Плани-схеми для самостійної роботи з підручником і додатковою літературою 11 клас Гісем, Мартинюк (профільний рівень)
- 4-02-2022, 16:34
- 339
11 Клас , Всесвітня історія 11 клас Гісем, Мартинюк (профільний рівень)
Плани-схеми для самостійної роботи з підручником і додатковою літературою
Як працювати з параграфом підручника
1. Прочитайте весь параграф, щоб скласти загальне уявлення про його зміст.
2. Опрацюйте історичні документи до параграфа. З'ясуйте значення слів і термінів, які вам не зрозумілі. Зверніть особливу увагу на виділені дати, імена, поняття, висновки тощо.
3. Складіть розгорнутий план до параграфа — він полегшить підготовку до уроку.
4. Спробуйте пов'язати матеріал параграфа з інформацією, яку ви отримали на уроці.
5. Якщо в тексті є посилання на зміст вивчених раніше параграфів, перегляньте їх.
6. Якщо після опрацювання параграфа у вас виникають питання або ви не згодні з наведеним тлумаченням деяких понять, оцінкою подій тощо, зверніться до додаткової літератури.
7. Для того щоб зрозуміти, чи добре ви засвоїли матеріал параграфа, спробуйте викласти його зміст, не користуючись підручником. Можна переказувати параграф, спершу спираючись на складений план, а потім без нього.
8. Підготуйте відповіді на запитання до параграфа та виконайте завдання.
9. Перевірте стиль і грамотність, композиційну побудову есе, логічність і послідовність викладеного матеріалу.
10. Внесіть необхідні зміни й напишіть остаточний варіант.
Як проводити інтерв'ювання
Основним методом збору матеріалів з усної історії є інтерв'ю. Дослідника, який його проводить, називають кореспондентом, а особу, у якої беруть інтерв'ю, — респондентом.
1. Проведіть попередню роботу з респондентом, заздалегідь ознайомивши його із запитаннями, щоб він зміг пережити первинну емоційну оцінку, продумати свою відповідь.
2. Створіть емоційний фон розповіді, змалюйте можливу аудиторію читачів, для яких створюється текст так, щоб респондент був натхненний важливістю поставленого перед ним завдання.
3. Складіть запитання так, щоб вони побічно перекривали одне одного й тим самим дозволяли перевірити ступінь щирості та об'єктивності розповіді респондента.
4. Використовуйте аудіотехніку, однак це не має бути нав'язливим. Найкраще підійде невеликий диктофон, щоб респондент не відчував себе скутим перед мікрофоном або камерою.
5. Під час бесіди ставте не навідні, а уточнюючі запитання. Уникайте нав'язування респонденту певних оцінок, але стежте, щоб кожен факт, що ним згадується, був зрозумілим і витлумаченим.
6. Під час розшифровки інтерв'ю обов'язково позначте паузи, особливості реакції респондента, буквально відтворюйте всі його слова й вирази, не піддаючи текст навіть граматичному редагуванню. Обов'язково вкажіть дату запису, дату розшифровки, прізвище того, хто робив запис і розшифровку, прізвище, ім'я, по батькові респондента, дату його народження й домашню адресу.
7. До аудіофайла додайте текстовий файл інтерв'ю.
(За матеріалами: https://europsyhistory.wordpress.com/)
Рекомендації щодо роботи на практичному занятті
1. З'ясуйте тему і мету практичного заняття.
2. Повторіть матеріал, який необхідно пригадати для роботи на практичному занятті.
3. Відповідно до рекомендацій учителя/учительки виконайте завдання для підготовки до практичного заняття.
4. Опрацюйте до заняття джерела, наведені в рубриці «Документи розповідають» (якщо вчителем/вчителькою не було визначено іншого завдання) і дайте відповіді на запитання до них.
5. На практичному занятті працюйте відповідно до пропозицій, наведених у підручнику (хід роботи), якщо відсутні інші вказівки вчителя/вчительки.
Як підготувати навчальний проект
Навчальний проект — самостійне ґрунтовне вивчення певної проблеми з наступною презентацією результатів своєї роботи.
1. Підготовка до роботи над проектом.
2. Вибір теми.
3. Визначення мети й завдань проекту.
4. Пошук інформації різними способами.
5. Виконання завдань проекту.
6. Підготовка до захисту проекту.
7. Презентація (захист) проекту.
8. Аналіз результатів проектної роботи.
Коментарі (0)