Біологія 9 клас Остапченко, Балан, Поліщук
- 26-09-2021, 21:11
- 2 331
Вступ
Тема 1. Хімічний склад клітини. Біологічні молекули
§ 2. Вода, її властивості та функції у складі біологічних систем. Інші неорганічні сполуки
§ 3. Поняття про органічні речовини. Ліпіди та вуглеводи
§ 4. Білки: будова та властивості
§ 6. Нуклеїнові кислоти. Властивості та функції РНК
§ 7. Будова, властивості та функції ДНК
§ 8. Поняття про перетворення енергії в біологічних системах. АТФ
Тема 2. Структура клітини
§ 9. Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії
§ 10. Структура еукаріотичної клітини: поверхневий апарат
§ 11. Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма, рибосоми, органели руху, клітинний центр
§ 12. Структура еукаріотичної клітини: ендоплазматична сітка, комплекс Гольджі, лізосоми, вакуолі
§ 13. Структура еукаріотичної клітини: мітохондрії і пластиди
§ 15. Типи клітин та їхня порівняльна характеристика. Будова прокаріотичної клітини
Тема 3. Принципи функціонування клітини
§ 16. Обмін речовин та перетворення енергії в клітині. Біохімічні механізми дихання
§ 17. Енергетичний обмін. Кисневий (аеробний) етап
§ 18. Особливості процесів пластичного обміну. Фотосинтез: світлова фаза
§ 19. Фотосинтез: темнова фаза. Хемосинтез
Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації
§ 20. Особливості організації генів і геномів прокаріотичних та еукаріотичних організмів
§ 21. Роль різних типів молекул РНК у кодуванні та реалізації спадкової інформації. Генетичний код
§ 25. Типи розмноження організмів. Статеві клітини
§ 27. Етапи індивідуального розвитку організмів. Ембріональний розвиток тварин
§ 28. Післязародковий розвиток і ріст організмів
Тема 5. Закономірності успадкування ознак
§ 29. Генетика – наука про закономірності спадковості й мінливості організмів
§ 30. Методи генетичних досліджень
§ 32. Явище зчепленого успадкування. Хромосомна теорія спадковості
§ 33. Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю
§ 34. Генотип організму як цілісна інтегрована система
§ 35. Форми мінливості. Модифікаційна мінливість – наслідок взаємодії генотипу та умов довкілля
§ 36. Види мутацій та причини їх виникнення
§ 37. Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування
Тема 6. Еволюція органічного світу
§ 38. Процес еволюції як універсальна властивість біологічних систем
§ 39. Еволюційні погляди Ж.-Б. Ламарка. Теорія еволюції Ч. Дарвіна
§ 40. Основні положення сучасної теорії еволюції. Популяція як елементарна одиниця еволюції
§ 41. Видоутворення. Основні напрями еволюційного процесу
§ 42. Роль різних наук в обґрунтуванні теорії еволюції
§ 43. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя
Тема 7. Біорізноманіття
§ 45. Основи еволюційної філогенії та систематики
§ 46. Неклітинні форми життя – віруси. Прокаріоти
§ 47. Еукаріоти: гриби, рослини, тварини
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи
§ 48. Екологія. Екосистема та її характеристики
§ 49. Харчові зв’язки. Потоки енергії в екосистемах. Продуктивність екосистем
§ 50. Біотичні, абіотичні та антропогенні екологічні фактори
§ 51. Стабільність екосистем і причини її порушення
§ 52. Біосфера як цілісна система
§ 53. Захист та збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини
§ 54. Завдання сучасної селекції
§ 55. Особливості селекції тварин, рослин та мікроорганізмів
§ 56. Огляд традиційних біотехнологій
§ 57. Генетична (генна) інженерія. Генетично модифіковані організми
§ 58. Клітинна (тканинна) інженерія
Біологія 9 клас Андерсон, Вихренко
ДОРОГІ ДЕВ’ЯТИКЛАСНИЦІ ТА ДЕВ’ЯТИКЛАСНИКИ!
Протягом попередніх років навчання ви ознайомилися з різноманітним світом організмів: бактерій, рослин, грибів, тварин. Ви також докладно вивчали будову та процеси життєдіяльності людини як біосоціальної істоти.
У 9-му класі ви ознайомитеся з досягненнями біологічних наук, які вивчають хімічний склад організмів, будову та функціонування клітин і тканин, особливості індивідуального розвитку, закономірності спадковості та мінливості. Ви дізнаєтеся про загальні закономірності, притаманні різним представникам живої природи, та різні рівні організації живої матерії; узагальните знання, набуті впродовж попередніх років навчання.
Набуті знання допоможуть вам краще зорієнтуватися у складному, різноманітному й надзвичайно цікавому світі живих істот, які вас оточують, зрозуміти їхні взаємозв’язки із середовищем життя. Сподіваємося, ви збагнете надзвичайну потребу оберігати навколишнє природне середовище та поліпшувати його стан, охороняти та раціонально використовувати природні ресурси. Вам буде цікаво дізнатися про сучасні досягнення біотехнології, генної та клітинної інженерії, адже від їхнього розвитку залежить вирішення нагальних проблем людства: забезпечення продовольством, розроблення нових лікарських препаратів, заходів з охорони навколишнього природного середовища, збільшення тривалості життя людини.
Важливою складовою уроку біології є лабораторні дослідження, лабораторні та практичні роботи. Вони допоможуть вам самостійно засвоїти систему знань, сформувати спеціальні та практичні вміння. Формуванню навичок самостійної роботи, умінь пошуку потрібної інформації в додаткових літературних джерелах слугуватимуть навчальні проекти.
Крім основного матеріалу, підручник містить і додатковий, певним чином виокремлений у тексті. Це цікаві та корисні відомості з різних галузей біології.
Отже, успіху вам у пізнанні складного та цікавого світу живих організмів! Сподіваємося, що знання, які ви здобудете, вивчаючи біологію, стануть вам у пригоді в подальшому житті.
Автори
Коментарі (0)