів; г) рік першої парламентської реформи у Великій Британії.

2 бали

3. Зробіть вибір: «так» чи «ні» щодо твердження: а) 16-19 жовтня 1813 р. у «битві народів» біля Лейпцига Наполеон зазнав нищівної поразки і був змушений відступити до кордонів Франції; б) традиційно початком Великої французької революції вважається скликання Генеральних штатів 1789 р.; в) епоха якобінської диктатури була періодом найбільшого впливу народних низів на політику влади; г) «Малонімецький шлях» передбачав об’єднання Німеччини під егідою Пруссії.

4. Розв’яжіть тестове завдання: За Конституцією 1791 р. у Франції встановлювалася така форма державного управління:

А конституційна монархія;

Б абсолютистська монархія;

В парламентська республіка;

Г президентська республіка.

3 бали

5. Розкажіть про: а) Отто фон Бісмарка; б) Джузеппе Гарібальді.

6. «Він був противником поширення рабства, і його перемога на виборах ще більше розділила американський народ. Ще до його інавгурації сім південних штатів з ініціативи Південної Кароліни оголосили про свій вихід зі складу США». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?

7. «Його ім’я асоціюється з безмежним честолюбством, із деспотичною владою, жорстокими і кривавими війнами, жадобою до завоювань. Але це ж ім’я нагадує про сміливість і відвагу, виявлені у битвах, про талант, що завдав ударів старій, рутинній Європі». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?

8. «Щодо загрози можливої революції в імперії він говорив, що це «пожежа, яку необхідно гасити в зародку». Про кого йде мова? Що Вам відомо про цю історичну постать?

Середній рівень

4 бали

9. Визначте зміст понять: конституційна монархія, парламентська демократія, консерватизм, лібералізм, чартизм, фритредерство, промисловий переворот, революція, індустріальне суспільство.

10. Установіть відповідність:

А консерватизм

Б лібералізм;

В абсолютизм;

Г Священний союз.

1 союз Австрії, Пруссії і Росії, направлений проти Наполеона I.

2 форма феодальної держави, за якої монарху належить необмежена верховна влада.

3 ідеологія, яка об’єднує прихильників демократичних свобод та вільного підприємництва.

4 ідеологія, яка сповідує ідеї традиції та спадковості в суспільному розвитку.

5 ретельно законспіровані таємні організації, іноді з містичною символікою та ритуалами, в італійських державах.

5 балів

11. Розкрийте: а) основні причини початку революційних війн; б) хід подій революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії та Угорщині; в) передумови прискореного соціально-економічного розвитку США у першій половині ХІХ ст.; г) причини, хід боротьби за незалежність у Латинській Америці упродовж 1810-1826 рр.

6 балів

12. Розташуйте події у хронологічній послідовності:

А друга петиція чартистів до парламенту у Великій Британії;

Б повстання декабристів у Російській імперії;

В «Березнева» революція у Німецькому союзі;

Г утворення Митного союзу в німецьких державах.

13. Розташуйте події у хронологічній послідовності та розкажіть про них:

А проголошення «Декларації прав людини і громадянина»;

Б спроба державного перевороту в Росії;

В початок революції на о. Гаїті;

Г «битва народів» біля Лейпцига.

14. Розташуйте події у хронологічній послідовності та розкажіть про них:

А період Другої республіки у Франції;

Б Липнева революція у Франції;

В Кримська війна;

Г друга петиція чартистів до парламенту Великої Британії.

Достатній рівень

7 балів

15. Визначте основні причини та передумови повстання декабристів у Російській імперії. Які наслідки воно мало для країни?

8 балів

16. Охарактеризуйте причинно-наслідкові зв’язки між запропонованими історичними явищами та подіями:

А поширення просвітницьких ідей у Франції — скликання Генеральних штатів — прийняття Конституції 1791 року;

Б агресивна зовнішня політика Директорії — встановлення Консульства — встановлення імперії — наполеонівські війни;

В поширення ідей Просвітництва в Європі — політика ліберальних реформ Олександра I — повстання декабристів.

17. Зробіть аналіз революцій 1848—1849 рр. за такою схемою:

9 балів

18. Порівняйте особливості промислового перевороту у Великій Британії, Франції, Росії, США. Визначте спільні та відмінні риси.

19. Порівняйте процес об’єднання Німеччини та Італії, виділіть спільне та відмінне, заповнивши таблицю:

20. Пригадайте протекторат О. Кромвеля під час Англійської революції XVII ст. та визначне спільні й відмінні риси між ним та якобінською диктатурою.

Високий рівень

10 балів

21. Відповідь обґрунтуйте. Чому: а) політика термідоріанців стала причиною постійних народних повстань?; б) «весна народів» у країнах Європи зазнала поразки?; в) спроба об’єднати Італію та Німеччину в першій половині ХІХ ст. в єдину національну державу не мала успіху?; г) в Громадянській війні у США перемогла Північ?

22. Прочитайте та проаналізуйте наведений нижче уривок із промови депутата Барна на засіданні Установчих зборів 15 липня 1791 р.: «Ми можемо добитися зміцнення нашого становища тільки за наявності монархічного способу правління... Сталість і свобода — можливі лише за наявності недоторканності особи короля». Чому впродовж 1791—1792 рр. змінилось ставлення депутатів та французького населення до королівської влади?

23. Чому повернення до монархії у Франції, після зречення Наполеона, не забезпечило стабільність політичного розвитку країни у 1815—1847 рр. та підтримку встановленого устрою серед переважної більшості населення?

11 балів

24. Доведіть: а) що переворот 18 брюмера є закономірною подією у розвитку Великої французької революції; б) закономірність Великої французької революції, повстання декабристів у Росії, руху карбонаріїв в Італії, «весни народів» 18481849 рр. у країнах Європи та Громадянської війни у США.

25. Учені стверджують, що німецький лібералізм був значно поміркованішим, ніж англійський чи французький. Доведіть справедливість такого твердження або спростуйте його.

26. Російський опозиціонер О. Герцен стверджував: «Коли Угорщина повстала, Австрія дихала на ладан і зовсім перестала б дихати, якби не злочинна рука Миколи I». Доведіть або спростуйте справедливість судження.

12 балів

27. Ви — учасник засідання Якобінського клубу, на якому М. Робесп’єр заявив: «Революційне правління — це деспотизм свободи проти тиранії...». Підготуйте свій виступ-протест.

28. Ви — житель Лондона середини XIX ст., опишіть зміни у житті міста, родини.

29. «Декабристи уявляються в масовій свідомості або корисними узурпаторами, або великодушними мрійниками, які вирішили принести себе в жертву. А вони були — насамперед! — політиками. Політиками некорисливими в більшості своїй і, головне, тверезомислячими» (Я. Гордій. «Заколот реформаторів»). Які оцінки декабристського руху Вам ще відомі? Яку з них Ви вважаєте найбільш переконливою? Якою є Ваша оцінка цього руху? Свою відповідь обґрунтуйте.

30. Сучасні історики стверджують, що «революція в Австрії була революцією націй, кожна з яких прагнула до самостійного державного життя. І вирішувалося це питання по-різному. Національні устремління німців конфліктували з національними устремліннями слов’ян. Це дало можливість силам контрреволюції маневрувати й успішно придушити революцію» («Історія Європи»). Обґрунтуйте справедливість такої оцінки.

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 
Даний матеріал відноситься до підручника "Всесвітня історія 9 клас Коляда", створено завдяки МІНІСТЕРСТУ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ (МОН)

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація