Войти
Закрыть

Біологія і екологія 10 клас Шаламов

10 Клас

 

§ 1. Фундаментальні властивості живого

§ 2. Рівні організації живого

§ 3. Сталий розвиток природи і суспільства

Біорізноманіття

§ 4. Принципи біологічної систематики

§ 5. Прокаріоти

§ 6. Роль прокаріотів у природі та житті людини

§ 7. Будова, походження і різноманіття еукаріотів

§ 8. Рослини

§ 9. Гриби

§ 10. Безхребетні тварини

§ 11. Хордові тварини

§ 12. Будова і функціонування вірусів

§ 13. Неклітинні неорганізми

§ 14. Біологічне різноманіття як результат еволюції

Обмін речовин і перетворення енергії

§ 15. Вуглеводи і ліпіди

§ 16. Нуклеїнові кислоти і білки

§ 17. Ферменти та біохімічні перетворення

§ 18. Вітаміни

§ 19. Біоенергетика та АТФ

§ 20. Енергетичні стратегії організмів

§ 21. Основи метаболізму

§ 22. Раціональне харчування

§ 23. Хвороби метаболізму. Якість води

§ 24. Детоксикація продуктів метаболізму

Спадковість і мінливість

§ 25. Основні поняття генетики

§ 26. Будова гена

§ 27. Геноми

§ 28. Регуляція експресії генів

§ 29. Генетичний код і трансляція

§ 30. Хромосоми. Каріотип

§ 31. Механізми спадковості

§ 32. Моногенне успадкування ознак у людини

§ 33. Взаємодія генів

Практична робота. Розв’язування типових генетичних задач

§ 34. Неспадкова мінливість

§ 35. Спадкова мінливість

§ 36. Медична генетика

§ 37. Медико-генетичне консультування

§ 38. Популяційна генетика людини

Репродукція та розвиток організмів

§ 39. Розмноження

§ 40. Будова й утворення гамет

§ 41. Запліднення

§ 42. Закономірності ембріонального розвитку

§ 43. Закономірності постембріонального розвитку

§ 44. Репродуктивна медицина

§ 45. Життя та смерть клітини. Рак

§ 46. Регенерація і трансплантація

Лабораторні роботи



Завантажити підручник з Біологія і Екологія 10 клас Шаламов


biolohiia_10-2.pdf [72.51 Mb] (cкачиваний: 59)

 

 

Переднє слово

«Біологія і екологія» — таку назву має курс про живу природу в старшій школі. Поєднання біології та екології в одному предметі є свідченням того, що людство прагне до збереження довкілля взагалі й живої природи зокрема. Нам потрібно так жити в світі, щоб тим, хто прийде після нас, залишилася багата, здорова й чиста планета, приваблива для життя.

Дорогі читачі й читачки цієї книги! Автори вмістили в підручник тексти, що дають відповідь на два запитання (на нашу думку, це ті запитання, на які повинен давати відповідь будь-який підручник): чому зараз ми так думаємо, і як мені може знадобитися отримана інформація сьогодні, завтра і пізніше. Відповідь на перше запитання прихована в наших пояснювальних текстах, що відтворюють хід людської думки на шляху до певних відкриттів. А от на друге запитання відповідь не є такою очевидною. Її вам доведеться шукати на сторінках підручника самотужки. Чи знадобляться вам уміння прогнозувати стан власного здоров’я після певних дій? Чи зможете ви в майбутньому довести партнеру/партнерці, що планування народження дитини краще за несподіваність? Чи будуть корисними для вас і вашого оточення навички гігієнічної і природоохоронної поведінки? Якщо ви впевнено відповідаєте «так» на ці та подібні запитання, ця книга для вас! Що ж до наших колег і колежанок, які працюватимуть за цим підручником, то для них авторський колектив розробив зручний методичний апарат, призначений для формування ключових компетентностей і критичного мислення в учнівства.

Наш курс складається із чотирьох тем. Тема «Біорізноманіття» присвячена знайомству зі світом живої природи на рівні найвищих таксонів. Тут важливо зрозуміти сучасні досягнення, що спираються на дані геноміки, протеоміки,

молекулярної біології тощо в галузі побудови філогенетичного дерева живої природи. У темі «Обмін речовин і перетворення енергії» ми розглянемо особливості хімічної організації організмів, їхні можливості щодо забезпечення себе поживними речовинами і будівельними матеріалами. Тема «Спадковість і мінливість» занурить нас у чарівний і дивовижний світ генетики. Тут ми дізнаємося чи можуть у двох схожих батьків народитися несхожі на них діти. Особливої уваги потребуватимуть теми, що стосуються медико-генетичного консультування й спадкових хвороб людини. Остання тема «Репродукція та розвиток» присвячена будові статевих клітин, процесам запліднення й розвитку організмів, зокрема людини. Важливим буде знайомство із ризиками безпліддя та можливими шляхами його подолання.

У підручнику є основні тексти параграфів, які варто опрацювати всім вам. Також ми рекомендуємо виконувати завдання із рубрики «Життєві запитання — обійти не варто!». Тут можна знайти завдання на будь-який смак. Усім, хто цікавиться живою природою, хто вирішили поєднати своє життя з біологією, медициною, біотехнологією, сільським господарством, ми радимо читати тексти в рубриці «Цікаве життя». Там ви знайдете натяки на вагомі галузі науки про життя, що активно розвиваються нині і потребують, можливо, і вашої участі.

Авторський колектив висловлює щиру подяку своїм учителям і учням! Думки про вас не полишали нас під час роботи над підручником. Ми мали чітку внутрішню настанову на те, щоб виправдати сподівання тих, хто нас вчив, і бути цікавими й корисними для тих, кого вчимо ми.

Успіхів нам усім у пізнанні такого прекрасного й унікального явища, яким є життя!


 

скачать dle 11.0фильмы бесплатно
 

Коментарі (0)

Додавання коментаря

  • оновити, якщо не видно коду

Навігація