Біологія 9 клас Соболь (нова програма)
- 12-11-2021, 23:02
- 2 536
Вступ
§ 2. Біологічні системи. Біологічне пізнання
Тема 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули
§ 3. Хімічний склад клітини. Неорганічні сполуки
§ 5. Органічні молекули живого. Біополімери
§ 6. Вуглеводи: властивості та роль
§ 7. Ліпіди: властивості та біологічна роль
§ 8. Білки, їхня організація та функції
§ 10. Молекулярний рівень організації життя
Узагальнення теми 1. Хімічний склад клітини та біологічні молекули
Тема 2. Структура клітини
§ 11. Клітина та її дослідження
§ 14. Цитоплазма та основні клітинні органели
§ 15. Ядро: структурна організація та функції
Узагальнення теми 2. Структура клітини
Тема 3. Принципи функціонування клітини
§ 17. Обмін речовин та енергії
§ 18. Розщеплення органічних речовин у живих організмах
§ 19. Клітинне дихання, його біохімічні механізми
§ 20. Фотосинтез: світлова та темнова фази
§ 21. Хемосинтез. Потік речовин, енергії та інформації з клітини
Узагальнення теми 3. Принципи функціонування клітини
Тема 4. Збереження та реалізації спадкової інформації
§ 23. Геном про- та еукаріотів
§ 24. Хромосоми, їхні функції та будова
§ 25. Транскрипція. Основні типи РНК
§ 26. Генетичний код. Біосинтез білка
§ 27. Подвоєння ДНК. Репарація пошкоджень ДНК
§ 28. Поділ клітин. Клітинний цикл. Мітоз
§ 30. Статеві клітини та запліднення
§ 31. Закономірності індивідуального розвитку
§ 32. Періоди онтогенезу в багатоклітинних організмів
Узагальнення теми 4. Збереження та реалізація спадкової інформації
Тема 5. Закономірності успадкування ознак
§ 33. Генетика. Методи генетичних досліджень
§ 34. Закони Менделя. Домінування ознак. Розщеплення ознак
§ 35. Закони Менделя. Незалежне успадкування ознак
§ 37. Зчеплення генів. Кросинговер
§ 38. Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю
§ 39. Мінливість. Модифікаційна мінливість
§ 40. Комбінаційна та мутаційна мінливість
Узагальнення теми 5. Закономірності успадкування ознак
Тема 6. Еволюція органічного світу
§ 43. Еволюція органічного світу
§ 46. Популяція. Мікроеволюція. Вид. Видоутворення
§ 49. Походження та історичний розвиток життя
Узагальнення теми 6. Еволюція органічного світу
Тема 7. Біорізноманіття
§ 50. Основи еволюційної філогенії та систематики
§ 51. Система органічного світу. Віруси
Узагальнення теми 7. Біорізноманіття
Тема 8. Надорганізмові біологічні системи
§ 54. Екосистема. Різноманітність екосистем
§ 55. Екосистеми та їх функціонування
§ 58. Екосистеми та їхня стабільність
§ 59. Біосфера як цілісна система
§ 60. Біосфера та її збереження
Узагальнення теми 8. Надорганізмові біологічні системи
Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини
§ 64. Основи генетичної інженерії
§ 65. Генетично модифіковані організми (ГМО)
Самоконтроль знань 9. Біологія як основа біотехнології та медицини
Біологія 9 клас Соболь
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ?
ЖИТТЯ! Яким багатогранним, різноманітним і складним є це поняття! Чи можна вивчити життя у всій його різнобарвності? Відповідь однозначна. Його можна вивчати навчаючись й осягаючи мудрість життя на кожному кроці пізнання цього явища.
Зміст підручника ґрунтується на засадах продуктивного вивчення біології із використанням компетентністного підходу. Підручник має на меті не лише надати сучасні знання. Він допоможе сформувати власні способи діяльності, щоб ви змогли реалізувати одну з найвищих людських потреб - потребу творити.
Матеріал підручника поділено на теми й окремі параграфи. Основними частинами параграфів підручника є такі рубрики.
Вступна частина містить епіграф до параграфа, рубрики «Основні поняття й ключові терміни», «Пригадайте!», «Знайомтеся!», «У світі цікавого», «Новини науки», «Поміркуйте!», а також ілюстративні завдання, ввідні вправи, класичні експерименти для формування мотивації до навчання. Крім того, подано завдання, ілюстрації, відомості про живу природу, кросворди.
«ЗМІСТ» містить матеріал для засвоєння й формування знань, умінь, навичок, способів діяльності, переконань. Великими літерами синього кольору виділено ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, що організовують найважливішу інформацію, а малими синіми літерами - ключові терміни, що узагальнюють якусь частину інформації. Основні поняття й ключові терміни є обов’язковими для запам’ятовування на відміну від понять, поданих курсивом. Матеріал «Змісту» поділений на частини, до яких подається запитання, а в кінці - узагальнювальний висновок.
«ДІЯЛЬНІСТЬ» містить матеріал для зміцнення, поглиблення, розширення знань шляхом самостійного виконання завдань і створення власних освітніх продуктів, якими є: проекти, малюнки, рисунки, висновки, дослідження, здобута інформація, презентація, власні рекомендації тощо. Ця частина містить теми проектів, творчі завдання, міжпредметні завдання «Біологія + ...» тощо. Для формування практичних й дослідницьких умінь подано практичні роботи, дослідницькі завдання і лабораторні дослідження.
«СТАВЛЕННЯ» містить завдання для формування світогляду, переконань, емоційно-оцінних норм щодо природи, життя, науки, суспільства, власного здоров’я.
«РЕЗУЛЬТАТ» містить завдання для закріплення, контролю й корекції знань та самооцінювання навчальної діяльності. Вони подаються з поступовим ускладненням та із зазначенням рівня їх складності й оцінки в балах.
Після кожної теми є блок найважливішої інформації, що містить цитату, таблицю чи схему, загальний тематичний висновок. Все це подається під рубрикою «Узагальнення теми». Для перевірки якості засвоєння матеріалу теми у рубриці «Самоконтроль знань» пропонуються нові й цікаві для вас види тестів.
Щиро зичимо вам успіхів у навчанні й здійсненні власних інтелектуальних відкриттів!
Коментарі (0)