1. Легені впродовж доби виділяють 350 см3 води (у вигляді водяної пари), а потові залози — у 2 рази більше, ніж легені, й у 4,6 разів менше, ніж нирки. Обчисліть, скільки води виділяють потові залози та нирки за добу. 2. У вітряну погоду після відпочинку на річці дівчинка занедужала. Протягом трьох днів вона відчуває біль у попереку, температура тіла підвищилася до 39 °С, зменшилося сечовиділення, набрякли обличчя та кінцівки. Про яке захворювання сечовидільної системи свідчать ці симптоми? 3. За якими ознаками можна встановити діагноз: гострий пієлонефрит? 4. Виберіть із запропонованих термінів зайвий та обґрунтуйте свій вибір: короста, вугрі, цистит, ураження нігтів грибами. 5. Складіть схему утворення сечі, використовуючи запропоновані назви процесів та речовин. Процеси: реабсорбція, фільтрація, секреція. Речовини: кров, первинна сеча, вторинна сеча, амоніак, продукти обміну, вода, глюкоза, білок, амінокислоти, вітаміни, мікроелементи. 6. Лікарі стверджують, що вчасно лікувати зуби слід також для попередження захворювання органів сечовидільної системи. Чому інфекція зубів може бути небезпечною для органів виділення? 7. Прочитайте твердження та визначте, які з них хибні. Обґрунтуйте свою відповідь. До кінцевих продуктів обміну речовин належать: вода, вуглекислий газ, сечовина, кал. Нефрон — це клітина. Сеча утворюється в сечівнику. Первинна сеча утворюється в результаті процесу реабсорбції. Підшкірна клітковина — це найглибший шар шкіри. 8. За допомогою діаграми Венна порівняйте нервову та гуморальну регуляції теплообміну. З’ясуйте, що між ними спільного....
|